Hop til indhold

Strinter


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
I hved godt, når nogen hunde bliver rigtig glade, så strinter de.

 

 

Men er det KUN når de bliver glade?

Kan de også strinte ved folk, som de måske er bange for?

Har respekt for (eller noget lignende)?

Ja det kan de. Oftes ses det blandt hvalpe og unghunde. Når de sjattisser ved evt. møder er det for at lave en duftplet, så de andre kan dufte at det er en ung hund, og ikke er ude på "ballade".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan de. Oftes ses det blandt hvalpe og unghunde. Når de sjattisser ved evt. møder er det for at lave en duftplet, så de andre kan dufte at det er en ung hund, og ikke er ude på "ballade".

 

Pudsigt ! Vi snakkede lige om det anden aften vi var ude og traske lidt med den nybagte unghund, om han kunne udsende forskellige signaler med alt hans slat-pisseri, men det kan han så åbenbart....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan de. Oftes ses det blandt hvalpe og unghunde. Når de sjattisser ved evt. møder er det for at lave en duftplet, så de andre kan dufte at det er en ung hund, og ikke er ude på "ballade".

 

Nu kan jeg spørge dig, for du svarede på min anden tråd..........

 

 

Er forskellen så (når man kigger på hvalpens sprog) det samme som i min tråd om forskellen på glad og underkastelse????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nu kan jeg spørge dig, for du svarede på min anden tråd..........

 

 

Er forskellen så (når man kigger på hvalpens sprog) det samme som i min tråd om forskellen på glad og underkastelse????

Åh nej skal jeg så også komme med en statistik? :blink:

 

Sådan som JEG opfatter hvalpe, når de strinter, så er det for at "markere/fortælle", eller at det simpelthen kommer som glæde, og de ikke lige kan holde på vandet, kan man med rette sige. Hvis hvalpen ikke helt har lært, at holde vandet i sig (under begejstring/glæde) så kan den godt komme til at sjatte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Pudsigt ! Vi snakkede lige om det anden aften vi var ude og traske lidt med den nybagte unghund, om han kunne udsende forskellige signaler med alt hans slat-pisseri, men det kan han så åbenbart....

Det kan alle hunde uanset alder. Der er flere forskellige informationer i sådan en gang tis. Lige fra alder, køn, om en tæve er i løbetid o.lign :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Akira har stinte nåt hun blir glad, især for folk hun kan li..

Har dog set hende gøre det engang over for en person hun åbenbart var bange/nervøs for.

 

det var hjemme ved oz selv. der kom en kammerat op og skulle hente noget, han havde en ven med. Akira gøede som gal af ham vennen, han satte sig på hug, for at lade hende kom hen til sig, det var hun ikke meget for, og ja pludselig strintede hun. kiggede noget forbavset på hende og på de to som var hjemme ved mig. vennen sagde at sådan gjorde dyr altid ved ham, det var fordi hun var nervøs, men nu slappede hun af... NOT.. hun skulle i hvertfald ikke tæt på ham.. og hun plejer nok at snakke med alle, uanset hvad..vi har mødt ham et par gange siden, og hun vil stadig ikke tæt på ham, og strintet. heldigvis er han ikke i dk mere.. han påstod han kunne snakke osv ved dyr, burde han så ikke holde sig væk, når hun gir et klart signal om at det er det han skal.. fjols..!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...