Hop til indhold

okseknogler


Gæst Skou
 Share

Recommended Posts

Hej. Er der nogle herinde som ved hvor lang tid hunden må bide i en okseknogle, hvordan skal en sådan opbevares? skal den i køleskabet, og hvor lang tid kan man opbevare den før den smides ud?

 

Vores Bella har fået en stor en i går, som bare ligger udenfor, og har dog tænkt at smide den ud i dag, da jeg ikke aner hvordan de skal opbevares, om den bliver en sand bakterie bombe når den bare ligger.

 

Håber der er nogle som kan besvare mine spørgsmål.

 

Med venlig hilsen

skou og bella

Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus får også rå okse ben. Jeg har ingen bekymringer om hvor lang tid han bider i det. Hunde har det jo med at "opbevare" gode sager nedgravet. Jeg er sikker på at deres maver er lavet til at fordøje halvråden kød.

Men når det begynder at lugte død smider jeg det ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Er der nogle herinde som ved hvor lang tid hunden må bide i en okseknogle, hvordan skal en sådan opbevares? skal den i køleskabet, og hvor lang tid kan man opbevare den før den smides ud?

 

Vores Bella har fået en stor en i går, som bare ligger udenfor, og har dog tænkt at smide den ud i dag, da jeg ikke aner hvordan de skal opbevares, om den bliver en sand bakterie bombe når den bare ligger.

 

Håber der er nogle som kan besvare mine spørgsmål.

 

Med venlig hilsen

skou og bella

 

 

Ejjj....Hvor jeg kender det!! Her køber man den dejligste oxerørknogle med marv og liige fra køledisken... Og så snuser hunden bare én gang og lægger sig og ser lidende ud.....:lol::lol:

 

---Da knoglen havde ligget det meste af sommeren, --marven var smeltet ud og fluerne havde opgivet den, SÅ fandt Silke på at ligge og gnave lidt i den. Ikke før.

Hunde tager ikke skade af de bakterier, der måtte være. Men man skal ikke lade børn lege med knoglen.

 

---Du kan osse vælge at gøre som jeg osse har gjort nogle gange: Man tager knoglen og koger marven ud af den. Fjerner eventuelle stumper fra røret, som hunden kunne tænkes at kunne gnave af, ---og så tager man det rene rør og fylder det med en blanding af opblødt hundemad med lidt leverpostej i. Man kan evt fryse det så det lige bliver hårdt. --Så er der underholdning for hunden i nogle timer.

Og man har ikke så store problemer med uhygiejniske efterladenskaber. Leverpostej har en tendens til at blive fjernet totalt af hunden.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for de gode råd, nu er jeg lidt mere rolig med bare at have knoglerne til at ligge, uden at tænke over om det måske har lagt for længe. Hun vil jo gerne ligge og bide i det, som regel om eftermiddagen, når gå turen er vel overstået, og man selv har brug for en stille kop kaffe efter arbejde, så det er bare dejligt. :lol:

 

hilsner

chanette og bella

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...