Hop til indhold

? til HD-index...


Camilse
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte at der måske var nogle kloge hoveder herinde...

 

Cassi hun er ud af et kuld på 6 hvalpe. Udover hende er der to andre der har fået taget billeder af hofterne, alle tre med A :klap:

 

Det drejer sig om de to tæver og en hanhund.

 

Det jeg undrer mig lidt over er så at index'et ikke er det samme for alle hundene i kuldet. Den anden tæve og den hanhund der har fået taget billeder har et index på 115 og en sikkerhed på 0,605, mens Cassi og de andre fra kuldet har et index på 114 og en sikkerhed på 0,454...

 

Er der nogen der kan komme med en forklaring... Jeg har jo læst at man inden for nogle racer belønner hanhundene med et højere index fordi det oftere er dem der rammes af HD inden for den race, men det har jeg nu ikke hørt skulle være tilfældet med en BC, og der er jo tale om både en han og en tæve...

 

Jeg kan samtidigt sige at inden Cassi fik lavet sine billeder havde den anden tæve fra kuldet et index på 114 for juni måned... Efter Cassis resultater er kommet(det var efter 1. juli) er det pludselig fra 115 for juni måned... Kan jeg forvente at Cassis index også vil blive justeret efterfølgende?

 

Det er jo i og for sig ligegyldigt, da jeg ikke skal have nogen hvalpe, men jeg blev da lidt nysgerrig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man siger, at jo senere hunden fotograferes med et godt resultat, jo bedre. Da det viser mere om, hvad hunden indeholder/holder til. Derfor stiger HD-indekset og sikkerheden mere (eller falder, alt efter resultatet) jo senere hunden fotograferes.

 

At en tæve, der er fotograferet før din i kuldet har et højere HD-indeks forstår jeg så tilgengæld ikke? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt at man måske ikke har nået at få opjusteret Cassi index efter hendes resultater er kommet... For hendes index har været på 114 de sidste 3 måneder...

 

Cassi er nu heller ikke så sent fotograferet i forhold til de andre. Hun er lige fyldt 15 mdr. og tror de andre var 13 mdr. da de fik taget deres...

 

Nu er indexet jo heller ikke det vigtigste, for hun har jo selv super fine hofter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt at man måske ikke har nået at få opjusteret Cassi index efter hendes resultater er kommet... For hendes index har været på 114 de sidste 3 måneder...

 

Cassi er nu heller ikke så sent fotograferet i forhold til de andre. Hun er lige fyldt 15 mdr. og tror de andre var 13 mdr. da de fik taget deres...

 

Nu er indexet jo heller ikke det vigtigste, for hun har jo selv super fine hofter...

 

Det kommer nok i næste måned så, ja. Jeg aner ikke hvornår fra, at de regner det ud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...