Hop til indhold

Tandrensning - pris ..


Gæst Angel
 Share

Recommended Posts

Gæst Angel

Hej.. :)

 

Min lille coton tæve skal have lavet en tandrensning i morgen og er jo lidt bekymret fordi hun skal i narkose. :cry:

 

Men i forbindelse med hun skal det, har jeg undersøgt prisen hos flere forskellige dyreklinikker og den er åbenbart ret forskellig, det var dyrt de fleste steder, lå i mellem 1.300 & 3.500 :shock:

 

Hmm, men så fant jeg så ét sted, hvor det kun kostede 800 kr. :genert:

 

Hvilket jo er en noget mere overkommelig pris, men nu bekymrer jeg mig så selvfølgelig bare, da jeg tænker hvordan kan det være så meget billigere :confused: Er bange for om det så er en dårligere behandling den få, hvordan kan de ellers gøre det så meget billigere :shock::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne forestille mig, at de dyre steder har mere udstyr. På Tanddyreklinikken og Kbh Dyrehospital f.eks, der kommer de i respirator (måske ikke for tandrensning, men ihvertfald ved operationer) og bliver tilsluttet hjertemonitor og blodtryks-dims.

 

Jeg ville helt klart vælge en dyrlæge, jeg kendte og var tryg ved, fremfor prisen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

To af mine beagler har næsten lige fået renset tænder - det koster små 600 kr hos min dyrlæge - dertil kommer narkose, div. tilbehør som dyrlægen skal bruge, smeterstillende, antibiotika, opvågning, hygiejne tillæg og overvågning af hunden, mens den kommer til sig selv. Forudsat der ikke opstår noget som fjernelse af tænder operativ skal man regne med alt mellem 1500-3000 kr.

 

Tandrensing foregår med ultralyd og er altså ikke det som er det dyreste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det så sige at nogle dyreklinikker holder bedre øje med dem end andre ?

Men hvis det ikke er ved en tandrensning de kommer i alt det der ? Så er det vel hip som hap.

 

Tjo, jeg har bare brugt flere forskellige dyrlæger igennem hendes kun 1 1/2 år allerede, så har ikke rigtig det at gå efter. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

To af mine beagler har næsten lige fået renset tænder - det koster små 600 kr hos min dyrlæge - dertil kommer narkose, div. tilbehør som dyrlægen skal bruge, smeterstillende, antibiotika, opvågning, hygiejne tillæg og overvågning af hunden, mens den kommer til sig selv. Forudsat der ikke opstår noget som fjernelse af tænder operativ skal man regne med alt mellem 1500-3000 kr.

 

Tandrensing foregår med ultralyd og er altså ikke det som er det dyreste.

 

Men du får vel en pris, inden de går i gang ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på det er den fulde pris? For bare bedøvelsen burde vist koste mere end 800,-? Måske er det en tandrens uden bedøvelse? Jeg ville nok også være lidt forsigtig med at vælge den billigste til den slags.

 

Ja, det er den pris de siger det vil koste, det er ikke uden bedøvelse. Det tror jeg slet ikke der er nogle dyrelæger der vil gøre. I hvert fald ingen af dem jeg har spurgt om pris hos.

 

Hvorfor til den slags ? Er det noget der er farligt? En tandrensning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har ikke fået tandrensning, så jeg ved ikke, hvad de gør i det tilfælde. Men jeg ved ihvertfald et sted, at de ikke har respirator etc. Der bliver hunden bedøvet og så fikser de tænderne og vækker hunden.

 

Jeg vil godt betale det mere, for at vide, at der bliver holdt øje med min hunds "tal" undervejs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er den pris de siger det vil koste, det er ikke uden bedøvelse. Det tror jeg slet ikke der er nogle dyrelæger der vil gøre. I hvert fald ingen af dem jeg har spurgt om pris hos.

 

Hvorfor til den slags ? Er det noget der er farligt? En tandrensning?

 

Narkose er aldrig ufarligt... Ikke alle hunde tåler narkose lige godt. Det har du vel også fået at vide?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes tænder fejler som sådan ikke noget, hun har bare lidt tandsten på kindtænderne og hjørnetænderne og derfor meget dårlig ånde.

Og kan ikke selv få det væk med en tandbørste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men du får vel en pris, inden de går i gang ?

 

Ja min dyrlæge er flink til at fortælle hvad det koster, hvad han bruger af ting og sager og i det hele taget hvordan det hele foregår. Da Oscar fik renset tænder for 1 måneds tid siden - blev det opdaget at to af hans bagerste tænder i undermunden kunne ødelægge hans rovtænder da de var angrebet af paradentose - her ringede han til mig, for at få min tilladelse til at fjerne tænderne - så der løb lige 700 kr oveni.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene hund kan sidde pænt og ikke bide, uden at blive bange, så han har fået en tandrens uden bedøvelse, men det er næppe standard. Det er selvfølgelig ærgerligt du ikke har en fast dyrlæge, du har tillid til, men ring til dem, der skal lave tandrensen og spørg, hvordan de kan gøre det så billigt, der behøver jo slet ikke være noget galt - måske er det en gammel tandlæge, hvor alt udstyret er betalt, så han ikke har de store omkostninger til driften eller der er en anden forklaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Narkose er aldrig ufarligt... Ikke alle hunde tåler narkose lige godt. Det har du vel også fået at vide?:genert:

 

Jo jo, der er jo ingen dyrlæger der vil garantere at det er ufarligt. Men hun har prøvet at være i narkose før, 2 gange. Første gang i forbindelse med en kikkertundersøgelse af mave og tarme og anden gang blev hun steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, det er den pris de siger det vil koste, det er ikke uden bedøvelse. Det tror jeg slet ikke der er nogle dyrelæger der vil gøre. I hvert fald ingen af dem jeg har spurgt om pris hos.

 

Hvorfor til den slags ? Er det noget der er farligt? En tandrensning?

Grunden til at hunden lægges i narkose, er jo netop at dyrlægen kan udføre sit arbejde og at hunden er stille. Det er jo noget nær umuligt at rense tænder på en hund ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene hund kan sidde pænt og ikke bide, uden at blive bange, så han har fået en tandrens uden bedøvelse, men det er næppe standard. Det er selvfølgelig ærgerligt du ikke har en fast dyrlæge, du har tillid til, men ring til dem, der skal lave tandrensen og spørg, hvordan de kan gøre det så billigt, der behøver jo slet ikke være noget galt - måske er det en gammel tandlæge, hvor alt udstyret er betalt, så han ikke har de store omkostninger til driften eller der er en anden forklaring.

 

Ja, jeg havde en fast dyrlæge engang, men de kunne ikke finde ud af hvad hun fejlede da hun var lille, derfor har jeg været til flere forskellige vagtdyrlæger. Og til sidst ind på Dyrehospitalet i Karlslunde, som jeg var glad for, men det er altså for dyrt at bruge dem som hverdags dyrlæge. Jeg mener bare en sterilisation kostede 7.000 kr. Så det tog jeg tilbage til den første dyrlæge og fik gjort. Og det er der hun får vacc. Men alt det med allergi, fatter de intet af - desværre :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min dyrlæge er flink til at fortælle hvad det koster, hvad han bruger af ting og sager og i det hele taget hvordan det hele foregår. Da Oscar fik renset tænder for 1 måneds tid siden - blev det opdaget at to af hans bagerste tænder i undermunden kunne ødelægge hans rovtænder da de var angrebet af paradentose - her ringede han til mig, for at få min tilladelse til at fjerne tænderne - så der løb lige 700 kr oveni.

 

Men hvad kostede tandbehandlingen uden fjernelse af tænder ? Hvor gammel er han ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at hunden lægges i narkose, er jo netop at dyrlægen kan udføre sit arbejde og at hunden er stille. Det er jo noget nær umuligt at rense tænder på en hund ellers.

 

Ja, det ved jeg. Ellers havde jeg bare renset dem selv jo. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes bare udfra hjemmesiden, at de virker professionelle. Men bekymrer mig self om prisen har en betydning for kvaliteten, men kan også være jeg bare bekymrer mig for meget, som jeg plejer :hmm:

 

Der hvor hun skal hen, hedder "St. Merløse Dyreklinik" - er der nogle herinde der har erfaringer med den ?? Så bliver de taget i mod med kys-hånd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er 5 år

Det kostede 567 kr. uden narkose og alt det andet

 

Okay, hun er kun 1 1/2 år, så jeg regner ikke lige med hun har parodontose, hendes tænder sidder i hvertfald godt fast, hehe :mrgreen: Så det er højst sandsynligt bare en ganske alm. tandrensning, som hun faktisk også fik lavet i Februar, fordi hun alligevel var i narkose, i forbindelse med sterilisation. :)

 

Jamen mener med narkose?:) det kan man jo ikke undvære:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Okay, hun er kun 1 1/2 år, så jeg regner ikke lige med hun har parodontose, hendes tænder sidder i hvertfald godt fast, hehe :mrgreen: Så det er højst sandsynligt bare en ganske alm. tandrensning, som hun faktisk også fik lavet i Februar, fordi hun alligevel var i narkose, i forbindelse med sterilisation. :)

 

Jamen mener med narkose?:) det kan man jo ikke undvære:)

 

Narkosen er jo individuel og bliver beregnet ud fra hundens vægt - så derfor er det ikke til at sige hvad det vil koste i din hunds tilfælde.

Alt i alt inklusiv forbedøvelse, vene kateter, narkose, propo vet , sevoflo og ilt - samt materialer kostede det knap 800 kr.

 

alt i alt inklusiv tandrensingen omkring 1400 kr

Redigeret af Beaglepack
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Narkosen er jo individuel og bliver beregnet ud fra hundens vægt - så derfor er det ikke til at sige hvad det vil koste i din hunds tilfælde.

Alt i alt inklusiv forbedøvelse, vene kateter, narkose, propo vet , sevoflo og ilt - samt materialer kostede det knap 800 kr.

 

alt i alt inklusiv tandrensingen omkring 1400 kr

 

Har aldrig oplevet før man betaler for hver enkelt ting på den måde :roll: Men er godt nok blevet lidt i tvivl nu, om jeg skal tage derhen, deres beskrivelser på hjemmesiden lyder godt.

 

Men, men hvis det er kutyme, at man har alt muligt udstyr sat til hunden ved en tandrensning og de ikke har det og det er derfor de er billigere, så vil jeg da næsten hellere give 500 mere og det så er mere sikkert. Selvom det godt nok er dyrt bare for at få fjernet tandsten :damn:

 

Men er narkose og bedøvelse egentlig det samme?? Har læst mange steder, at der er forskel på hvilken bedøvelse man giver hunden, om det er en operation eller noget der går hurtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har aldrig oplevet før man betaler for hver enkelt ting på den måde :roll: Men er godt nok blevet lidt i tvivl nu, om jeg skal tage derhen, deres beskrivelser på hjemmesiden lyder godt.

 

Men, men hvis det er kutyme, at man har alt muligt udstyr sat til hunden ved en tandrensning og de ikke har det og det er derfor de er billigere, så vil jeg da næsten hellere give 500 mere og det så er mere sikkert. Selvom det godt nok er dyrt bare for at få fjernet tandsten :damn:

 

Men er narkose og bedøvelse egentlig det samme?? Har læst mange steder, at der er forskel på hvilken bedøvelse man giver hunden, om det er en operation eller noget der går hurtigt..

 

Jo det er lidt voldsomt - når det "bare" er en tandrensing - at de skal kobles til dit og dat

 

Bedøvelse og narkose er ikke det samme. Hunden bliver forbedøvet - det vil sige den får en kraftig beroligende sprøjte, som gør at den bliver totalt ligeglad med alt og alle. Derefter kan dyrlægen så ligge vene kateteret - hvor igennem hunden får propo vet (sovemiddel) og væske tilført - desuden kan dyrlægen give smertebehandling mv. den vej.

 

Hvis hunden skal have fjernet en vorte f.eks. kan dyrlægen nøjes med at ligge en lokalbedøvende sprøjte.

 

De dyrlæger jeg har haft gennem tiden har altid taget betaling for hver ting hvilket jeg så beagefter kan se på regningen hvad jeg har betalt for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Nu har jeg en historie om en tandrensning der gik galt i frisk erindring, og det er ikke for at skræmme dig, men HUSK at spørge om hvilke stoffer de bruger, hvem der udfører tandrensningen, om de giver dig besked hvis der skal ske noget drastisk i ikke har aftalt på forhånd, Tager de i så fald røngten billeder eller?

 

Det kan ikke skade at få så meget at vide som muligt, men burde gøre at du kan have lidt ro i sjælen mens det står på ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...