Gæst MartineSophia Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Hej vores mopse hvalp på et halvt år gør af alle fremmede som nærmer sig ham.. Han elsker mennesker hvis han kender dem men hvis ikke så stiller han sig op og gør af dem. Dog gør han ikke af dem hvis de har hund med sig eftersom han elsker hunde.. Jeg ved godt at mopsen er avlet som en alarmhund altså avlet til at gø af fremmede. Men det gør bare hverdags turene en del sværere når han gør uafbrudt af folk der vil hilse på ham. Har i nogle råd til hvordan jeg kan træne ham til ikke at gøre den slags ting ? (Det skal lige siges at jeg ikke har noget imod af han giver et gø eller to fra sig men det må meget gerne stoppe lidt efter.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Min er lige sådan - han er utryg ved fremmede - især når de vil snakke med ham.. Bed folk om at lade ham være - han fortæller jo ganske klart at hans grænse er ved at være nået? når vi får gæster er de instrueret i, at hunden skal ignoreres medmindre han gør noget for at få deres opmærksomhed. udendørs beder jeg ham sætte sig (kæmpe stor hund) og forholde sig roligt - menneskene får besked på ikke at forsøge at klappe ham eller snakke med ham.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MartineSophia Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Mange tak . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Når du ser nogen som nærmer sig, så prøv at få ham til at sætte sig og hold godbid op foran ham, så han har fokus på dig/godbidden... Jeg bruger metoden med at få min hund til at sætte sig, sige bliv og få hende til at holde kontakten med mig, når der passerer andre hunde, scootere osv forbi... Så sidder hun ligeså fint og holder kontakten med mig fremfor at have fokus på det andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts