Hop til indhold

Har du styr på vilddyret?


Aslan
 Share

Recommended Posts

:hmm:

 

Hvorfor siger folk dog det om Aslan?

Han er jo bare en hvalp, på 23 uger, der har fråde om munden, fordi der er alle mulige gode dufte :blink:

 

Jeg ser en lille hvalp, der savler en lille smule!

 

Vi er lige kommet hjem fra tur.

 

Vi går på en sti, ligusterhække på begge sider.

Der kommer en mand cyklende med en håndskubber på styret (:???:)

 

Aslan sætter sig ned, og jeg stiller lige et ben på hver side af ham (han skulle jo nødig - for første gang i sit liv - løbe ind i en cykel af ren og skær glæde), og tager fat i snoren lidt længere nede.

 

Manden stopper, kigger på mig og siger "har du styr på vilddyret?"

(mente han det alvorligt?)

 

 

Postdamen ringer på.

Aslan gør (men han hvalpe gør jo bare)

Jeg lukker døren til køkkenet og åbner døren i brygerset.

 

Post damen siger " nåh, skulle monsteret lige lukkes inde hehe"

 

 

Ting som jeg IKKE tænker over:

At lille Aslan faktisk KAN se drabelig ud når vi går tur, da han netop savler meget pga alle duftene.

 

At lille Aslans hvalpe gøen....faktisk er ret kraftigt.

 

 

Det heldige er, at Aslan ikke BARE får lov til at gå hen til folk, UDEN at de har haft kontakt med mig, for at høre om de må snakke med ham.

 

Sikke en forskrækkelse at få den lille 23 ugers gamle broholmer med fråde om munden løbene hen mod sig - og sæt man ikke var hunde mennesker.

 

 

Men ja, indtil videre, så har jeg styr på vilddyret :blink:

 

 

Tosset mennesker der ikke kan se at Aslan bare er en sød lille hvalp på størrelse med en gravhund :rolleyes:

 

 

Forøvrigt er Aslan ved at blive god til at være knap så glad når han ser andre mennesker p en gåtur - det underlige er at vi egentlig aldrig har fået det øvet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, jeg synes jo at du måske også snart skal til at justere din opfattelse af din hund. Jeg synes det er liidt mærkeligt at blive ved at tælle alderen i uger, i stedet for måneder, når man først når ud over det første hvalpestadie. Det virker som om du selv stadig ser en liiille hvalp, og det er han altså ikke længere, han er jo 5-6 måneder nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Jeg begyndte først at tælle Dumle's alder i måneder efter han kom over 1år. Nu er han 17mdr. :blink:

 

Jeg tror måske ofte folk på cykel kan være bange for hunde. Min far er ihvert fald når han cykler :lol:

 

Mange her i byen mener heller ikke Dumle er ordentligt opdraget fordi han hopper og springer op ad dem, men han gør det kun hvis de bukker sig ned for at snakke med ham, hvis de spørger først bliver de advaret i forvejen.

 

Jeg tror lige så godt du kan vænne dig til tanken om at der altid vil være nogle der er bange for Aslan, nok flere end ved en lille hund, men der er folk der endda er bange for Dumle, og nogle er jo bare bange for hunde generelt...

 

Du må bare blive ved at vise hensyn, og så må man jo håbe folk i byen efterhånden finder ud af at Aslan er en dejlig hund :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplever det samme. Folk, der ikke kender vores race tror, at han er en voksen hund og bliver ganske forbavsede, når de hører at kræet på 66 cm over skulderen og en vægt omkring de 50 kg bare er en bette skid på 9 måneder.

 

Til gengæld må jeg nok indrømme, at det med selv at opfatte ham som en lille hvalp og tælle hans alder i uger forlængst er overstået. Han er jo næsten kønsmoden...letter ben og ved, hvordan en dejlig dame dufter, har skiftet sine tænder og pels, så det er en anelse svært at blive ved med at fastholde synet på ham som den søde lille hvalp.

 

Men hvorom alting er, så er du, ikke mindst for Aslans skyld, nød til at følge lidt med i hans udvikling og acceptere, at han ikke mere er en hvalp. Han er godt på vej til at blive en unghund...en hanhund. Det er jo heller ikke sundt for børn, hvis deres mor bliver ved med at opfatte dem som mors lille skat og behandler dem derefter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

jeg må indrømme, at da jeg så aslans seneste video på blog, så var han en hvalp i mine øjne. En nuttet en af slagsen endda he he

 

man kan jo godt tælle uger og bruge ordet hvalp, samtidigt med at man tager det at man har hund alvorligt og tager hensyn til folk. Og det gør aslan jo også ;-)

 

jeg så også Vinter som hvalp, da hun var i den alder - fordi hun netop stadig var en hvalp.

....selvom jeg ikke kunne huske ugerne og istedet sagde ting som "åhh, vel omkring...., joe, hun er cirka 5-6 måneder" :mrgreen:

 

mht vildbassen - jo, så kommer du til at høre mange ting, og ingen af os slipper for det. Folk med små hunde hører visse ting, folk med muskelhunde hører andre ting, osv. Jeg synes ikke det nødvendigvis er negative kommentarer du har fået, men faktisk nogle ok nogle - en måde for folk lige at forvisse sig at de kan komme forbi, men på en sød måde. Det kunne sagtens have været fordi du holdte aslan som du gjorde - mellem benene og i kort snor: de giver et vist indtryk, tror jeg ;)

 

samtidigt er det jo ikke alle kan lide hunde, nogle er bange for dem, nogle er irriteret på dem.... Da vi har hundene, så er det uundgåeligt at vi nogle gange kommer til at høre kommentarer. Men hvis du tager hensyn, som du gør, så kan du sikkert undgå mange af de rigtigt sure kommentarer ;)

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...