Hop til indhold

Hvornår skal man bekymre sig?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Du skal ikke putte sukker i foderet. :shock:

 

Jeg sidder lidt og tænker om han smider dig rundt i manegen? Forstået på den måde at han får en reaktion fra dig!!

 

Desuden ville jeg være påpasselig med at tilbyde alt for mange alternativer til foderet (med mindre du gerne vil blande det al. tørfoder med forskelligt). Jeg kender en del hunde der nægter at spise der tørfoder uden der blandes div. i og det er ikke altid det er nok :blink:

 

OK (det var nu a38/yougurt ntural jeg ville putte det i) så forsøger jeg ikke det (er sukker da farligt?)

 

 

Ja, jeg overvejer lidt det samme. Men som sådan reagere jeg ikke (ud over at afprøve håndfordring (hvilket jeg godt ved jeg ikke må!), og vi har i lang tid givet ham lidt menneske mad/dåsemad i hans fodder.

Men jeg er så heller ikke parat til at tage chancen for at finde ud af om det er det han gør (slet ikke da jeg ikke ved hvor lang tid det så skulle tage, og DU har jo ikke lavet en facitliste til mig endnu! :evil: )

 

Hmm, det kunne da lige passe at vi havde ødelagt hans spisning :rolleyes:

(dog efter råd, fra sidst han overhovedet ikke spiste i 2½ dag, hvilket hjalp)

Og så alligevel, der er vel mange der giver deres hund lidt menneske mad (af det der ikke er alt for usundt) uden at det har ødelagt det?

Link til indlæg
Del på andre sites

:damn::damn::damn::damn::damn::damn::damn::damn:

 

 

 

Den der facitliste?????

:mrgreen:

 

1: han var total vild med den yougurt

:confused:

2: han spiste (med velbehag) alt sin mad plus en lille smule tørt tørfodder med yougurt på :confused:

3: afsluttede med en omgang pølse søg ude i haven (havde NÆSTEN ikke regnet med andet)

 

 

En hund er vel ikke klog nok til at vide at yougurten er god til hans mave, og derfor spiser han det gerne?

 

 

EDIT

Det skal så siges at kæresten to g lidt tidligere hjem i dag, og ASlan har ligget på madressen og bare peven, om han var helt viildt sulten eller om han vitterligt har det skidt..... :damn:

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

OK (det var nu a38/yougurt ntural jeg ville putte det i) så forsøger jeg ikke det (er sukker da farligt?)

 

 

Ja, jeg overvejer lidt det samme. Men som sådan reagere jeg ikke (ud over at afprøve håndfordring (hvilket jeg godt ved jeg ikke må!), og vi har i lang tid givet ham lidt menneske mad/dåsemad i hans fodder.

Men jeg er så heller ikke parat til at tage chancen for at finde ud af om det er det han gør (slet ikke da jeg ikke ved hvor lang tid det så skulle tage, og DU har jo ikke lavet en facitliste til mig endnu! :evil: )

 

Hmm, det kunne da lige passe at vi havde ødelagt hans spisning :rolleyes:

(dog efter råd, fra sidst han overhovedet ikke spiste i 2½ dag, hvilket hjalp)

Og så alligevel, der er vel mange der giver deres hund lidt menneske mad (af det der ikke er alt for usundt) uden at det har ødelagt det?

 

Sukkeret er lige så usundt for din hund som det er for dig (tænder og fedme).

 

Du kan da sagtens blande menneskemad i hundens foder hvis du ønsker det - så tror jeg bare det skal være mere kontroleret og velovervejet (se evt. alle de tråde der er med hjemmelavet mad).

 

Jeg tror bare du skal bestemme dig for hvordan du vil fodre. Skal det være rent tørfodder, blandet (tørfoder og lidt hjemmelavet) eller skal det være rent hjemmelavet. Det er jo dig der bestemmer, så............ ;-)Du skal selv lave facitlisten der passer på dig og din hund :mrgreen:

Det eneste jeg tror du skal tænke over med hensyn til iblanding af feks rester fra jeres mad er indholdet af krydderier og salt (og fedt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal selv lave facitlisten der passer på dig og din hund :mrgreen:

 

Det eneste jeg tror du skal tænke over med hensyn til iblanding af feks rester fra jeres mad er indholdet af krydderier og salt (og fedt).

 

 

 

Jeg troede der var derfor du var herinde....for at gøre livet lettere for mig :blink:

 

Uha, nu er det slet ikke i store mængder, såmænda bare en appetit vækker.

Får vi ris med oksekød og dressing får han lidt ris og oksekød i, mere er det skam ikke. Pasta og kødsovs, ja så kommer der 1-2 spsk sovs oven på maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Jeg tror jeg vil synge den samme gamle sang, som der nok er nogen der har hørt før:

 

Hjerte- lungeorm?

De eneste tegn Silke viste, var at hun gik fra foderet.... Og det var næsten umuligt at få hende til at spise NOGETSOMHELST.. Men noget MÅ hun jo have spist, bare ikke nok til at berolige mig.. :cry:

 

Nå, men hun sultede sig i 4-5 måneder før hun endelig fik hoste og det viste sig at hun var ved at dø.............

 

Hendes afføring var "nogenlunde normal" --måske kunne den være lidt slimet en gang imellem...

 

--Dyrlægen skal have tre klatter afføring fra tre forskellige "udladninger"..

 

Hos min dyrlæge koster sådan en kontrol omkring 200 kr, så det er altså ikke det, der vælter budgettet. Det er ikke nødvendigt med konsultation i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Jeg tror jeg vil synge den samme gamle sang, som der nok er nogen der har hørt før:

 

Hjerte- lungeorm?

De eneste tegn Silke viste, var at hun gik fra foderet.... Og det var næsten umuligt at få hende til at spise NOGETSOMHELST.. Men noget MÅ hun jo have spist, bare ikke nok til at berolige mig.. :cry:

 

Nå, men hun sultede sig i 4-5 måneder før hun endelig fik hoste og det viste sig at hun var ved at dø.............

 

Hendes afføring var "nogenlunde normal" --måske kunne den være lidt slimet en gang imellem...

 

--Dyrlægen skal have tre klatter afføring fra tre forskellige "udladninger"..

 

Hos min dyrlæge koster sådan en kontrol omkring 200 kr, så det er altså ikke det, der vælter budgettet. Det er ikke nødvendigt med konsultation i første omgang.

 

 

Og jeg har været forudseende (næsten)................ ifølge vores dyrelæger er der ikke hjerte og lunge orm på Fyn (eller der er ikke registreret tilfælde).

 

Jeg overvejer at ringe derned i morgen og hører ang vokseværk, og så kan jeg da lige hører dem ad, nu jeg har fat i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har været forudseende (næsten)................ ifølge vores dyrelæger er der ikke hjerte og lunge orm på Fyn (eller der er ikke registreret tilfælde).

 

Jeg overvejer at ringe derned i morgen og hører ang vokseværk, og så kan jeg da lige hører dem ad, nu jeg har fat i dem.

 

 

Ét tilfælde skal jo være det første.......

Og det lyder så underligt at der kan være store problemer i Nordsjælland.... Men slet ingen på Fyn... I vores lille land... :(

 

Det er over 5 år siden at Silke var alvorligt syg. Dengang havde der heller ikke været ret meget her omkring.. Men i årene efter har der været rigtig mange hunde, der har været syge. Nogle er døde.. Som regel først anden eller tredie gang de får sygdommen. Man mener, at hunden får en slags blødersygdom, der kan gøre senere tilfælde meget voldsomme med indre blødninger allevegne.

Silke fik ormekur i 2x3 uger. Og da hun 14 dage senere gik fra foderet igen, ringede jeg med det samme til dyrlægen, der osse mente at sygdommen var tilbage. Så fik hun øjeblikkelig ormekur igen. Hun er nu i livsvarig forebyggende behandling....... For hun kan sandsynligvis ikke overleve at blive rigtig ramt igen.

Trods den forebyggende behandling bliver hun alligevel testet hver halve år. Og én gang er der fundet døde orm.

Alle her omkring får testet deres hunde mindst én gang om året. Ormen ses ikke ved en almindelig test. Man skal lede specielt efter den. I TRE afføringsprøver.

---Men snak med dyrlægen. Der KAN have været tilfælde siden sidst du har snakket med ham.

 

Og der kan være hunde, der døde uden at man ved hvorfor. Hunde bliver sjældent obduceret hvis de dør en død af lidt usikre årsager. Og dyrlægen kan jo gætte på en eller anden fejl i fordøjelsessystemet... Eller at hunden måske har slugt et eller andet, som har forstoppet tarmen. Hunden er som regel ret ung når den får sygdommen første gang.

---Men jeg kender da ældre hunde, der har fået hjerteorm. Der er ingen garanti. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...