Hop til indhold

nervøs og bange hund.


Gæst Tanja_Simba
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanja_Simba

Hej derude, jeg og min hund er lige flyttet, og vi bor ud til en meget stor vej, hvor vi skal gå for at komme ud til et stille område, men han er rigtig bange på den vej han vil næsten ikke ud, og han ligger sig ned som en skildpadde og hiver i snoren så vi kan komme hurtigt hjem igen.. han bliver også rigtig bange når han høre høje lyde som torden og fyrværkeri.. er der nogle der kan hjælpe?

 

Knus fra Tanja og Simba

Link til indlæg
Del på andre sites

HEj, hvor gammel er din hund?

 

HAN lyder som om Han er lydangst, generelt. DEr ligger en god artikel om angst for fyrværkeri på forsiden af hundeforum.

 

HVis Han er ok med at blive båret, så kunne du måske bære ham forbi den store vej?

Samtidig skal du sa øve på de farlige lyde, men det skal du måske have hjælp til af nogen der kan se din hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba

hej, han er lige blevet 2 år :)

 

okay det vil jeg da lige se om jeg kan finde..

Ja det har han ikke noget imod, men tror du ikke det bare ville være at udskydde det tænker at det er måske en go ide at han lære det men ved bare ikke om det er noget han kan lære?

har høt noget om en cd men lyde så hunden lære at det ikke er farligt.. ved bare ikke om det virker..

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil han er ok med lyde, ville jeg bære ham forbi vejen, så han ikke skal udsættes for den hver dag. I starten kan du lave ballade i køkkenet, skramle og rumstere, efterhånden kan du så kaste ting på gulvet (håber ikke du har underboer :mrgreen:) og efterhånden udvide lydene. Det har virket rigtigt godt for mine, en var så panisk nytårsaften, vi troede hun var ved at dø, året efter tog hun nytåret med ophøjet ro (bor i København og har virkeligt meget fyrværkeri nytårsaften)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Taiki, var de i gang med at renovere facaden på huset overfor. Det larmede en del, både arbejdet og selve stilladset (når det blæste osv.).

 

Taiki kom fra et meget stille område ude "på landet", så han var meget angst ved det.

 

Vi gjorde simpelthen det, at vi bare satte os ud på trappestenen og kiggede, sammen med ham. Vi sad der bare lidt, han fik masser af godbidder og nogle gange tissede han så lige op af muren ved siden af.

Med tiden lærte han lydene at kende og turde bevæge sig længere og længere væk. Stille og roligt. Hver gang gjorde vi ikke nogen "big deal" ud af det, men sjovt nok lå der mange godbidder på fortovet der hvor han turde gå hen og disse rykkede sig langsomt længere og længere væk. Det var nærmest rent magi. :rolleyes:

 

 

At bære din hund hen på det stille område kan være en god idé, evt. i en taske eller transportkasse som han er tryg ved. Bare sådan at han rent faktisk får tisset og skidt. Men imens du gør dette, så tilvæn ham lydene ved at tage det i hans eget tempo. Lad ham bare være lige uden for jeres hjem, læg godbidder og sæt dig evt. på fortovet, og lad ham se bilerne passere forbi. Lad være med at rose ham for meget, for det bekræfter ham bare i, at det er noget værre noget. Men du kan godt snakke til ham i en glad tone imens, det er ligemeget hvad du siger, så opfatter han at du er upåvirket.

 

 

Jeg brugte mange timer på vores trappesten ind til opgangen, på at sidde og dele nogle tørrede fisk med Taiki, mens jeg snakkede med ham om den krage der fløj forbi, eller de fede håndværkere, og nogle håndværkere kommer fra Polen, og det er også synd for dem at de er underbetalte og udnyttede, og så havde min søster købt en ny kjole.... Hahaha, folk troede at jeg var tosset, når jeg sad og delte en sludder for en sladder med kræet, men efterhånden blev han så træt af mit ævl, at han turde gå lidt på opdagelse, og så lidt mere og til sidst var han tilvænnet lydene og larmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Jeg ville også vende ham til lydene ved at sidde nogen gange om dagen, bare gå ned og slappe helt af og give ham godbidder, mega lækre, og i behøver ikke at gå helt ud til vejen de første mange gange, men se på din hund hvornår den går almindeligt, og i starten stoppe der og ros den moderat efterfulgt af godbid, og så bare sidde der, det er vigtigt du også er afslapppet, og ikke skal nå noget, og er tålmodig, og så kan du se hvornår din hund er afslappet ved den afstand, og så gå tættere på vejen, kun lille stykke ad gangen, og gør det samme du gjorde ved første trænings sted, men det kan godt tage lang tid, god arbejdslyst:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...