Hop til indhold

Gnider sig op af os ?


Gæst Isa/DeLaCreme
 Share

Recommended Posts

Gæst Isa/DeLaCreme

Min veninde har en hvalp der nu er ca 4 mdr. Han ynder meget at gnide sig op af os, især når han er træt (og overtræt/hyper). Han kaster sig simpelthen hen op af os i sofaen og gnider sit hoved og krop mod os og bliver mere og mere ivrig og kulret. Men falder dog næsten ned med det samme når vi melder stop. Han kan enormt godt lide når vi "gnider" igen altså vores hoved mod ham.

Jeg ved ikke ret meget om hunde men jeg er nysgerrig nok med denn adfærd til lige at ville høre jer hvad det betyder. Adfærden er intet problem og er en hyggeting for både hund og os,-jeg er bare nysgerrig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Har ingen bud, men tror det må være noget i stil ligesom med katte, der smyger sig op af folks ben.

 

Alice smyger sig også en gang imellem op af vores ben. Især når vi sidder og spiser. Det er ikke fordi hun tigger, for hun går straks efter hen og ligger sig på sit tæppe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isa/DeLaCreme

Mor er beagle/ danks svensk og far er lhasa apso (hvalpen ligner dog en jack russel ikke at det giver mening *g*)

 

Han burde ikke have noget kløe- hans hud og pels er fin og flot. Ejer bader ham ca 1 gang/måned med ,- mild hundeshampoo mener jeg og kæmmer hans pels jævnligt. hans ører er tip top flotte indeni og han får loppemiddel i nakken hver mdr. Han klør sig heller ikke eller er generet når man rør ved ham. Det virker ikke som noget fysisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mor er beagle/ danks svensk og far er lhasa apso (hvalpen ligner dog en jack russel ikke at det giver mening *g*)

 

Han burde ikke have noget kløe- hans hud og pels er fin og flot. Ejer bader ham ca 1 gang/måned med ,- mild hundeshampoo mener jeg og kæmmer hans pels jævnligt. hans ører er tip top flotte indeni og han får loppemiddel i nakken hver mdr. Han klør sig heller ikke eller er generet når man rør ved ham. Det virker ikke som noget fysisk.

 

Nå... Men hvis I er sikre på, at der ikke er nogen irritation af huden i ansigtet, så kan det altså være noget tillært: Den helt lille hvalp er nok kommet og har putte-gnidt sit hovede hos nogen.. Og ALT hvad en lille hvalp gør er jo ENORMT yndigt, så der er blevet gnidt igen. Og så er det nok blevet en mere eller mindre hyggelig vane..

 

---Og så er det, at andre 4-mdrs-hvalpe måske ville rende og rive i buksebenene for at få opmærksomhed... Gnideriet er måske blevet HANS måde at få opmærksomhed?

Hvis det er generende, så skal I nok lære ham nogle andre måder at få opmærksomheden. F.eks. kunne han komme med et stykke legetøj eller han kunne lære at lave kunster (sit-dæk-rulrundt osv)..

 

Hold lige øje med at hundeshampoen er uden parfume.. --Og sørg endelig for at få skyllet ham grundigt --især i ansigtet.. For hvis der er lidt tørhed på grund af lidt sæberest, så vil hvalpen jo få en ekstra belønning når han gnider hovedet, --det føles bare så dejligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er helt vilde med kunstig duft - ja og den ægte vare med.

 

Min Stjerne gned sig/rullede sig meget gerne i nyvasket tøj, hvis hun kunne komme til det.

 

Creme, lotions og deodorantdufte var hun stor fan af og man kunne stimulere hende til rigtigt at rulle sig ved f.eks. at spraye noget duft på gulvtæppet.

 

Det kan være det er sådan noget, det drejer sig om.

 

Nogle hunde stiller sig under en busk og gnider sig op ad den - og ser helt salige ud imens

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...