Hop til indhold

Når vi nu snakkede om avl...

Novah
 Share

Recommended Posts

Jeg sad for sjov og kiggede på dba og faldt over en annonce på fransk bulldog hvalpe, her skriver opdrætter at hvalpene har WFA stamtavle... Har aldrig hørt om sådan tavle :hmm:

Jeg skrev så og spurgte opdrætter hvad det er for noget og fik dette svar:

Moderen har WFA stambog faderen FCI. De er registreret i IKU ( International Kennel Union ) FCI kan Overføres til DKK, hvis man ønsker det og WFA kan overføres til FCI. Men alt har jo selfølgelig omkostninger. Derfor er prisen også sat som om der ikke er Stambog.

Jeg har ikke kunne finde noget på google omkring denne tavle, er der mon nogle af jer der kender til den?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender hverken wfa eller iku, og jeg synes det er lidt mistænkeligt, at man absolut intet kan finde online om de to klubber (har dog fundet et østeuropæisk site om iku, mærkeligt). men der findes simpelthen så mange totalt useriøse små klubber, hvor man kan "købe" sig til en tavle - en ting er sikkert, hvis hvalpen skal overføres til dkk, bliver det med avlsforbud og så vidt jeg ved også anerne slettet. så det er nok lidt en sandhed med modifikationer, at den kan flyttes til fci/dkk.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender hverken wfa eller iku, og jeg synes det er lidt mistænkeligt, at man absolut intet kan finde online om de to klubber (har dog fundet et østeuropæisk site om iku, mærkeligt). men der findes simpelthen så mange totalt useriøse små klubber, hvor man kan "købe" sig til en tavle - en ting er sikkert, hvis hvalpen skal overføres til dkk, bliver det med avlsforbud og så vidt jeg ved også anerne slettet. så det er nok lidt en sandhed med modifikationer, at den kan flyttes til fci/dkk.

Ja det er også min mistanke...

Ikke at jeg overhovedet ville overveje at købe hvalp dér, men blev da nysgerrig da jeg slet ikke kendte til den type tavle :-D

Hvor er det altså bare sørgeligt, at folk vil snyde sig til et salg... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Moderen har WFA stambog faderen FCI. De er registreret i IKU ( International Kennel Union ) FCI kan Overføres til DKK, hvis man ønsker det og WFA kan overføres til FCI. Men alt har jo selfølgelig omkostninger. Derfor er prisen også sat som om der ikke er Stambog.

Det med rødt:

DKK er FCI tavle..

Mange fine forkortelser, i stedet for at sige: Du kan tørre r.. i deres papir

Fatter simpelthen ikke at folk skal snyde og bedrage på den måde. Tænk på de stakler, der tror det virkelig kan lade sig gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med rødt:

DKK er FCI tavle..

Mange fine forkortelser, i stedet for at sige: Du kan tørre r.. i deres papir

Fatter simpelthen ikke at folk skal snyde og bedrage på den måde. Tænk på de stakler, der tror det virkelig kan lade sig gøre

Ja det er sq skammeligt :???: Jeg har efter jeg startede denne tråd, været inde og kigge på annoncen igen og nu er min kommentar på magisk vis forsvundet :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites