Hop til indhold

Går godt (prale tråd!)

Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Er bare så glad og stolt :-D

Jeg havde mange probl den 1 mdr med Siku og min datter. Der var utrolig meget jalousi fra min datters side og Siku gøede, snerrede, bed m.m. overfor min datter.

Tiden er gået, omtrent 2 mdr har vi haft Siku og det går fremragende nu :-D

Siku kan sit og komme på tilkald hjemme på markerne. Selv min datter kan udføre disse komandoer. Dette har iøvrigt gjort, at min datter er blevet glad for Siku og føler nu det er hendes hund.

Hvalpetræningen starter til aug mdr. Og min datter vil gerne lære Siku triks hjemme, bla skal han vist lære at hoppe igennem en hulahop ring og hoppe over træstammer m.m.

Synes generelt, at jeg har været heldig med Siku. Han har ikke ødelagt noget, bider ikke i møbler eller sko. Ledninger og børnelegetøj(barbiedukker m.m.)er han ikke interesseret i. Han render ikke med div ting.

Renlighedstræningen hjemme går forrygene, har ikke uheld hjemme. Når vi er på besøg hos andre, tja, så sætter han sig...

Han skal liiiige lære, at mad/slik på sofabordet er vores og han ikke skal stjæle det!

Juli mdr. (3).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det lyder da vildt godt!

Må bare lige sige, pas på med for mange spring over og gennem ting før han er ved at være udvokset, det er ikke så godt for knoglerne, nu hvor han stadig vokser.

Og sikke en køn datter du har. Fedt at hun har fået så god kontakt med jeres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Siku er kun 4½ mdr, så han har meget at lære endnu. Jeg har dog ikke så mange krav og forventninger.

Ang min datter og triks, så vil det gå langsomt med det. Min datter er kun 4 år, så ved endnu ikke hvordan man lære hunden triks. Men hendes ideer er nu gode nok, hulahop ring og træstammer, det er jo enkelt og relativ nemt.

Ang mad, tja... Siku har aldrig fået menneskemad, kun det kan selv stjæler! Det sker oftes, når min datter ikke har lagt hendes slik langt nok ind på sofabordet. Ellers er der kommet nye regler, al alm mad bliver serveret og spist i køkkenet! Hundens skål står fyldt dagen lang, han spiser ikke den mængde, som han iøvrigt skal(efter foderposen). Dog lider han ingen nød, han tager fint på og er normal vægtig :-)

Siku vejer omkring 7 kg og han var blevet vurderet af sælger til at veje som voksen 8-9 kg. Såååå er spændt på hvad slutvægten/str kommer op på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg har forsøgt, at fjerne skålen, så spiser han endnu mindre. Jeg tror selv, at det har noget at gøre med, at han ikke får den ro og fred til at spise! Han spiser op, når han er lukket inde/alene hjemme. Ellers får han omtrent 2 ud af 3 portioner pr dag.

Nu hvor vi ikke bruger snor hjemme mere, så ryger der også mange kiks ned. Så han kommer nok rundt regnet op på normal portioner, men det har jeg ikke styr på. Siku er ikke madglad efter dens eget mad.

Jeg synes, det er befriende, jeg ikke hele tiden skal passe på ydredørene. Min datter render ud og ind, i haven og rundt om på grunden(markerne). Før var jeg nærmest stresset hver gang jeg hørte døren, bange for Siku skulle rende ud og blive væk! Havde sat et hvalpehegn op i døråbningen netop for at stoppe Siku.

Min datter har nu lært, at altid have kiks med i lommen, hvis Siku render med hende ud. Hun har selvfølgelig ikke ansvaret for Siku, men hun kan hjælpe med at forbygge, at han stikker af.

Uden at virke for pralene eller bedreviden, så synes jeg det har været/er nemt at have en hvalp. Det er ikke specielt hårdt, man skal bare have tiden og give sig tiden til det :-) Det afhænger nok af hvilken raceblanding hunden er, men her har Siku været nem ;-)

Det der har været værst, har faktisk været min datter. At hun skulle lære at dele min tid med Siku og lære at omgåes en hvalp på en ordentlig/fornuftig måde.

Link til indlæg
Del på andre sites