Gæst Asfaloth Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Hejsa allesammen! Har lige et ret godt spørgsmål (synes jeg selv) Min svigermor og min svigerinde (15 år, bor hjemme), skal have hund. De har snakket om det i mange år, og har også haft hund før. Det er en velovervejet beslutning, så der er ikke noget der. Min kæreste og jeg har selv en grå schæfer, og hun har gjort så stort indtryk på dem, at sådan en skal det være. Min svigermor er udemærket klar over at det er en hund der kræver rigtig meget, og det er hun fuldt indstillet på, og har også været ude at sondere terrænet mht. schæferhundeklubben hvor hun bor. De bor i villahus med stor have, og lige op af både skov og hav. De var blevet skrevet op til en tæve, der skulle fødes i onsdags, men desværre ville naturen at moderen kun fik hanner Sådan kan det jo gå Opdrætteren kendte imidlertidigt en anden opdrætter, også grå schæfer, der havde en enkelt 7-ugers tæve der ikke var afsat. Den skal vi ud og se idag, og jeg er sikker på at det bliver den Nu kommer spørgsmålet så langt om længe: Min svigermor har lige fået nyt arbejde, og har fået lov at få ferie så det passede med den hvalp de oprindeligt skulle have. Men nu kan de få en om allerede halvanden uge, og der kan hun ikke få ferie, for hun starter på det nye arbejde på mandag. Datteren får sommerferien den 29., så mit spørgsmål er (langt om længe), om den nye hvalp vil tage skade af at bo hjemme hos os de første to uger? Altså vil den knytte sig for meget til min kæreste og jeg, og dermed have svært ved endnu engang at skulle have et nyt hjem om to uger? Min kæreste går nemlig hjemme på barsel, så her vil den slet ikke skulle være alene, plus den vil have vores dejlige hund at lege med. Er der nogen der ser et problem i det, eller? \Morten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chilli Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Jeg ville måske hellere overveje om ikke hunden kunne blive hos opdrætteren indtil den 29, måske hvis det ikke var for langt væk man så kunne få en aftale om at komme og lege med den hver eller hver anden dag....... Jeg taler ikke af erfaring eller noget, men tror det måske ville være bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Uha, lige med at flytte hjemmefra synes jeg måske også det er synd at hvalpen først skal vænne sig til jeres hjem og dagligdag, og så når den endelig er blevet tryg ved det, skal flytte hjem til din svigerinde. Så jeg ville klart også aftale at hvalpen blev boende hos opdrætter til den 29. Og på plussiden af dette, er der faktisk mange opdrættere, der mener at det er bedre for en hvalp at blive hentet som 10 uger, fordi de to uger ekstra giver hvalpen rigtig meget mere modenhed. De siger, at de oplever at hvalpene som 10 uger faktisk er interesseret i at komme hjem til noget nyt. Hvis opdrætteren gør et godt stykke forarbejde, ligger der nok heller ikke så meget renlighedstræning og venter på din svigermor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Jeg ville også vælge at høre om hvalpen kunne blive hos opdrætteren! Det er i mine øjne "risikabelt" at hun skal bo to uger hos jer, for så at flytte igen... Jeg ville påtænke mulige renlighedsproblemer og seperations angst... Hvorimod at hvis den kan blive hos opdrætteren ser jeg det kun som "positivt", personligt tror jeg de fleste hvalpe er bedre rustet til verdenen når de er omkring 10 uger... Det er i hvertfald min oplevelse fra da vi fik Dexter.. Han kunne jo knapt gå da vi fik ham (8 uger gammel)... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Hvis hvalpen ikke kan blive ved opdrætter de 2 uger, vil det så være til at tage hen til din svigermors hus og passe hvalpen mens hun er på arbejde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Asfaloth Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Tak for alle svarene Så har vi været oppe og se verdens dejligste hvalp!!! Og helt som vi havde håbet, så ville opdrætteren gerne passe den til den 29. Så det kan ikke blive meget bedre \Morten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kisja Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Hejsa. Jeg var i samme situation her da jeg skulle have min lille hvalp, som jeg hentede i fredags d. 29.juni. Hun var afleveringsklar d. 18. juni, men det passede ikke ind i mit arbejds-program. Håber din svigermor og svigerinde nyder deres lille hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts