mokkah Skrevet Juli 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2012 ... Og en unghund checker ind. Om 12 dage bliver Mokkah 6 måneder og så er han vel i træningsøjemed ikke en lille hvalp mere, men en unghund... Der er godt nok sket meget på den tid vi har haft ham. Tandskiftet er næsten overstået og han laver ikke så mange hvalpeulykker mere. Så det er rigtig dejligt. Til gengæld er han blevet en rigtig lille bulderbasse der tromler derudaf, så det bliver rigtig spændede at se hvad de voksne hunde siger til ham i de kommende måneder. Og så lige til sidst nogle af de sidste hvalpebilleder af ham. Da vi fik ham så han sådan her ud: Han er bare en skøn hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 I udstillingsverdenen: Først er man baby, så er man hvalp.. Junior ved 9 mdr, og unghund ved 15 mdr Min baby rundede 6 mdr den første og er nu en hvalp. Vi er startet brugsprøvehold og alle tænder er skiftet. Dog sidder der en sejlivet tilbage, som nok kræver et dyrlægebesøg. Han har lige rundet 24 kg. Hvor han gør af dem, ved jeg ikke.. Han er en ranglet, langbenet spædekalv at se på Og et lille billede på den halve fødselsdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Dejlige labber min er lige blevet 1 år og er både kærlig, sjov og p....irriterende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Så er det måske bare de forskellige træningshold i DKK og DRK hvor hvalpemotivation er indtil 6 mdr. og så unghunde er 6 mdr - 3 år... Hvad ved jeg, men han virker ikke så hvalpet mere... Og han vejer også 24 kg i de her dage, men er også en tynd udgave af den "gamle type". Vi starter også ¨på brugsprøvetræning d. 1/8... Og så mangler han at smide 2 tænder (dobbelt hjørnetænder i den ene side i både over og undermund). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Dejlige labber min er lige blevet 1 år og er både kærlig, sjov og p....irriterende Lige præcis som sådan en størrelse skal være. Maggie er 14 måneder nu og teenager-fluerne er flyttet ind på øverste etage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Gips - varer det min 2 mdr mere??????? Lol Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg gruer lidt for teenage tiden... Jeg synes Mokkah er såååå dygtig for tiden og meget interesseret i træning og i bare at lege og hygge... Men som jeg har forstået det, så er teenage tiden som at sætte et skilt i knolden på hunden hvor der står "Under ombygning"... Lidt som med teenage børn (Som vi også snart får fornøjelsen af). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Det er mest de der hormoner der gør ham fuldstændig kulret - altså som med teenagere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Gips - varer det min 2 mdr mere??????? Lol Maggie er ikke så slem, som hun har været, men i trænings- og konkurrencesituationen kan hun stadig lukke helt af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja - det er alvorligt når mit madøre også er ligeglad med godbidder ..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 eller også starter det først rigtig der åha.. 3 år, kom nu... voksen hund.. ja tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja - det er alvorligt når mit madøre også er ligeglad med godbidder ..... Uha da da... Kan det virkelig ske med en lab?? Måske skal jeg allerede nu varsle opdrætteren at hun kan forvente mange frustrerede opkald til den tid... Hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 eller også starter det først rigtig der åha.. 3 år, kom nu... voksen hund.. ja tak! Jeg glæder mig nu lidt til den tid kommer og man kan stole noget mere på hunden, men til den tid savner man sikkert hvalpetiden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Det er bare en overgang - som med alt andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Det ved jeg... Men derfor kan man godt blive frustreret og irriteret på hunden når det står på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeps - flere gange i minuttet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Men det er da godt at høre at man ikke er alene til den tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Heldigvis kan jeg kigge på Liva og huske, at hun var lige sådan - og hun er da blevet sådan nogenlunde normal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Dorte - hvor længe varer det ???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Heldigvis kan jeg kigge på Liva og huske, at hun var lige sådan - og hun er da blevet sådan nogenlunde normal Så er der da håb forude for os andre også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Dorte - hvor længe varer det ???? Det er vist meget individuelt, men nogle måneder eller 4 er vist meget normalt. Jeg kan ikke huske hvor længe der gik med Liva. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mokkah Besvaret Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg går ikke ud fra at tiden har noget med om de er hanner eller tæver at gøre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg går ikke ud fra at tiden har noget med om de er hanner eller tæver at gøre... Det tror jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Hanner er vel pr definition langsommere - ellers også er min bare usandsynlig tungtopfattende ( hvad jeg absolut ikke vil afvise...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Så er det måske bare de forskellige træningshold i DKK og DRK hvor hvalpemotivation er indtil 6 mdr. og så unghunde er 6 mdr - 3 år... Du kan sagtens gå på hvalpehold til den er 8-9 mdr i DRK Hvis du ikke har gået til træning med din hund før, så skal man jo starte fra bunden. Vi havde et par store gutter på vores hvalpehold. Der er ikke noget unghunde-hold i DRK. Du går fra hvalpehold til brugsprøve-hold Og brugsprøve-holdet hænger man så fast, indtil prøven er i hus. Man kan ikke rykke "op" uden brugsprøven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts