Hop til indhold

hund/kat


Gæst gadekryds
 Share

Recommended Posts

Gæst gadekryds

endelig er det lykkeds mig at få min kæreste overtalt til at vi skal have kat så det får jeg så den 6 oktober men men er der nogen der har erfaringer med hvordan man sætter sin hund sammen med en kat jeg har haft begge dele bare ikke på samme tid jeg er overbevist om at tyson syntes den er spændende og vil lege med den men det er jeg ikke sikker på at den 8 uger katte killing syntes tyson er i starten hvad har i erfaringer med på det område

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

katte kan godt være 8 uger men hest 13 så er man sikker på de er færdig med at sutte men deres mor er allrede ved at slippe dem hun gider ikke det bøvl men hvordan sætter jeg min hund sammen med dem det var det jeg gerne ville vide :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle, nip lige din mor i øret og sig hun er besværlig!:mrgreen:

Han har faktisk været ved at nippe mig i øreflippen i dag :hmm:

 

katte kan godt være 8 uger men hest 13 så er man sikker på de er færdig med at sutte men deres mor er allrede ved at slippe dem hun gider ikke det bøvl men hvordan sætter jeg min hund sammen med dem det var det jeg gerne ville vide :-P

 

Okay, så er du jo godt klar over hvordan det funger :blink:

 

Vi har gjort det med Dumle og Psyko at vi stilte en skål med lækre guffer på stuebordet og så tog vi Dumle i lang snor. Hver gang Dumle jagtede Psyko sagde vi "hold!", stoppede ham med snoren og kaldte ham hen hvor han så fik en lækker guf.

I dag tror jeg Dumle forbinder "Hold!" med at han skal komme hen til os og få en lækker guf, men det forhindre ham i det mindste fra at jagte katten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

En killing skal ifølge det dumme dumme danske love kun være 8 uger, men der er de slet slet ikke klar til at komme bort fra moren :megaked: 12 uger - der er de klar, IKKE før! :megaked: det er hundene der skal være 8 uger - killinger tager længere tid før de er mentalt klar til at rykkes ud i et nyt hjem og har lært det de skal lære af mor og søskende :blink: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/killinger (der ståår også noget om katte og andre dyr i huset)

 

nå, når det er sagt så ville jeg også holde tyson i snor og ikke have dem alene sammen. En af de vigtigste regler er: lad ALDRIG ALDRIG ALDRIG katten føle sig fanget (ved at i holder den, den bliver klemt op i en krog e..l.) for så er det næsten umuligt at få dyrene til at blive venner for katten vil ofte slet ikke have noget med hunden at gøre efter det(besværlige små pelsbolde:roll:). Jeg mener tyson er ret stor? Så er det nok en ide at rose for at ignorere katten (kigge væk) for det an være en ret stor mundfuld for en killing (især når den tages væk for tidligt) at komme i et helt nyt hjem og så er der sådan eet stort ukendt individ der hele tiden vil i kontakt med den og kigge på den (en venlig kat vil ALDRIG kigge direkte på en anden ukendt kat hvis den vil være venlig og imødekommende, den vil lægge sig ned, kigge, få meget kort øjenkontakt, knibe øjnene sammen og kigge væk og så ikke kigge tilbage igen før den anden tager det næste skridt - måske først ½ time senere:rolleyes: I al den tid vil begge katte ligge med front mod hinanden eller med siden til hinanden og kigge alle andre steder hen end på hinanden. "Næste skridt" kan så være at rejse sig op, snuse i jorden og gå 4 små skridt tættere på den anden kat, lægge sig igen, opsøge øjenkontakt et øjeblik, kigge væk og så ellers vente på den første tager det næste skridt :roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...