Gæst Mafus Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 Jeg har desværre måtte aflive min knap 10 år gamle westi da han var blevet syg. Jeg vil gerne anskaffe mig en ny hvalp, men er i tvivl om, hvornår jeg skal gøre det. Sagen er at vi skal flytte om 1½ måned. Så umiddelbart vil det vel være bedst at vente, men jeg kan mærke, at det er svært for mig at vente så længe. Derudover har vi 4 katte, som jo skal vænne sig til den nye hvalp. Er det bedst for kattene at lære hvalpen at kende i deres vante omgivelser inden vi flytter. Eller vil det være bedst for alle parter (både hund og katte) at vente til vi er flyttet ind i vores nye hus? Hvad vil en hvalp sige til at flytte omgivelser efter blot 1 måned? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Det gør mig ondt, at du har måtte tage afsked med din hund :ae: Jeg tror, at jeg ville vente, med at anskaffe en ny hvalp til flytteriet var overstået. Så er der mere ro og fred, når I først er kommet på plads og I vil kunne koncentrere jer 100% om den lille ny og kattene skal vel også lige falde til. Katte bliver meget let stresset, det er ihvertfald min erfaring. Hvalpen når jo næsten kun lige inden for dørene hos jer , inden den skal vænne sig til nye omgivelser igen, det kan måske godt virke lidt overvældende for en lille hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Jeg tænker da mere på hvordan du forventer at kunne gøre et velovervejet hvalpekøb inden I skal flytte? Brug tiden på at se efter opdrættere og kuld, er du så heldig at finde det rigtige sted allerede nu, hvor der tilmed ligger hvalpe, jamen så skal du jo nyde at kunne besøge familiens nye hund mens den stadig er hos opdrætter og du og familien kan flytte ind i det nye hus uden en hvalp om benene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts