Hop til indhold

Alene hjemmetræning - hundegård.


Annette
 Share

Recommended Posts

10. Juli henter vi vores Golden Retriever hvalp, Messi. Vores første hund ever. Vi har selvfølgelig forberedt os godt og læst maaaaange kilo hundelitteratur. Men spørgsmål er der stadig mange af. En del vil selvfølgelig blive besvaret når først han er her.

 

Men jeg har gået og tænkt over, om man skal træne ham til at være i hundegård. Vi har en hundegård (var etableret da vi købte vores hus for 4,5 år siden) som vi har brugt som en slags terasse da der er dejlig aftensol på halvdelen. Den er ca. 25-30 km2 stor. Vi har forestillet os at vi stadig skal bruge den til vores aftenkaffedrikning.

 

Mit egentlige spørgsmål kredser om, om vi skal træne ham til at være alene der ligesom almindelig alenehjemmetræning?

 

Jeg kan godt forestille mig at det ville være rart (for os) at han kunne opholde sig der mens vi klipper hæk, klipper græs osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan du sagtens, der skal bare være et tørt lejde, hvor han kan ligge i. stort tillykke med ham. Jeg ligger her i sengen med min 9 ugers hvalp, han skal være i hundegård de timer han er alene. men vi har andre hunde så her er han ikke alene. Vi giver altid lidt mad med derud og de elsker at komme derud.

 

Gå i nogle gamle t-shirts så de kommer til at lugt af dig og giv ham det med i kassen. Min har sovet i senge de første 2 nætter, og så har været i bryggerset i 2 nætter, med en bluse fra mig, han har sovet på. Han har ligget i en transportkasse uden at være spærret inde, men han er ikke stor nok til at komme i hundesengen, hvor de andre ligger.

 

Held og lykke med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wommez

25 - 30 km2....... det er virkelig en stor hundegaard;-) m2 passer måske bedre;-).

Stort tillykke med hvalpen.

Det er ihvertfald vigtigt at i sørger for at hundegården bilver et rart sted for ham. tilbring evt noget tid med ham i hundegaarden hver dag og derefter trænes kan nok trænes i stil med alene hjemme træning.

Jeg forstår ikke helt hvorfor i mener han skal i hundegård mens i klipper græs/hæk osv. min Echo elsker at "hjælpe til" ved sådanne aktiviteter. Når jeg slår græs går han foran og flytter alle hans legesager og kødben, da han har luret at de ellers bliver "spist" at maskinen:-).

Jeg synes det er vigtigt at hunden er med til familiens aktiviteter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig hvalp :-D

 

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor han skal være i hundegård, mens I passer haven?

 

Noget andet er, at det er en helt anden situation at være alene hjemme og at kunne se jer være i nærheden og det sidste kan vise sig at være det vanskeligste at træne, han vil helt naturligt være motiveret for at være sammen med jer og ikke isoleret i hundegård, når I er i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tænkt det som....han skal nødig komme til skade.....agtigt.

 

Hundegården er på den anden side af huset og er naturligvis IKKE 25-30 km2:oops:.

 

Ved jo også godt at han skal lære at vænne sig til hjemmets lyde. Og han vil da også blive præsenteret for skraldemændene der kommer hver torsdag.

De laver et værre spektakel:evil:.

 

Havde egentlig også tænkt mig at bruge gården lidt i forhold til mit arbejde. Jeg arbejder hjemme som dagplejer og skal højst sandsynligt modtage et nyt barn d. 1/8. Det var ikke planen, men en familie er flyttet til Kbh. og derfor har jeg en ledig plads. Jeg havde egentlig planlagt at det var det bedste tidspunkt nu for at vi kunne se os om efter vores kommende hund. Og det begyndte vi allerede på i dec 2011. Skulle ikke skift børn før marts 2013. Men sådan skulle det ikke gå. Æv.

 

Når man sådan modtager en lille ny bebs (7-10 mdr.) kan der jo godt være noget gråd indtil bebsen er faldet til. Og jeg ved jo ikke hvordan Messi (vores kommende Golden) vil tage det. Så jeg tænkte, at hvis han kunne gøres tryg i hundegården og tilbringe et par timer der i ny og næ, så ville det måske være det bedste for ham istedet for at være ufrivillig tvangsindlagt til barnegråd.

 

Vores hverdag vil blive således:

 

Mor op kl. 05.10 og sætte kaffe over efter hun har tisset af med hunden i haven.

Morgenmad laves til den øvrige familie og der indtages en kop kaffe imens.

 

Messi luftes på en god gåtur af 20-30 min. tid.

Hjem igen og være sammen med familien og Messi får sin morgenmad (hvis ikke han har fået den inden, ved ikke hvad der er bedst)

Morgenmaden spredes evt. på græsplænen i haven.

 

7.30 går familiens datter, Helene 12 år, igen en tur med smuksakken på ca. 20-25 min og så går hun i skole.

Messi skal så være i et tilstødende værelse eller i hundegår (alt efter vejret)

 

Og ved godt at de lange gåture kan han ikke som lille hvalp, men godt som stor og dejlig voksenhund.

 

12.00 er der kvalitetstid sammen med mor (dagplejebørnene sover) og vi skal hygge og træne små øvelser og slappe af.

14.30 vågner børnene igen og Messi er også "alene".

16.30 har mor fri og hele huset er til rådighed.

 

Der skal selvfølgelig hvalpetrænes på hold og vi har fået plads. Vi skal også gå i hundelegestue på Slagelse dyrehospital.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wommez

Jeg syns det lyder som en rigtig fornuftig plan. Ihvertfald fedt at i har gjort jer så mange tanker om hvordan en hverdag skal forløbe. Det tror jeg der er mange der glemmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gjort os rigtig mange tanker. Vi har faktisk venter ca. 5 år på at det rette tidspunkt kom. Vores datter har i mange år snakket hund, men vi har ikke villet kaste os ud i det før end vi forældre var klar. Og det er vi nu som familie.

 

Jeg har snakket med adskillige kollegaer omkring at være dagplejer og så have hund. Kan en hund klare det. De svar jeg har fået er, gør det. Vi har ikke haft problemer med det. For nylig talte jeg med en kollega der også havde fået en Golden efter at de havde mistet en Labrador. Hun tog ikke ferie og det hele er forløbet rigtig godt, selv om hvalpen blev "kastet" lige ind i en hverdag med 4 småbørn.

 

Jeg og min mand har dog ferie når Messi ankommer. Jeg vil så lave en "besøgsdag" for børn og forældre inden de vender tilbage efter min ferie. Så regner jeg ikke med der bliver så meget ståhej omkring at hilse på hunden. Så er der hilst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...