Hop til indhold

Vega - Fra baitdog til lovebug


MVA88
 Share

Recommended Posts

Jeg har drømt om min egen hund, siden jeg kunne sige vov, og nu var mit liv endelig så stabilt, at jeg kunne tilbyde drømmehunden et hjem.

Kæresten og jeg kigger på en masse forskellige racer, og bliver enige om en Golden Retriever. Vi har endda fundet en opdrætter, som skal have kuld på en smuk tæve om 6 måneder.

 

I den lange ventetid kigger jeg som altid på diverse hjemmesider med gadehunde, og jeg tager også et smut forbi Danka's Animals hjemmeside, hvor den smukkeste tæve er tilbage på hjemmesiden!

Jeg havde set hende på siden for første gang for 3 måneder siden, men så blev hun adopteret - Og det var jo dejligt for hende! Og det ville alligevel være for besværligt med en gadehund........... Ville det ikke?

Men nu var hun tilbage på siden...

 

300905_205359846193157_100001574298708_571776_2560189_n.jpg

 

Det var dette billede, som jeg elskede mig i..

Det sørgelige blik, der slet ikke hørte til en hund på 6 måneder (som hun var på billedet).

 

Det måtte være et tegn, at hun alligevel ikke var adopteret og jeg var allerede helt solgt i hende!

Jeg ringede til Danka's Animals, og lige pludselig gik det hurtigt - De kom på hjemmebesøg og vi skrev under på en adoptionskontrakt på "Bela, blandingstæve, født sep 2010".

 

Herefter fandt jeg frem til hende, som havde reddet hende fra gaden i Bosnien.

Bela og hendes bedste ven Medo skulle være brugt som baitdogs (hunde der bliver smidt ind til kamphunde inden kamp for at hidse dem op), men heldigvis nåede hun at redde dem fra denne skæbne.

Bela og Medo havde nu boet i en have i et halvt år, hvor de ventede på nogen, der ville adoptere dem.

Og så fik vi endnu et billede af vores skønhed..

 

314453_225866567475818_100001574298708_643774_873235924_n.jpg

 

Nu kunne vi slet ikke vente med at få hende hjem!

 

Det var egentlig ret mærkeligt, at have købt en hund, som man kun havde set et billede af og ikke anede, hvordan hun var - Udover det der stod på hjemmesiden "Bela er en glad hund, der gerne deler kys ud. Hun er ung og meget legesyg. Hun gør meget."

 

Vi skulle hente hende i Kolding d. 28. november kl. 16.. Her mødte os en hund, der sprang lige i armene på os :hjerte:

 

Hun har nu været her i 6 måneder, og hun er simpelthen en så skøn hund - Der gerne deler kys ud, men gør stort set aldrig :blink:

 

Det har helt bestemt været noget af et arbejde, at have taget en gadehund til sig, men hun giver bare det hele igen 400 gange!

 

005.jpg

 

Hun nyder nu livet som en højt elsket hund, der får alt det, som en hund kunne tænke sig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

 

Ja, han er virkelig også skøn!

Men desværre udviklet nogle problemer, da han ikke fandt det rigtige hjem til at starte med.

Har du ikke mulighed for at tage ham da? :blink:

 

nej desværre.... har jo en skæv eksistens i forvejen :mrgreen::hjerte:

 

han er ellers bare gudesmuk ham Medo!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk, at I har givet Bela et godt og trygt hjem. :-D Godt, at de begge blev reddet fra en grusom skæbne.

Jeg har jo selv, polske Rex og Obie og når jeg kigger på de 2 dejlige hunde, får jeg helt tårer i øjnene, når jeg ser, hvordan de bare nyder livet og samtidig tænker på, hvordan deres tidligere liv var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige inde og kigge i dit album, hvor er hun køn!! :lun:

 

 

 

indtil videre dagdrømmer jeg vidst bare om hund nr. 2 (Whiskey ser også så vidunderlig ud!)

 

Ja, vi får også ofte at vide, at hun vist er en af de kønnere gadehunde.. Så hun er sluppet ret godt fra det :lol:

 

Det vil måske ikke kunne lade sig gøre, med ham du har nu?

Du siger bare til, når det bliver tid til hund nr. 2.. Jeg arbejder for Danka's, så kan få undersøgt en del om hundene.

 

Måske vi lige skal gøre lidt reklame for ham den lækre Medo (og så de andre ved, hvilken skønhed vi snakker om) :blink:

 

Medo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk, at I har givet Bela et godt og trygt hjem. :-D Godt, at de begge blev reddet fra en grusom skæbne.

Jeg har jo selv, polske Rex og Obie og når jeg kigger på de 2 dejlige hunde, får jeg helt tårer i øjnene, når jeg ser, hvordan de bare nyder livet og samtidig tænker på, hvordan deres tidligere liv var.

 

Ja, det er godt nok den bedste gerning, jeg nogensinde har gjort :-D

 

Det varmer virkelig også, at du har taget to ældre gadehunde til dig.. De er jo for det meste dømt til at leve deres sidste dage på en kennel, eller hvor de nu opholder sig.

Så kun varme tanker herfra.. Til dine to skæbner, og selvfølgelig også de to andre :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er godt nok den bedste gerning, jeg nogensinde har gjort :-D

 

Det varmer virkelig også, at du har taget to ældre gadehunde til dig.. De er jo for det meste dømt til at leve deres sidste dage på en kennel, eller hvor de nu opholder sig.

Så kun varme tanker herfra.. Til dine to skæbner, og selvfølgelig også de to andre :hjerte:

 

Tak, skal du have og i lige måde :kys:

 

Ja, det er en trist skæbne for mange af de gamle hunde, som der ikke er nogen der vil adoptere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi får også ofte at vide, at hun vist er en af de kønnere gadehunde.. Så hun er sluppet ret godt fra det :lol:

 

Det vil måske ikke kunne lade sig gøre, med ham du har nu?

Du siger bare til, når det bliver tid til hund nr. 2.. Jeg arbejder for Danka's, så kan få undersøgt en del om hundene.

 

Måske vi lige skal gøre lidt reklame for ham den lækre Medo (og så de andre ved, hvilken skønhed vi snakker om) :blink:

 

[ATTACH=CONFIG]85935[/ATTACH]

 

 

Medo er så fin :lun:

Der flere ting som nok ikke rigtigt kan fungere med en hund nummer to, desværre, for tror såmænd at Flipsedyret ville elske selskabet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...