Hop til indhold

råd om hundebur

Gæst kimbur
 Share

Recommended Posts

Gæst kimbur

Hej alle

håber I kan give mig lidt vejledning til korrekt valg af hundebur. Vi er på vej til at blive lykkelig ejer af en stabyhoun.

Vi vil gerne købe et bur til hjemmet og et stofbur til transport i bilen.

Men jeg er i tvivl om størrelsen af buret til hjemmet og bilen.

Hunden måler som voksen ca. 50 cm, og går vel for at være en mellemstor hund. Jeg har læst en anbefaling af burstørrelse på (bxlxh) 60x110x90, så hunden kan sidde op i buret.

Men når jeg ser på burstørrelser så svarer de mål til en meget stor hund, og vi kan ikke have så stort et bur i bilen.

Hvilke burstørrelse bruger I andre?

Redigeret af kimbur
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen

Den skal som gerne kunne stå oprejst i buret så den kan strække ben (højde) og så skal den kunne ligge ned afslappet (bredde). Hvis du måler den over skulderen og ligger 10 cm til, så kan den strække sig og så plejer bredden at være tilpasset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige pt 2 tøser i et bur der er 90cm langt. Mener det er omkring 60 højt.

Det bur der er i bilen er todelt, da Oscar, også beagle, sidder i sin egen del. Det er 2 gange 45(b)x80(d)x70(h) - vi ændrer nok højden, så det bliver noget mindre.

Lykkeliv herninde har Asta, også Staby, mener hendes stofbur er str. 80cm. Og buret i bilen er noget mindre, da det er meningen at hunden skal ligge ned og slappe af når man kører. Den skal selvfølgelig kunne rejse sig og vende sig, men det kan den også selvom der ikke er ekstra højde på...

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Håber det er ok, jeg også liger spørger her.

Når jeg skal finde den rette str bur, skal jeg så bare måle min hund når den står op, fra skulder og ned og lægge lidt cm til, så hovedet også kan være der? Og så burde det være fint i str?

Link til indlæg
Del på andre sites