Hop til indhold

Ret til at gå hvor?


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Vi har haft en tråd magen til for en stund siden, men kan ikke huske hvad den hedder?

 

Men her er casen:

 

Vi har gået igennem det samme boligområde hver eneste dag det sidste år.

 

i dag går vi så igennem som vi altid gør.

 

så sidder en halvmuggen dame og skrepper op fra terrassen om jeg ikke ved at jeg ikke må gå der?!? fordi det er privat grund?!?... det er nemlig.. en andelsboligforening.

 

har luftet hund ofte med en svensk dame som også bor der, ofte. hun har aldrig nævnt man ikke må gå igennem? der er ingen skilte, og boligerne er fuldstændig magen til dem der er her, og ligger 50 m herfra..

hvordan pokker skal jeg vide det? over 500 gange har vi gået igennem, og der er aldrig nogen der har sagt et pip? heller ikke vores vicevært, som jeg snakker godt med.

 

nå.. men hvad må jeg? jeg må vel gerne bare passere igennem, uden at "lufte" hund, altså så han ikke må stoppe for at tisse og prutte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal spørge viceværten.

En andelsboligforening må gerne forbyde hundeluftning på sit område, men kun på de arealer, foreningen selv har ansvaret for. HVis der f.eks. går en offentlig sti gennem området, må man gerne gå på den. En offentlig sti vedligeholdes af kommunen, så hvis du ser biler eller personer med kommunens logo på, der f.eks. klipper hæk eller rydder sne, må du gerne gå der.

 

Du kan også spørge den dame, du kender, der bor i det pågældende område. Hun må jo kende andelsboligforeningens husorden. Jeg kan ikke forestille mig at de tillader folk at have hund, men ikke at de går med den på stierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...