Hop til indhold

Udstillingsline til hvalp


Recommended Posts

Igen er jeg lidt ude og skide, alt foregår jo i en helt anden størrelse end jeg er vant til og vi er nu nået til udstillingslinen.

Jeg gider ikke en af de små standard-nylonliner, men det skal jo altså ikke være for stort det den lille gris skal ha' på.

 

Jeg vil helst ha' noget halvkvæl så ikke hun smutter baglæns ud af en løkke.

 

Forslag og evt. links til hjemmesider modtages gerne :-)

 

Det er en fransk bulldog på 4 måneder der er tale om forresten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså de bredeste nylon-liner, der er bløde, er bedst til en löwchen. Men det er jo ikke ensbetydende med, at det er ligeså godt til en fransk bulldog.. Og så nævner du jo også selv, at du ikke vil have en nylonline.:vedikke:

 

Det må godt være nylon, det skal bare ikke være en af de små standard til 40 kr. eller hvad de koster. De er både grimme og usikre.

Til en hvalp med relativt kort hals skal det helt være noget smalt dog ;-)

 

Her er et billede af dukkebarnet der skal iføres linen

aIMG_8145.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen, hvorfor starter du ikke ud med en tynd halvkvæl i sølv og en blød tynd sort snor (de knyttede er jo fuldstændig behagelige og bløde) ...så har du da styr på hvalpe-bassen indtil den er stabil i en udstillingsring, ikke trækker sig bagud af halsbåndet og andre finurligheder, de søde små kan udsætte én for....

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen, hvorfor starter du ikke ud med en tynd halvkvæl i sølv og en blød tynd sort snor (de knyttede er jo fuldstændig behagelige og bløde) ...så har du da styr på hvalpe-bassen indtil den er stabil i en udstillingsring, ikke trækker sig bagud af halsbåndet og andre finurligheder, de søde små kan udsætte én for....

 

Jamen det har jeg da heller ikke skrevet at jeg ikke gør ;-)

Det er forslag og henvisninger jeg er ude efter, det er såmæn bare det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må godt være nylon, det skal bare ikke være en af de små standard til 40 kr. eller hvad de koster. De er både grimme og usikre.

Til en hvalp med relativt kort hals skal det helt være noget smalt dog ;-)

 

Her er et billede af dukkebarnet der skal iføres linen

aIMG_8145.jpg

 

 

aner intet om liner, men et uimodståeligt kræ det er det sltså :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det har jeg da heller ikke skrevet at jeg ikke gør ;-)

Det er forslag og henvisninger jeg er ude efter, det er såmæn bare det...

 

Det var bare fordi du lød som om det da var helt umuligt med sådan en dims nede i undergrunden, når du de plejer, at have sådan en lidt mere handy størrelse :-)

 

PS: Egentlig må det essentielle vel være halsbåndet...altså at det er halvkvæl (til Lille Fugl har vi et sort / sølv og hendes snor er sort med sølvperler for at tynge snoren så den hænger pænt). Før vi fik Lille Fugl gik jeg tit med sådan en fransk til ringtræning...jeg gik også tit med en tom snor, fordi dyret var bakket ud af halsbåndet, der netop ikke var halvkvæl....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er alt for frisk :nar:

 

Jeg sad faktisk og kiggede på de liner i går men måtte opgi', jeg magter det ikke :stupid:

 

Hvad er der i vejen med dem ? Er de for fimsede til den bette ? Jeg synes netop perlerne får linen til at falde flot, hvis man vælger en meget tynd og "vægtløs" line...men det er selvfølgelig en smagssag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der i vejen med dem ? Er de for fimsede til den bette ? Jeg synes netop perlerne får linen til at falde flot, hvis man vælger en meget tynd og "vægtløs" line...men det er selvfølgelig en smagssag....

 

Ikke til grisen, men til Hopsa ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der i vejen med dem ? Er de for fimsede til den bette ? Jeg synes netop perlerne får linen til at falde flot, hvis man vælger en meget tynd og "vægtløs" line...men det er selvfølgelig en smagssag....

 

De er nok aller mest for fimsede til mig ;-) men ja, jeg synes osse det er lige lovligt bling til en baby som er i ringen for første gang... er ikke ret meget til at dresse mere op end hunden kan følge med til. Jeg ta'r heller ikke mit vanlige udstillingstøj på når jeg stiller på et skue eller stiller en utrænet hvalp i min egen race. Jeg synes godt tingene må hænge sammen. Altså, jeg står så heller ikke i championklassen med hættetrøje og baggy jeans på ;-)

 

Ift. hvordan linen falder, så tror jeg ikke det bliver der fokus vil ligge lige dén dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke til grisen, men til Hopsa ;-)

 

Ok, jeg synes ellers hun ser så feminin og elegant ud på de billeder vi har set af hende...og GD´er eller den lille franske skønhed...er det nu ikke bare linens længde (sådan ca :engel:) ?!? Eller vent...måske forveksler jeg Hopsa med en anden GD-ejer herinde....hvem hulen er det af jer, der poster udstillingsbilleder...det er da Hopsa...eller ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg synes ellers hun ser så feminin og elegant ud på de billeder vi har set af hende...og GD´er eller den lille franske skønhed...er det nu ikke bare linens længde (sådan ca :engel:) ?!? Eller vent...måske forveksler jeg Hopsa med en anden GD-ejer herinde....hvem hulen er det af jer, der poster udstillingsbilleder...det er da Hopsa...eller ?!?

 

Hæhæhæ jooh den er go nok - nu skal du ikke til at ændre på dit udsagn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, så absolut og det var billede 2 jeg tænkte på, da jeg skrev elegant og feminin, men det kan da godt være, at det er overkill til den lille debutant i udstillingsringen :-)

 

Ja det synes jeg.. både fordi jeg jo kommer til at ligge på knæ og rode det meste af tiden i ringen, og fordi det er en race jeg aldrig har vist tidligere. Jeg har ikke lyst til at komme anstigende i "det store skrud" og så ellers være "dagens amatør" når det kommer til stykket ;-)

Jeg er nok typen der underspiller lidt, men sådan har jeg det bedst. Så tilbage har vi jo altså linen... en enkelt neutral halvkvæl, det er alt jeg be'r om :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...