Hop til indhold

Taber tænder-for tideligt?

Gæst MartineSophia
 Share

Recommended Posts

Gæst MartineSophia

Hej min mops hvalp har allerede tabt 3-4 fortænder og så har han lige tabt en hjørne tand. Mit spørgsmål er hvornår jeres hvalpe tabte deres tænder og ved nogle af jer hvilken alder mopsen taber sine tænder? Det skal lige siges at min hvalp kun er 4 måneder og hørte at de først begyndte at tabe i 5-6 måndes alderen hvorvidt passer det? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
  JeanetteH skrev:
Nej, det er normalt at de begynder at tabe tænderne når de er 4-5 mdr, så det er ikke for tidligt:-D

Det lyder godt :). Er der også normalt i når de er 3 mdr?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
  Anne1979 skrev:
Jo mindre racen er, des tidligere skifter de tænder. Bella var vist færdig omkring 5,5 mdr., og hun er schæfer.

Det kan godt bløde og se lidt voldsomt ud hvis tænderne ryger ud under leg, men det skal du bare tage stille og roligt:-)

Hans hjørnetand faldt ud i leg lige før det bløde heldigvis ikke så meget :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Taiki tabte de fleste tænder omkring 5 månedersalderen, men da han var 4 måneder tabte han alle fortænderne i overmunden undtagen hjørnetænderne, det så virkelig fjollet ud. Han lignede en vampyr! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
  Louise86 skrev:
Taiki tabte de fleste tænder omkring 5 månedersalderen, men da han var 4 måneder tabte han alle fortænderne i overmunden undtagen hjørnetænderne, det så virkelig fjollet ud. Han lignede en vampyr! :-D

Haha ja det må have set sjovt ud :P.

Link til indlæg
Del på andre sites