Hop til indhold

At gå i snor


Gæst Heidis Max
 Share

Recommended Posts

Gæst Heidis Max

Sidste mandag blev jeg den lykkelige ejer af lille Max.

 

Vi har gået en del ture, siden han flyttede ind. Men så pludselig i går, kunne jeg bare ikke få ham med ud at gå, da jeg havde sat sele og snor på ham.

 

Han smider sig nærmest fladt ned på jorden. Kan slet ikke overtales eller lokkes med ud af indkørslen. Han piver også lidt.

Han er ellers glad for at være ude. Elsker når vi leger på græsplænen.

 

Hvad pokker skal jeg stille op?? Var jo allerede begyndt at nyde vores gå-ture...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste mandag blev jeg den lykkelige ejer af lille Max.

 

Vi har gået en del ture, siden han flyttede ind. Men så pludselig i går, kunne jeg bare ikke få ham med ud at gå, da jeg havde sat sele og snor på ham.

 

Han smider sig nærmest fladt ned på jorden. Kan slet ikke overtales eller lokkes med ud af indkørslen. Han piver også lidt.

Han er ellers glad for at være ude. Elsker når vi leger på græsplænen.

 

Hvad pokker skal jeg stille op?? Var jo allerede begyndt at nyde vores gå-ture...

 

kan være han er udtryk ved selen igen?

giv ham snor og sele på og smid lidt foder på græsset og lad ham snuse efter det og finde det og prøv evt. at lave et spor ud til fortovet?

 

kan i huske en episode der evt. kunne ligge til grund for dette? noget han har oplevet sidst i gik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidis Max
kan være han er udtryk ved selen igen?

giv ham snor og sele på og smid lidt foder på græsset og lad ham snuse efter det og finde det og prøv evt. at lave et spor ud til fortovet?

 

kan i huske en episode der evt. kunne ligge til grund for dette? noget han har oplevet sidst i gik?

Altså nu skal jeg så lige ha' pigerne i forhør, for har selv haft tanken, om der evt er noget der ligger til grund for denne pludselige opførsel. Men der er ikke sket noget på mine ture.

 

Han har intet imod at gå i sele og snor i haven - han vil bare IKKE ud på vejen/fortovet

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste mandag blev jeg den lykkelige ejer af lille Max.

 

Vi har gået en del ture, siden han flyttede ind. Men så pludselig i går, kunne jeg bare ikke få ham med ud at gå, da jeg havde sat sele og snor på ham.

 

Han smider sig nærmest fladt ned på jorden. Kan slet ikke overtales eller lokkes med ud af indkørslen. Han piver også lidt.

Han er ellers glad for at være ude. Elsker når vi leger på græsplænen.

 

Hvad pokker skal jeg stille op?? Var jo allerede begyndt at nyde vores gå-ture...

 

Hej og velkommen.

 

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om du går for meget med Max. En hvalp på 10 uger har ikke behov for de lange ture. Men har behov for at opleve verden i sit eget tempo.

 

Du skriver at Max er glad for at være ude, ja men det er også derhjemme hvor han er tryg. Der er noget der kunne tyde på at Max er utryg ved at færdes uden for martriklen. Hvad der gør ham utryg kan jeg ikke vide.

 

Prøv at læs her. www.hundeliv.dk og læs artiklen om hvalpe.

 

Du må også gerne skrive lidt mere udførelig om hvordan jeres hverdag ser ud.

 

det vil gøre det nemmere at komme med gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidis Max

Tak for linket....

 

Måske vi har været for ivrige med at gå tur. Har ellers ladet ham bestemme tempoet, når vi har været ude at gå. Og nej - det har ikke været de lange ture, blot 5-10 min rundt i kvarteret.

 

For som skrevet, kan jeg se han nyder vores hygge i haven, hvor han bare kan løbe rundt på må og få, og snuse til alting.

 

Når vi står op om morgenen, går vi en tur i haven, så han kan morgentisse.

Pigerne kører lidt i 8. Det samme gør jeg.

De dage der ikke er nogen hjemme, kigger min far ned til Max om formiddagen, og er sammen med ham en halv times tid, hvor de er i haven og indenfor.

 

Ved middagstid kommer den store pige et smut hjem fra skole, også så han lige kan komme ud og tisse.

Den yngste er så hjemme enten 12.45 eller 13.45. Og så er der nogen hos ham resten af dagen.

 

Men det er så kun 3 dage om ugen det ser sådan ud. Resten af dagene er der altid en af os hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket....

 

Måske vi har været for ivrige med at gå tur. Har ellers ladet ham bestemme tempoet, når vi har været ude at gå. Og nej - det har ikke været de lange ture, blot 5-10 min rundt i kvarteret.

 

For som skrevet, kan jeg se han nyder vores hygge i haven, hvor han bare kan løbe rundt på må og få, og snuse til alting.

 

Når vi står op om morgenen, går vi en tur i haven, så han kan morgentisse.

Pigerne kører lidt i 8. Det samme gør jeg.

De dage der ikke er nogen hjemme, kigger min far ned til Max om formiddagen, og er sammen med ham en halv times tid, hvor de er i haven og indenfor.

 

Ved middagstid kommer den store pige et smut hjem fra skole, også så han lige kan komme ud og tisse.

Den yngste er så hjemme enten 12.45 eller 13.45. Og så er der nogen hos ham resten af dagen.

 

Men det er så kun 3 dage om ugen det ser sådan ud. Resten af dagene er der altid en af os hjemme.

 

Hvad har du gjort for at lære ham at være alene hjemme?.

 

Jeg vil råde dig til i første omgang at læse hvalpen, samt familiehunden begge skrevet af Lone Greva. De bøger vil give dig mange gode råd om det at have Hvalp/hund.

 

En god ide er at gøre din hvalp mental træt. stil hans foderskaål bagerst i skabet og lad ham selv finde det ved at du spreder det ud over græsplænen. Han får brugt sin næse hvilket er hundens vigtigste sans.

 

Ja der er mange ting at lære når man står som nybagt hundemor. Herinde har jeg kun oplevet at alle er glade for at hjælpe og komme med gode råd.

Håber du bliver glad for at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket....

 

Måske vi har været for ivrige med at gå tur. Har ellers ladet ham bestemme tempoet, når vi har været ude at gå. Og nej - det har ikke været de lange ture, blot 5-10 min rundt i kvarteret.

 

For som skrevet, kan jeg se han nyder vores hygge i haven, hvor han bare kan løbe rundt på må og få, og snuse til alting.

 

Når vi står op om morgenen, går vi en tur i haven, så han kan morgentisse.

Pigerne kører lidt i 8. Det samme gør jeg.

De dage der ikke er nogen hjemme, kigger min far ned til Max om formiddagen, og er sammen med ham en halv times tid, hvor de er i haven og indenfor.

 

Ved middagstid kommer den store pige et smut hjem fra skole, også så han lige kan komme ud og tisse.

Den yngste er så hjemme enten 12.45 eller 13.45. Og så er der nogen hos ham resten af dagen.

 

Men det er så kun 3 dage om ugen det ser sådan ud. Resten af dagene er der altid en af os hjemme.

 

Hvad har du gjort for at lære ham at være alene hjemme?.

 

Jeg vil råde dig til i første omgang at læse hvalpen, samt familiehunden begge skrevet af Lone Greva. De bøger vil give dig mange gode råd om det at have Hvalp/hund.

 

En god ide er at gøre din hvalp mental træt. stil hans foderskaål bagerst i skabet og lad ham selv finde det ved at du spreder det ud over græsplænen. Han får brugt sin næse hvilket er hundens vigtigste sans.

 

Ja der er mange ting at lære når man står som nybagt hundemor. Herinde har jeg kun oplevet at alle er glade for at hjælpe og komme med gode råd.

Håber du bliver glad for at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...