Hop til indhold

MVA88
 Share

Recommended Posts

Som både Buddha og Amocca siger, så er det "monkey see, monkey do"... Hvalpen vil se op til den store og følge den. Du kan så risikere, hvis det er en meget selvsikker hvalp, så vil den måske tryne den ældre, når de begge er voksne...

Men jeg tror desværre det oftere ender i, at du får 2 hunde lidt a la det samme eller at det ikke ændrer end disse på jeres gamle hund, da hun er som hun er.

Hvis det er manglende selvtillid og selvsikkerhed, så ville jeg da hellere anbefale at deltage i træning af forskellig slags...

Vores var meget følsom, usikker og manglede selvtillid, i dag tør hun da gå ud selv og tør sige fra over for andre hunde. Hun går også oprejst og ikke kuet. Så jeg tror nærmere det er at arbejde med den nuværende hund i stedet.

 

Tror en voksen hund vil gavne jer mere, da den usikre bedre kan se op til den. En hvalp vil hurtigere tage den voksnes opførsel til sig, måske ikke det hele, men sjældent vil den ældste lytte til den yngste...

 

Vores hund mangler bestemt ikke selvtillid :)

Det er i situationer, som minder hende om noget dårligt fra før i tiden.

 

Og nu har vi set hende i mange situationer med andre hunde og hvalpe, derfor ønsker vi en hvalp.

 

Men nu handler tråden ikke om, hvor gammel hunden skal være, men hvilken race :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...