Hop til indhold

Loke skal kastreres - erfaringer med "ad-spray"?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Jeg har bestemt, i alt det her rod vi står i med skilsmisse og nyt sted at bo, at Loke skal kastreres, for at komme bedst muligt igennem det.

 

Jeg får det gjort imorgen, og mens vi bor her hos min mor, hvor han er tilpas og kan slappe af, inden vi begynder at flytte.

 

Han vil DØ hvis han får en krave på, han vil simpelthen dø af skræk, så jeg snakkede med sygeplejersken om alternativer. Der findes noget man kan spraye om såret, så han ikke vil slikke i det - nogen der har erfaringer med det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få nogle meget moderne og humane kraver nu. Det er ikke de store plastik "lampeskærme", men ligner nærmere en bl¢d tyk krave lidt ala hvad man får på hvis man har en skade i nakken? Hunden bumper ikke ind i alting, men den holder nakken imobil, så hjunden ikke kan dreje hovedet og slikke såret. En bekendts lille jack russel havde sådan en efter kastration, og det var meget bedre end de normale.

 

Vil pr¢ve at finde et billede til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestemt, i alt det her rod vi står i med skilsmisse og nyt sted at bo, at Loke skal kastreres, for at komme bedst muligt igennem det.

 

Jeg får det gjort imorgen, og mens vi bor her hos min mor, hvor han er tilpas og kan slappe af, inden vi begynder at flytte.

 

Han vil DØ hvis han får en krave på, han vil simpelthen dø af skræk, så jeg snakkede med sygeplejersken om alternativer. Der findes noget man kan spraye om såret, så han ikke vil slikke i det - nogen der har erfaringer med det??

 

Unskyld at jeg nok skriver noget du ikke kan lide, men i mine øjne er det ikke et godt tidspunkt at få kastreret hund på, hvis du går og er "anderledes" - ked, vred og hvad der ellers kan være af følelser.

 

Loke kan blive meget følsom af operationen og få det skidt. Dette oveni flytning, skilsmisse ny hverdag mv. synes jeg ikke en hund kan være tjent med.

 

Er du sikker på, du har gennemtænkt det godt nok?

 

Er du med på, at han mister selvtillid på kastrationen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt bryder jeg mig ikke om at skulle sige "nej" til min hund, for noget der er så naturligt for den som at ville slikke sine sår. Jeg synes det er bedre at man bare forhindrer hunden i at kunne slikke, når det nu er et midlertidigt problem, og ikke noget man som sådan skal "abejde med".. så beh¢ver man ikke falke¢jne for at holde ¢je med den, og man slipper for evt at stresse sin hund un¢digt. Det kan være meget ubehageligt og nedtrykkende for hunden, hvis den bliver "holdt ¢je med" hele tiden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...