Hop til indhold

En hvalp checker ud...


mokkah
 Share

Recommended Posts

... Og en unghund checker ind. :-)

 

Om 12 dage bliver Mokkah 6 måneder og så er han vel i træningsøjemed ikke en lille hvalp mere, men en unghund... Der er godt nok sket meget på den tid vi har haft ham. Tandskiftet er næsten overstået og han laver ikke så mange hvalpeulykker mere. Så det er rigtig dejligt. Til gengæld er han blevet en rigtig lille bulderbasse der tromler derudaf, så det bliver rigtig spændede at se hvad de voksne hunde siger til ham i de kommende måneder. :-)

 

Og så lige til sidst nogle af de sidste hvalpebilleder af ham. :-)

 

IMG_2228.jpg

 

Da vi fik ham så han sådan her ud:

 

IMG_2057.jpg

 

 

Han er bare en skøn hund. :-)

IMG_2225.jpg

IMG_2052.jpg

IMG_2070.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I udstillingsverdenen: Først er man baby, så er man hvalp.. Junior ved 9 mdr, og unghund ved 15 mdr

 

Min baby rundede 6 mdr den første og er nu en hvalp.

Vi er startet brugsprøvehold og alle tænder er skiftet. Dog sidder der en sejlivet tilbage, som nok kræver et dyrlægebesøg.

 

Han har lige rundet 24 kg. Hvor han gør af dem, ved jeg ikke.. Han er en ranglet, langbenet spædekalv at se på

 

Og et lille billede på den halve fødselsdag.

Bornholm 1-7-2012 015.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det måske bare de forskellige træningshold i DKK og DRK hvor hvalpemotivation er indtil 6 mdr. og så unghunde er 6 mdr - 3 år... :-)

 

Hvad ved jeg, men han virker ikke så hvalpet mere... Og han vejer også 24 kg i de her dage, men er også en tynd udgave af den "gamle type". Vi starter også ¨på brugsprøvetræning d. 1/8... Og så mangler han at smide 2 tænder (dobbelt hjørnetænder i den ene side i både over og undermund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gruer lidt for teenage tiden... Jeg synes Mokkah er såååå dygtig for tiden og meget interesseret i træning og i bare at lege og hygge... Men som jeg har forstået det, så er teenage tiden som at sætte et skilt i knolden på hunden hvor der står "Under ombygning"... Lidt som med teenage børn (Som vi også snart får fornøjelsen af).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det måske bare de forskellige træningshold i DKK og DRK hvor hvalpemotivation er indtil 6 mdr. og så unghunde er 6 mdr - 3 år... :-)

 

Du kan sagtens gå på hvalpehold til den er 8-9 mdr i DRK

 

Hvis du ikke har gået til træning med din hund før, så skal man jo starte fra bunden. Vi havde et par store gutter på vores hvalpehold.

 

Der er ikke noget unghunde-hold i DRK. Du går fra hvalpehold til brugsprøve-hold

Og brugsprøve-holdet hænger man så fast, indtil prøven er i hus. Man kan ikke rykke "op" uden brugsprøven

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...