Hop til indhold

Klikkertræning - flere øvelser


Lonny
 Share

Recommended Posts

I klikkertræning gælder det jo om at ens hund skal blive kreativ og man skal derfor helst træne flere forskellige øvelser i samme periode. Men betyder det at man skal skifte i mellem forskellige øvelser i hver træningstime, eller skal man træne sit den ene dag og dæk den anden dag?

 

Så hvor tit skal man skifte øvelse, for stadig at have en kreativ hund?

 

Jeg håber, at der er nogen af jer søde mennesker herinde der kan hjælpe mig med ovenstående, inden min hund bliver helt forvirret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det med kun at træne tre ting af gangen, eks. sit, dæk og stå. dette kører jeg med i ca en uge. Når min. 2 af øvelserne sidder fast, ligger jeg den der sidder bedst fast og ligge lidt på hylden. Jeg tager så en ny øvelse ind, eks. her. Efter en uge gør jeg så det samme igen, ud med en og ind med en ny. Men nu bruger jeg så også den første jeg lagde på hylden, en gang i mellem. Osv.

Så det jeg vil råde dig til er at beslutte hvilke ting du først vil have til at fungere.

Bare husk heller et skridt frem end to tilbage, når først det sidder der glemme de det ikke. Så skal det bare genopfriskes ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner det i løbet af hele dagen, det med at træne en hel time er ikke noget jeg bruger særligt meget. Men det hedder vel ca 4 x 10 - 15 min af gangen. Og så kun max to øvelser inden for det tidsrum. Jeg ligger en på "hylden" når den sidder 98 % med komando og kun trænger til fin justering.

 

Ellers leger jeg det ind i resten af dagen, det skal jo være sjovt for både hund og ejer. Ingen af os er jo 100% på hvis vi ikke rigtigt gider mere.

 

Men god fornøjelse med træningen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

I klikkertræning gælder det jo om at ens hund skal blive kreativ og man skal derfor helst træne flere forskellige øvelser i samme periode. Men betyder det at man skal skifte i mellem forskellige øvelser i hver træningstime, eller skal man træne sit den ene dag og dæk den anden dag?

 

Så hvor tit skal man skifte øvelse, for stadig at have en kreativ hund?

 

Jeg håber, at der er nogen af jer søde mennesker herinde der kan hjælpe mig med ovenstående, inden min hund bliver helt forvirret :blink:

 

Det kreative islæt kommer efter min mening ikke som følge af at du opdeler øvelserne på forskellige "lektioner" - eller kører dem alle i samme lektion, men af at du anvender operant indlæring altså forstærker det vovse SELV finder på at tilbyde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det kreative islæt kommer efter min mening ikke som følge af at du opdeler øvelserne på forskellige "lektioner" - eller kører dem alle i samme lektion, men af at du anvender operant indlæring altså forstærker det vovse SELV finder på at tilbyde.

 

 

helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...