Hop til indhold

hund og kat


Gæst Bonita
 Share

Recommended Posts

Hej. >Ja jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om det er det rette sted at spørge, men jeg prøver.

Vi har valgt at tage en killing til os. Vi har en dejlig Golden dame, Bonita, som er 9 år gammel (det ved hun bare ikke, hun opfører sig som en stor hvalp indimellem :P ) Har læst af man, af hensyn til katten, skal lukke hunden væk et par timer før de mødes... Men hvordan fungerer det i praksis,når Bonita ser noget nyt, er hun da smadder nysgerrig og en lille smule "vild" på den gode måned, render der en kat rundt i vores have, gør hun efter den og jager den væk... Nogen der har prøvet et hund/kat møde og vil dele deres erfaring med mig?

Mvh Bianca

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg aldrig hørt før. Tværtimod ville jeg tage et brugt hundehåndklæde med op til killingen og lade den snuse til det, inden I henter den.

 

Personligt ville jeg holde Bonita i snor når hun skal møde killingen for første gang og desuden sørge for at den får mulighed for at sondere terrænet i fred og ro. Det ville være godt hvis I havde et børnegitter i en døråbning og lod hunden bo på den ene side og killingen på den anden, indtil de lærte hinanden at kende.

 

Rigtig god fornøjelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej.

 

Jeg har ingen erfaring med hund og kat sammen, men med katte.

 

Hunde indordner sig, hvilket katte ikke gør på samme måde, så katten vil nok ende med, at bestemme over hunden.

 

Når det er en killing, syntes jeg ikke, de skal være alene med det samme.

 

Nu er det jo, et lidt sent svar, da jeg først har læst det nu!

Så løsningen er vel fundet?

 

Det er ikke det samme, at se en kat i haven, som en, der bor hos jer.

 

Når du nu har killingen, skal du sørge for, at neutralisere den, øretatovere den, give ormekur( den kan smitte hunden) og købe godt foder hos dyrlæge, så du forbygger sygdomme, der koster mere i længden.

Desuden, skal den vacineres to gange det første år.

Derefter en gang om året.

 

Held og lykke med begge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...