Hop til indhold

Hjælp til valg af hunderace :)

Gæst puk
 Share

Recommended Posts

Hej herinde :-)

Jeg er helt ny herinde og håber nogen kan hjælpe mig med et slags hundeproblem. Jeg ejer nemlig ingen hund og da jeg pt studerer varer det lige lidt inden jeg får en :-) Men det er okay, da jeg ikke aner hvilken hund jeg skal vælge. Jeg håber derfor at nogen har nogle bud på en hunderace der vil passe godt til mig :-D Skal nok skrive lidt om mig selv og hvad jeg selv tænker kunne være en passende hunderace. Andre hvalpe/hunderåd modtages også meget gerne :-D Here goes:

Jeg er snart 21 år, vil være 23 når jeg er færdiguddannet. Jeg bor pt i en lejlighed, men vil gerne flytte i hus med have når jeg er færdig med at læse. Det er dog en 2 værelses lejlighed, så det kunne nok godt lade sig gøre at holde hund her :-) Det vil være min første hund, men er dog vokset op med hund, så har deltaget en lille smule i opdragelse og kan omgåes hunde. Jeg vil derfor gerne at hunden er rimelig nem at træne og opdrage, da jeg aldrig har prøvet det før på egen hånd. Er dog meget interesseret i det, og vil gerne gå til hundetræning og måske mere end det. og har overvejet at bruge klikkertræning til træning og opdragelse? er dette en god ide? Hunden skal være til at omgåes for alle, både andre hunde, katte og børn. Jeg er frisk på en del aktivering, med hundetræning, lange ture hver dag og leg og træning. Dog inden for rimelighedernes grænser :-D Min bror har en sirbirian Husky, og det er som at passe et DAMPbarn på speed ! Så aktivering med måde :-) Størrelsen betyder ikke meget, da jeg regner med at flytte i hus.

Jeg har selv overvejet hunderacer som Golden Retriever, Grand Danois og Mops. Da jeg har hørt at de alle er nemme at træne, er gode familiehunde, rolige og har et middel aktivitetsniveau. Golden Retriever kræver nok noget mere motion end de to andre :-)

Puha, det blev langt, men mon nogle der har nogle bud til en hunderace der vil passe godt til mig og hvorfor? :-) evt andre hunde/hvalpe råd? Ville være en stor hjælp, da jeg er på lidt bar bund og ikke ved hvilken retning jeg skal.

Redigeret af puk
Link til indlæg
Del på andre sites