Hop til indhold

Tandrensning - pris ..


Gæst Angel
 Share

Recommended Posts

Jo det er lidt voldsomt - når det "bare" er en tandrensing - at de skal kobles til dit og dat

 

Bedøvelse og narkose er ikke det samme. Hunden bliver forbedøvet - det vil sige den får en kraftig beroligende sprøjte, som gør at den bliver totalt ligeglad med alt og alle. Derefter kan dyrlægen så ligge vene kateteret - hvor igennem hunden får propo vet (sovemiddel) og væske tilført - desuden kan dyrlægen give smertebehandling mv. den vej.

 

Hvis hunden skal have fjernet en vorte f.eks. kan dyrlægen nøjes med at ligge en lokalbedøvende sprøjte.

 

De dyrlæger jeg har haft gennem tiden har altid taget betaling for hver ting hvilket jeg så beagefter kan se på regningen hvad jeg har betalt for.

 

Jeg mener ikke forbedøvelsen, har læst flere steder om, at de enten kan vælge at bedøve, eller bruge gas - som jeg regner med er narkose.

 

Så derfor tænker jeg om den bedøvelse er noget de bruger ved tandrensning, eller om de virkelig bruger narkose,

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Nu har jeg en historie om en tandrensning der gik galt i frisk erindring, og det er ikke for at skræmme dig, men HUSK at spørge om hvilke stoffer de bruger, hvem der udfører tandrensningen, om de giver dig besked hvis der skal ske noget drastisk i ikke har aftalt på forhånd, Tager de i så fald røngten billeder eller?

 

Det kan ikke skade at få så meget at vide som muligt, men burde gøre at du kan have lidt ro i sjælen mens det står på ;)

 

Hvordan gik galt ?

 

Nej, det kan det ikke. Men vil bare heller ikke være for pylret, men bliver også nødt til at spørge dem lidt mere, inden - evt. så bare aflyse.

 

Men hvilke stoffer de bruger ? Hvad skal jeg bruge det til? Det har de vel styr på, jeg kender jo ikke til de forskellige stoffer. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg mener ikke forbedøvelsen, har læst flere steder om, at de enten kan vælge at bedøve, eller bruge gas - som jeg regner med er narkose.

 

Så derfor tænker jeg om den bedøvelse er noget de bruger ved tandrensning, eller om de virkelig bruger narkose,

 

I følge min dyrlæge renser man tænder i narkose.

For at hunden kan ligges i narkose - forbedøves den - sprøjten som jeg nævner og som er kraftig afslappende - derefter kan dyrlægen forberede den egentlige narkose, som hunden får - sove middel er propo vet (propo vet er lig med den menneskelige propofyl (mener jeg det hedder) )- men den får også maske - med ilt og sevo flo.

 

Propo vet gives i vene kateteret

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge min dyrlæge renser man tænder i narkose.

For at hunden kan ligges i narkose - forbedøves den - sprøjten som jeg nævner og som er kraftig afslappende - derefter kan dyrlægen forberede den egentlige narkose, som hunden får - sove middel er propo vet (propo vet er lig med den menneskelige propofyl (mener jeg det hedder) )- men den får også maske - med ilt og sevo flo.

 

Propo vet gives i vene kateteret

 

Ja, narkose og bedøvelse er nok bare det samme så, et bliver bare kaldt noget forskelligt så. Og mener ikke forbedøvelse:)

 

Maske ? :confused: Det har jeg ikke set eller hørt om . Kun en slange ned i halsen :) Hvad gør masken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forresten aflyst tiden, da jeg ringede for lidt siden for at spørge ind til hvordan det foregik, om de koblede den til de der forskellige ting, syntes jeg bare han var mærkelig og gentog bare sig selv. Fik aldrig noget endeligt svar - bare at jeg skulle bare komme derned så fandt vi ud af det.

 

Virkede for utrygt - så tager ikke derned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund under alle omstændigheder skal have en tandrensning, så find hurtigst muligt en ny dyrlæge og få det gjort...for hundens skyld. Og nej, narkose er aldrig ufarligt...heller ikke for mennesker, men procentvis ser det nok langt fra galt ud, når man tænker på, hvor mange operationer der f.eks. gennemføres på årsplan på mennesker og dyr. Der er altid historier om, hvor galt et eller andet er gået, men tænk på, hvor mange gange det er gået godt. Den slags fortælles der bare ikke om.

 

Og så synes jeg måske du skal slappe lidt af fra, hvordan sådan en tandrensning egentlig foregår. Det ved dyrlægen...det er hans fag...det er det han bl.a. kan. Og der er desuden ikke meget spøjs ved at se det. Jeg har set vores Berner få en hurtig tandrensning her for nylig. Han lå bare på gulvet lidt slap i betrækket, fordi han havde fået en beroligende sprøjte. Dyrlægen sad på gulvet ved siden af ham og fiksede hans tænder. Ikke meget dramatik og slanger og hospital over det. Bare helt stille og roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke være lige så "pylret" med en ung hund, som hvis det er Luna, der snart er 9½. Luna har fået taget billeder af hofter, albuer og ryg 2 gange OG i narkose, da hun blev steriliseret, syet efter overfald og så igen, da hun fik tjekket en flækket tand, da de ikke vidste før de havde taget røngten, om den skulle blive eller ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Maske ? :confused: Det har jeg ikke set eller hørt om . Kun en slange ned i halsen :) Hvad gør masken?

 

De får også en slange i halsen - masken bruges til en blanding af bedøvende gas og ilt

 

Find en dyrlæge du kan stole på og brug ham/hende - så kommer alt det man bliver nervøs og i tvivl over hen af vejen når man får et godt samarbejde med sin dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...