Hop til indhold

HVilken hvalp er det her?


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Min veninde har forelsket dig i skønheden her som hun har fundet på nettet, men hvilken race er han?

 

 

Hej:-P

Jeg kan godt forstå din veninde er faldet for den er da bare så sød, men hvad det lige er tør jeg ikke skrive men er det noget Terrier for den er for lille til at være en Samojedhund, det syntes jeg godt den kan line

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ked af jeg kommer med surt opstød, men hvis din veninde går med tanken om at købe denne hvalp, og det ikke fremgår hvilken race det er, kan det bestemt ikke være en DKK opdrætter, der fremviser den. Og uanset hvad hun skal bruge den til, vil jeg til enhver tid råbe højt om, at hun bør finde sig en DKK opdrætter at købe hund hos.

 

Hvis det bare er et spørgsmål om at få stillet sin nysgerrighed, skal jeg nøjes med at komme med mit gæt, hvilket vil være, at det er en selskabshund. Måske en pomeranier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov, hun har kun fundet billedet på nettet, skal ikke købe den eller noget, det er ren nysgerrighed.

Så fremt og i fald vi finder frem til racen, og at den passer hende, kunne det være vi ville besøge en DKK opdrætter og se hvalpe, men vi er slet ikke der endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ked af jeg kommer med surt opstød, men hvis din veninde går med tanken om at købe denne hvalp, og det ikke fremgår hvilken race det er, kan det bestemt ikke være en DKK opdrætter, der fremviser den. Og uanset hvad hun skal bruge den til, vil jeg til enhver tid råbe højt om, at hun bør finde sig en DKK opdrætter at købe hund hos.

 

Hvis det bare er et spørgsmål om at få stillet sin nysgerrighed, skal jeg nøjes med at komme med mit gæt, hvilket vil være, at det er en selskabshund. Måske en pomeranier.

 

Hej

Jeg syntes du skal beholde dine sur opstød for dig selv,:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville nok være bedre at finde et billed af en voksen hund til at forelske sig i.

 

Alle hvalpe (næsten) er jo utroligt charmerende, og de kan skifte helt utroligt meget når de bliver voksne - næsten 2 forskellige hunde :-)

 

Istedet for at prøve at finde ud af hvilken en lige netop denne her er, hvorofr tager I så ikke ud på en udstilling og kigger - der er tonsvis af forskellige hunde - og dem der er med dem ved hvilken race det er ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg syntes du skal beholde dine sur opstød for dig selv,:cry:

 

Og jeg syntes det er spøjst, at det er en anden end TS, der reagerer så følelsesmæssigt på mit svar.

 

Er til gengæld glad for, at TS formår at dele mit svar i to dele, og responderer på det der havde betydning for spørgsmålet - og lader den første halvdel ligge. Når det nu hverken var et billede af venindens livsverden eller havde betydning for det oprindelige spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kommer skam på udstillinger når der skal købes hund; men det skal der slet ikke endnu, så ingen bekymring nødvendig. Det er dog dejligt at folk er med til at gøre opmærksom på at hunde ikke skal impulskøbes fordi man se en sød hvalp, det kan ikke nævnes for tit.

Jeg selv har ventet et år på den helt rigtige DKK hvalp der passer til mig og kæresten, og nu kommer hun om 17 dage. Og der kan man om noget sige at hunden er forskellig af udseende som hvalp og voksen (gravhund)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kommer skam på udstillinger når der skal købes hund; men det skal der slet ikke endnu, så ingen bekymring nødvendig. Det er dog dejligt at folk er med til at gøre opmærksom på at hunde ikke skal impulskøbes fordi man se en sød hvalp, det kan ikke nævnes for tit.

Jeg selv har ventet et år på den helt rigtige DKK hvalp der passer til mig og kæresten, og nu kommer hun om 17 dage. Og der kan man om noget sige at hunden er forskellig af udseende som hvalp og voksen (gravhund)

 

UHA 17 dage, det er om laaaang tid hva' :blink: Tillykke med den lille graver :mrgreen:

 

Men sådan for at svarer på det du spurgte om også :oops: Så aner jeg desværre ikke hvad det er for en størrelse der er på billedet, andet end den ser dejlig krammeagtig ud :mrgreen: Men held og lykke på jagten af racen, måske der kommer en der ved det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har forelsket dig i skønheden her som hun har fundet på nettet, men hvilken race er han?

 

Øj... det er en han?

 

Hvor gammel er han, og hvor stor?

DET kan man jo ikke se på billedet, og det er jo væsentligt for, om man skal gætte på noget i "samojede-størrelsen" eller i "westie-størrelsen".

 

Hunden er hvid og har stritører. Og det vil være det samme, når han bliver voksen.

Men om han bliver langbenet eller endda langhåret og hvor stor han bliver, det er rent gæt...

 

Jeg skyder på at han er en lille spidshund,

f.eks. Japansk spids, Kleinspitz, Mittelspitz,

 

naarh... det er nok en kleinspitz:

 

http://www.dogbreedinfo.com/germanspitz.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i søde! Ved ikke hvorfor jeg kaldte den for "han" synes måske lidt at den ligner en han og ikk en tæve? Men tak for hjælpen, den ligner meget en pomeranier eller kleinspitz, virkelig søde hunde at se på OGSÅ som voksne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Stinnemus
Jeg vil næsten sige det er en Kleinspitz, men jeg sad lige og tænkte på at det egentlig også kunne være en Japansk spids. ;-)

 

narh, snuden er aaaaalt for kort til en japansk spids og den er også for mørk....

 

Hvis det er en kleinspitz så håber jeg veninden læser godt omkring racen før hun får den hjem og at det så er for at racen passer på hende:engel: Jeg kender et eksemplar af racen og hun er en venlig, men sippet (man skal IKKE så meget som SÆTTE sig på jorden hvis der er den mindste fugt i jorden:rolleyes:) Hun er rigtig opmærksom på ejeren, men hendes prioritering hedder: 1. Spændende dufte over ALT andet 2. moar - hvis altså der ikke kommer en hund for tæt på, som er laaaangt sjovere at lege med eller der ikke er andet at se der kunne give den mindste uopmærksomhed, for så kan man altid gå tilbage til mor når der ikke er noget som helt spændende nogen steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...