Hop til indhold

usukker hund


Gæst majsek
 Share

Recommended Posts

Gæst majsek

jeg har for 6 uger siden ca overtaget en nu 10 mdr gammel hvalp .... som helt klart har været nederst på ranglisten i sin tidliger flok mor far 4 hvalpe ... jeg har selv 2 ander hunde piger som ikke har fundet ud af det med rangorden og de har derfor heller ikke forsøgt at sætte fiona på plads med mindre hun angriber og rusker deres hale og de leger rigtig fornuftigt sammen i små mængder de 2 andre gider ikke den slags -min veninde har overtaget fionas far og her ser man tydeligt at hun er underhund snuser han til hende ruller hun sig sammen putter ben ind til kroppen og så vil hun bare helst ligge og sove på skødet mens han er her :( i daglig dagen virker hun ikke skræmt hun kan godt ind i mellem gå helt i selvsving hvor hun gøer og næsten ikke er til at stoppe og man kan se hun er bange .. hun er nysgerig med måde vil gerne se og lugte og springer rundt på kendte steder !!!

 

mht til mad er jeg slet ikke itvivl om at hun har fået tildelt rester fra de riges bord hun har modsat sin far rigtig svært med at spise i flok hun viger fra egen skål når de 2 andre kommer og har i det hele taget meget at finde foder til hun spiser helst ikke !! jeg har løst det ved at jeg sidder alene med hende på gulvet og tilskynder hende til at spise og det går pt rimeligt !!

 

men hvad gør vi for at få en hund med en stærk psyke hun er en glad lille fis hun mangler bare en masse selvtillid !!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville tage hende ud rigtig meget alene og bakke hende MEGET OP - dvs masser masser af ros og godbidder , træne hende på nye steder så hun " opdager " at det ikke er farligt, gerne lade hende møde fremmede hunde under kontrollerede former fks på en træningsplads, men lad hende så vidt muligt selv bestemme farten og husk masser af ros !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...