Gæst chicovovsen Skrevet Juli 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2012 Min goldenhvalp på 5 mdr. er ekstremt plaget af spoleorm. Han fik 3 kure hos opdrætter, jeg mener den sidste som 7 ugers. Så fik han hos mig efter foreskrifterne en uge før vaccinationen som 12 ugers (altså som 11 ugers fik han kur). Så gik der 1½ md. og han blev syg - snottet og rigtig skidt. Jeg forlanger en undersøgelse for hjerte-/lungeorm og de opdager massive mængder spoleorm. For at gøre en lang historie kort er han behandlet hver 14. dag med flere forskellige kure. Nu har han fået lavet afføringsprøve i dag, og der var stadig store mængder. Så nu 2 nye kure. Nogen der har nogen fif? Når han går i haven (vi har landbrug), kan jeg ikke samle op efter ham, idet der er tæt skov i haven, og der går han som regel ind. Men på den anden side vil jeg ikke tro, at han kan komme til det igen, idet der er en masse grene på jorden og som sagt meget tæt. Har ikke mulighed for at hegne det fra. Tror næsten det er så tæt, at han ikke kan komme derind mere. Han viser i øvrigt ikke interesse for hundelort af nogen art. Så jeg har svært ved at tro, at han smitte sig selv igen og igen. Mine forældres 3 års og min 8 års er også behandlet i forløbet. Jeg kan som regel mærke, når det er tid til kur, idet han spiser mindre og sover lidt mere, nyser/hikker. Sidst fik han faktisk kuren lidt før tid, da jeg kunne se, den var gal. Så bliver han hyperaktiv om aftenen mens ormene dør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2012 Hvilke ormekure er der brugt i forløbet, det lyder ret voldsomt det der... Jeg ved i øvrigt ikke hvordan der smittes, men hvis der er risiko ved at han kan komme til sin egen afføring, er det så ikke en mulighed at undgå at lufte ham i haven en periode? Hvis han kan komme ind i et krat for at skide kan han jo osse komme derind for at snuse. Tager han mus? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret Juli 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2012 Nej han tager ikke mus. Han går normalt ikke inde i træerne, kun lige når han skal noget, men jeg vil tro, at hvis han skider, falder det ned på jorden under grene og blade. Jeg har været derinde og samle lort til hjerte-/lungeorm. Det kunne ikke lade sig gøre. Jeg har ikke mulighed for at lufte ham, jo altså, men jeg kan ikke undgå at han går i haven. Han ligger jo derude og hygger meget af tiden med døren åben. Selvfølgelig kan jeg lufte ham, men jeg kan ikke vide, hvornår han vil skide, så jeg kan få det væk. Dyrlægen siger så, at det sker, at de møder hvalpe, som ikke kan slippe af med dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret Juli 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2012 Hvilke ormekure er der brugt i forløbet, det lyder ret voldsomt det der...Jeg ved i øvrigt ikke hvordan der smittes, men hvis der er risiko ved at han kan komme til sin egen afføring, er det så ikke en mulighed at undgå at lufte ham i haven en periode? Hvis han kan komme ind i et krat for at skide kan han jo osse komme derind for at snuse. Tager han mus? Jeg orker ikke lige finde alle mine regninger frem for at skrive mærkerne ned, men lige p.t. bruger vi Milbemax. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hope Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 God hygiejne ville være det bedste Har i prøvet advocate vet? I kunne kontakte Bayer og høre hvor lang tid der er en effekt? Måske kunne man behandle med det over en længere periode (med konstant effekt) for at undgå yderligere infektion. Samtidig burde man nok prøve at gøre gøre noget ved smittevejen? Pøj pøj med det!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst awina Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Jeg ved intet om spolorm hos hunde men min hest havde det og smitten er vel nogenlunde det samme!! Jeg fik der at vide at han kunne sprede smitten ved fx at slikke på væggen og en anden så slikkede samme sted. Hvis det er korrekt er det ikke kun afføring du skal fokusere på men jeres omgivelser generelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Jeg har en rimelig høj rengøringsstandard, har vasket både tæpper, dyner, puder osv. Jeg mangler godt nok hans legetøj... Hidtil har de da også sagt, at det kom direkte fra hans mor, og det er fordi kurene ikke har kunnet nå alle pga. forskellige stadier hos ormene. Vil undersøge Advocate, tak for forslaget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Har lige kørt rød solhat til heste og hunde, det skulle jo styrke immunforsvaret. Måske det kan løses med lidt af hvert, så ormene bliver behandlet og immunforsvaret bliver styrket, så han bedre selv kan holde dem væk. Det gør det nok ikke bedre, at han har været meget syg af ormene (da vi fandt dem), så hans immunforsvar har jeg været meget meget langt nede. Nå nu må vi se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts