Hop til indhold

Ny race under DKK. Unghunde fra kennel søger nye udfordringer hos ansvarsfulde fam.


Gæst Alpha Basen Qimmeq
 Share

Recommended Posts

Hvis sådanne hunde samtidig er i besiddelse af en lang lunte, så går det også fint. Men du kan næsten forestille dig, at hvis folk "går til" sådanne hunde i den tro, at alle hunde elsker alle menneskers klap og kærtegn, så kan det nemt gå galt.

 

Det må folk jo selvom.... Hvis man synes en hund ser sød ud, er det jo en lige så dum ide at gå til den, som det er at gå hen til et frådende monster. Så i øvrigt et barn der blev bidt i ansigtet af en cavalier her sidste dag. Hunden stod bundet, og barnet løb henimod hunden og bukkede sig ned over den. Shit happens - så passer forældrene nok bedre på næste gang. Sorry, lidt ot.

 

Men en reserveret, vogtende og dominerende hund lyder jo som schæferen. At den så kommer i en mere nuttet indpakning, er vel ok?!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det må folk jo selvom.... Hvis man synes en hund ser sød ud, er det jo en lige så dum ide at gå til den, som det er at gå hen til et frådende monster. Så i øvrigt et barn der blev bidt i ansigtet af en cavalier her sidste dag. Hunden stod bundet, og barnet løb henimod hunden og bukkede sig ned over den. Shit happens - så passer forældrene nok bedre på næste gang. Sorry, lidt ot.

 

Men en reserveret, vogtende og dominerende hund lyder jo som schæferen. At den så kommer i en mere nuttet indpakning, er vel ok?!

 

I vores tilfælde kommer den i en Berners indpakning. Alle svimer over, hvor sød han er og alle vil pille på ham. Det er et øje på hver finger, når han er med os rundt og med alderen er han heldigvis blevet mere afslappet, men jeg ved ikke....måske en gård på landet ville have gjort meget nemmere end et parcelhuskvarter i en Odense forstad....måske det bare ikke er alle hunde, der er lige velegnede her i landet...og et eller andet sted...din schæfer kan du holde med magt. Mange af de større f.eks. østeuropæiske vogtende racer kan du kun holde med din stemme...hvis du altså kan det....

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores tilfælde kommer den i en Berners indpakning. Alle svimer over, hvor sød han er og alle vil pille på ham. Det er et øje på hver finger, når han er med os rundt og med alderen er han heldigvis blevet mere afslappet, men jeg ved ikke....måske en gård på landet ville have gjort meget nemmere end et parcelhuskvarter i en Odense forstad....måske det bare ikke er alle hunde, der er lige velegnede her i landet...og et eller andet sted...din schæfer kan du holde med magt. Mange af de større f.eks. østeuropæiske vogtende racer kan du kun holde med din stemme...hvis du altså kan det....

 

 

Så vidt jeg har forstået er grossspitz'en på størrelse med en samojede - og altså mindre end både schæfer (min, ihvertfald) og berner. Men igen, det meste kan jo avles (væk) fra racer, og har som sagt læst fra nogle tyske hundeejere, at det er en dejlig og omgængelig hund. Personligt vil jeg så gerne have en der siger vov når der kommer gæster:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har forstået er grossspitz'en på størrelse med en samojede - og altså mindre end både schæfer (min, ihvertfald) og berner. Men igen, det meste kan jo avles (væk) fra racer, og har som sagt læst fra nogle tyske hundeejere, at det er en dejlig og omgængelig hund. Personligt vil jeg så gerne have en der siger vov når der kommer gæster:-)

 

Uha ja, de må meget gerne sige vov, når der kommer nogle. Det er en god egenskab og de behøves jo ikke være specielt asociale for at vuffe, når der kommer nogle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige være sikker på jeg forstår det rigtigt. En racerepræsentant må gerne fortælle på et forum at denne har hunde til omplacering, men ikke fortælle om hundenes adfærd, alder, køn osv. og heller ikke sætte billeder ind af hundene der skal omplaceres?

 

Jeg kom med et gæt på hvad "arbejdet i DKK" bestod af, resten er jeg lisså uvidende om som du selv er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom med et gæt på hvad "arbejdet i DKK" bestod af, resten er jeg lisså uvidende om som du selv er :-)

 

De racerepræsentanter jeg kender (som spænder vidt, ridgeback, papillon, amstaff, mynder) reklamerer og skamroser gladeligt deres race og deres egen kennel, så tror ikke det er fordi TS er racerepræsentant, det sætter mig bekendt ingen begrænsninger, slet ikke når man præsenterer sig som privatperson og ikke racerepræsentant.

 

Jeg har selv omplaceringer fra en kennel, men jeg googlede kennelnavnet og tjekkede grundigt, for jeg orkede ikke en hund fra en kennel der ville blive fornærmet og true med retssager om injurier; omplaceringer er, uanset hvor fin en kontrakt man laver, i stor grad en tillidssag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må folk jo selvom.... Hvis man synes en hund ser sød ud, er det jo en lige så dum ide at gå til den, som det er at gå hen til et frådende monster. Så i øvrigt et barn der blev bidt i ansigtet af en cavalier her sidste dag. Hunden stod bundet, og barnet løb henimod hunden og bukkede sig ned over den. Shit happens - så passer forældrene nok bedre på næste gang. Sorry, lidt ot.

Nej, de må de for eksempel slet, slet ikke, for det bliver nemt min hund, som betaler prisen for deres dumhed. Jeg kan ikke passe på andre mennesker, men jeg kan heldigvis passe på min hund.

 

Nu lyder det, som om han overfalder folk, men faktisk kan vildt fremmede mennesker gå tæt forbi og endog lade deres hånd glide henover hans hoved, og han ignorerer det. Der, hvor jeg passer på, er, hvor folk tror, at de bare kan gå hen til os og så ellers hive fat i halsbåndet for at trække ham hen til sig (og jo - det prøvede min forrige hund!).

 

Ligeledes lader jeg heller ikke børn kramme ham. Ikke at jeg egentlig frygter, at han ville bide fra sig, men han ville formentlig sætte i en advarende brølen, som nok kunne forskrække et barn.

 

En airedale ser for mange ud som en fjantet trøstpræmie i et skydetelt, og det tiltrækker mange klappelystne fingre, men uanset hvordan man vender og drejer det, så ER det mit ansvar, at min hund ikke drives ud, hvor han ikke har lyst til at være. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Nu er jeg jo ikke TS du tager fejl af mig og en anden. Det er mig der har lagt det første indlæg om omplacering af enkelte af mine skønne smukke hunde på forummet her. Hvis du/I mangler flere oplysninger om mine hunde privat må I finde min hjemmeside, den er på engelsk, ( dette ikke nævnt for at fornærme nogle, men for at kende forskel imellem div. hjemmesider ) ( ved ikke om jeg må skrive adressen her, men prøver: gross-spitz.dk

Jeg truer ikke med retssag, ejheller er jeg fornærmet, men folk må vide deres grænser om sober debat og i min verden er det altså forkert at kritisere nogen udfra forkert/en andens hjemmeside. Jeg MÅ ikke rose eller nævne min egen kennel, hvis og når jeg skriver under som racerepræsentant og jeg SKAL skrive om racens positive, men også mindre positive sider. Her skriver jeg som privatperson, men skal stadig lære forummet at kende og stadig ikke skrive noget der kan støde min kennel klub.

Dejligt med debat, men kedeligt at folk ikke kan holde sig fra at nedrakke andre. Kontrakter laver jeg altid så der ikke kommer misforståelser senere.

venligst Alpha Basen Qimmeq

De racerepræsentanter jeg kender (som spænder vidt, ridgeback, papillon, amstaff, mynder) reklamerer og skamroser gladeligt deres race og deres egen kennel, så tror ikke det er fordi TS er racerepræsentant, det sætter mig bekendt ingen begrænsninger, slet ikke når man præsenterer sig som privatperson og ikke racerepræsentant.

 

Jeg har selv omplaceringer fra en kennel, men jeg googlede kennelnavnet og tjekkede grundigt, for jeg orkede ikke en hund fra en kennel der ville blive fornærmet og true med retssager om injurier; omplaceringer er, uanset hvor fin en kontrakt man laver, i stor grad en tillidssag.

Redigeret af Alpha Basen Qimmeq
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hej igen Anne

 

Nej gross-spitzen er ca. 50cm i stang og du bliver ved med at skrive det med:avles(væk)? Ingen af mine hunde er agressive ejheller racen. Har du også taget fejl af mig/min og en andens hjemmeside?Jeg er ikk TS

Venligst

Alpha Basen Qimmeq

 

[

 

QUOTE=Anne1979;1016817]Så vidt jeg har forstået er grossspitz'en på størrelse med en samojede - og altså mindre end både schæfer (min, ihvertfald) og berner. Men igen, det meste kan jo avles (væk) fra racer, og har som sagt læst fra nogle tyske hundeejere, at det er en dejlig og omgængelig hund. Personligt vil jeg så gerne have en der siger vov når der kommer gæster:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen Anne

 

Nej gross-spitzen er ca. 50cm i stang og du bliver ved med at skrive det med:avles(væk)? Ingen af mine hunde er agressive ejheller racen. Har du også taget fejl af mig/min og en andens hjemmeside?Jeg er ikk TS

Venligst

Alpha Basen Qimmeq

 

[

 

QUOTE=Anne1979;1016817]Så vidt jeg har forstået er grossspitz'en på størrelse med en samojede - og altså mindre end både schæfer (min, ihvertfald) og berner. Men igen, det meste kan jo avles (væk) fra racer, og har som sagt læst fra nogle tyske hundeejere, at det er en dejlig og omgængelig hund. Personligt vil jeg så gerne have en der siger vov når der kommer gæster:-)

 

 

Kære, søde VEN

 

TS=trådstarter=dig=Dansk Kennel Klub Kennel=Alpha Basen Qimmeq

 

..........

 

Du læser disse indlæg som fanden læser bibelen! Jeg forsøger faktisk at skrive at, selvom hunden OPRINDELIGT er dominerende og meget vogtende, KAN man jo som opdrætter vælge at alve på de GODMODIGE linier, og dermed fremavle GODMODIGE hunde, i stedet for at avle på de dominerende og aggressive linier. Så det jeg mener er, at det kunne tænkes at det dominerende, vogtende og aggressive er avlet VÆK!

 

Og lur mig om ikke 50 cm i stang er mindre end både schæfer og berner?????

 

Ring hvis jeg skal oversætte til engelsk.....:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Fint nok Petrine - jeg er jo nybegynder her på siden, så der er en masse jeg skal lære.

KH Alpha Basen Qimmeq

TS = trådstarter (undskyld forkortelsen, den var dum og indforstået)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Fint at du nævner min brøler m.h.t. at skrive mit første brugernavn - jeg har forklaret at jeg forsøgte at skrive med små bogstaver, men det kunne ikke lade sig gøre og jeg forsøgte at rette det med det samme, men der gik tid inden admin fik det ordnet.

Selvom min hunderace oprindelig er meldehund og har vogtet er den ikke vagthund, så der er ikke noget godmodigt der behøver fremelskes - det er der i forvejen.

Bibel eller ej - forstår ikke hvorfor talen overhovedet er kommet frem ang. agressive hunde.........

 

 

Kære, søde VEN

 

TS=trådstarter=dig=Dansk Kennel Klub Kennel=Alpha Basen Qimmeq

 

..........

 

Du læser disse indlæg som fanden læser bibelen! Jeg forsøger faktisk at skrive at, selvom hunden OPRINDELIGT er dominerende og meget vogtende, KAN man jo som opdrætter vælge at alve på de GODMODIGE linier, og dermed fremavle GODMODIGE hunde, i stedet for at avle på de dominerende og aggressive linier. Så det jeg mener er, at det kunne tænkes at det dominerende, vogtende og aggressive er avlet VÆK!

 

Og lur mig om ikke 50 cm i stang er mindre end både schæfer og berner?????

 

Ring hvis jeg skal oversætte til engelsk.....:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Kære Anne

Hvad er det du egentlig vil mig?[

 

QUOTE=Anne1979;1016950]I øvrigt:

 

Racestandard :: Samojed:

 

Racestandard for samojed:

Idealhøjde for hanner 57 cm +/- 3 cm.

Idealhøjde for tæver 53 cm +/- 3 cm.

 

 

..............

 

Det er da ikke VILDT langt fra de 50 cm i stang (eller har jeg misforstået det metriske system????) - og der er vel også forskel på hanner og tæver???

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint at du nævner min brøler m.h.t. at skrive mit første brugernavn - jeg har forklaret at jeg forsøgte at skrive med små bogstaver, men det kunne ikke lade sig gøre og jeg forsøgte at rette det med det samme, men der gik tid inden admin fik det ordnet.

Selvom min hunderace oprindelig er meldehund og har vogtet er den ikke vagthund, så der er ikke noget godmodigt der behøver fremelskes - det er der i forvejen.

Bibel eller ej - forstår ikke hvorfor talen overhovedet er kommet frem ang. agressive hunde.........

 

 

Jeg tror sgu snart jeg opgiver! Der er ANDRE BRUGERE der i DENNE tråd har bemærket, at det af EN racebeskrivelse fremgår, at hunden er dominerende, aggressiv og vogtende. Så jeg forsøger egentlig at forsvare dit valg af opdræt, og forsøger at forklare, at DINE hunde ikke nødvendigvis har de oprindelige KARAKTERTRÆK.

 

Puhhhhh! Jeg bliver sgu lige så træt som Zaz-Zaz tidligere...... Og ja, jeg tror jeg vil slappe mere af! Og æde en stor håndfuld betablokkere:lol:

 

Og det med dit oprindelige brugernavn er vel næppe en hemmelighed? Jeg mener, man skal bare gå til den første side i denne tråd for at se det:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hejsa Anne igen

Vi taler nok forskelligt sprog - intet ondt ment med det - kunne godt lide at vide, hvilken racebeskrivelse I har læst! Det er ikke DKK`s ejheller min. Vil du finde ud af det for os alle? så vi undgår flere misforståelser! Fint nok m.h.t brugernavn, når du nu forklarer.[

 

 

QUOTE=Anne1979;1016961]Jeg tror sgu snart jeg opgiver! Der er ANDRE BRUGERE der i DENNE tråd har bemærket, at det af EN racebeskrivelse fremgår, at hunden er dominerende, aggressiv og vogtende. Så jeg forsøger egentlig at forsvare dit valg af opdræt, og forsøger at forklare, at DINE hunde ikke nødvendigvis har de oprindelige KARAKTERTRÆK.

 

Puhhhhh! Jeg bliver sgu lige så træt som Zaz-Zaz tidligere...... Og ja, jeg tror jeg vil slappe mere af! Og æde en stor håndfuld betablokkere:lol:

 

Og det med dit oprindelige brugernavn er vel næppe en hemmelighed? Jeg mener, man skal bare gå til den første side i denne tråd for at se det:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint at du nævner min brøler m.h.t. at skrive mit første brugernavn -

Jeg kan se, at du har lidt bøvl med at citere andres indlæg.

 

Når du klikker på "Besvar med citat", så kommer hele indlægget omkranset af QUOTE = begynd citat og /QUOTE = slut citat - begge skal være i firkantede parenteser. Hvis du ikke ønsker at gentage hele citatet, kan du gå ind og slette det overflødige, men ikke de to parenteser. Du skriver så dit indlæg nedenunder.

 

Når du er færdig, kan du klikke på "Vis indlæg", så du kan se, hvordan dit indlæg vil se ud, når du klikker "Send besvarelse".

 

Håber, det hjælper lidt. Man skal bare lige gøre det nogle gange, så sidder den der. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...