Hop til indhold

Gøen


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Gæst awina

Hvordan korrigerer i gøen?

 

Jeg er SÅ glad for at Nemo er en hund der sjældent gøer og jeg vil derfor rigtig gerne tage i opløbet at det ser ud til at Coda ikke er lige sådan.

 

Coda er 9 uger i dag, og vi er på "belønning for korrekt adfærd". Nej er kun introduceret meget lidt på nuværende tidspunkt.

 

Coda har en sprudlende selvtillid, han havde kun været her i 3 dage, da han sad på trappestenen og bjæffede fordi naboen gik i sin egen have. Og det skal siges vi bor på landet, naboen var ikke i nærheden af hunden :stupid: Nu er det jo meningen han skal være "vagthund" og passe på mig, så det er jo ikke fordi han skal lære ikke at reagere hvis der kommer fremmede, men han skal ikke sidde og gø af hele verden.

 

Hvordan ville I gribe det an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stoppe gøen helt, og så introducere det på et senere tidspunkt.

 

Jeg gik med Bella i haven og sagde meget roligt "schhhhhh" når hun gav lyd af dem der gik forbi, og belønnede når hun var stille. Da hun var ca. 6 mdr. begyndte vi at øve halse på kommando, og satte derefter gøen på folk i indkørsel, folk der banker på døren osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så i fjernsynet at Victoria Stillwell lærte hunden en kommando "stop".

Den har jeg selv brugt, og den er super effektiv! :-D

Først skal man bare sige stop, og hvis hunden giver øjenkontant, så belønnes der med lækre godbidder :-D

Når hunden forstår "stop", så kan man bruge det i den rigtige sammenhæng :-D

Nu er vores hund begyndt at gø én gang, og så går hun automatisk hen og kigger på os, og ser om der muligvis falder noget fra ;-) Super praktisk for os, fordi vi bor i lejlighed :-)

Men man skal i hvertfald passe på med at give godbid, hvis man ikke har sagt kommandoen, hvis nu hunden kommer til at tro, at den får belønning for at gø :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...