Hop til indhold

Foder til Fransk bulldog hvalp


Novah
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg jo læst lidt herinde i foder-forummet for at blive klogere på, hvad jeg skal fodre min fremtidige hvalp med...

Jeg har egentlig besluttet mig for at prøve Acana, da det lyder som et fornuftigt foder, MEN nu læser jeg de tråde om at andres hvalpe "fransker" ved for højt protein indhold, så nu er jeg da først forvirret :hmm:Jeg er jo selvfølgelig ikke interesseret i skæve ben og uens vækst, så hvis I kan anbefale noget...

 

Hvilket foder kan anbefales til Fransk Bulldog hvalp??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er rigtig svært at råde til hvilket foder man skal bruge - da ingen hunde er ens på det punkt.

 

Om man vil bruge hvalpe/junior/voksen/all stage foder må man selv prøve at finde ind til. Alle de her mange forskellige typer foder der findes lover jo guld og grønne skove - men man bør også huske på at ingen hvalpe i naturen jo fodres på hvalpe foder :genert:

 

Mit råd er ar vælge et fornuftig sammensat foder med moderat protein 24-25 % og et moderat fedt indhold omkring 14-15%

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig svært at råde til hvilket foder man skal bruge - da ingen hunde er ens på det punkt.

 

Om man vil bruge hvalpe/junior/voksen/all stage foder må man selv prøve at finde ind til. Alle de her mange forskellige typer foder der findes lover jo guld og grønne skove - men man bør også huske på at ingen hvalpe i naturen jo fodres på hvalpe foder :genert:

 

Mit råd er ar vælge et fornuftig sammensat foder med moderat protein 24-25 % og et moderat fedt indhold omkring 14-15%

 

Tak! Så har jeg da lidt at gå efter når jeg skal kigge foder :-D Det er jo ikke løgn, når folk siger at det er en jungle :genert: Jeg må prøve at høre hvad opdrætter vil fodre med og så kigge på om jeg synes det er "godt nok" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mors franske får "fransk bulldog junior" fra royal canin kombineret med bozita robur puppy.

Hun vokser stabilt, står rigtigt på benene, har fin afføring og blank pels.

 

Jeg synes du skal snakke med din opdrætter om det foder de har valgt at bruge, så du kan få forklaret hvorfor. Det er jo ikke ligegyldigt at lytte til opdrætteren men hvis man alligevel vælger at skifte foder efterfølgende, så bør man have modtaget information fra opdrætteren der gør det muligt at navigere rundt i foderjunglen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min nabo har en FB som havde tendens til sart mave, men fungerer rigtig godt på Wolfsblut efter at ha skiftet til det.. Jeg fodrer også med det mærke, og man kan spare mange penge ved at bestille hjem fra Tyskland over nettet.

 

Tak, det er da også en mulighed... Må prøve at læse lidt om Wolfsblut :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mors franske får "fransk bulldog junior" fra royal canin kombineret med bozita robur puppy.

Hun vokser stabilt, står rigtigt på benene, har fin afføring og blank pels.

 

Jeg synes du skal snakke med din opdrætter om det foder de har valgt at bruge, så du kan få forklaret hvorfor. Det er jo ikke ligegyldigt at lytte til opdrætteren men hvis man alligevel vælger at skifte foder efterfølgende, så bør man have modtaget information fra opdrætteren der gør det muligt at navigere rundt i foderjunglen.

 

Bozita Robur har jeg ikke hørt om før, det kræver vist lige lidt hjælp fra Google :blink:

 

Jeg har lige snakket med opdrætter, jeg havde alligevel et par tillægsspørgsmål... Hun anbefalede bla. Acana og Purina... Hun har helt fra start sagt at hun IKKE vil have, at man fodrer med billig-foder fra f.eks. Netto osv. på grund af risiko for allergier osv... Det er jo et ganske fornuftigt udspil fra hende synes jeg.

Men ellers sagde hun at det jo selvfølgelig var helt op til os, men at vi selvfølgelig skulle se os for :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Darwin fik Bozita robur med fra opdrætter og det fik han de første 2 måneder til han var omkring 4 mdr. Her stoppede jeg med det fordi han voksede ret kraftig og det virkede som om hans krop ikke kunne følge med - så af hensyn til at han ikke fik vokse skader kom han over på et all stage foder.

 

Der er meget protein og fedt i robur 30 % og 20 %

Purina ser nogenlunde lige sådan ud - så vær opmærksom på at dette foder indeholder hvede. Og det samme gør Acana

 

Som CAS er inde på er Wolfsblut en mulighed - og det ville jeg selv foretrække som foder til min hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Darwin fik Bozita robur med fra opdrætter og det fik han de første 2 måneder til han var omkring 4 mdr. Her stoppede jeg med det fordi han voksede ret kraftig og det virkede som om hans krop ikke kunne følge med - så af hensyn til at han ikke fik vokse skader kom han over på et all stage foder.

 

Der er meget protein og fedt i robur 30 % og 20 %

Purina ser nogenlunde lige sådan ud - så vær opmærksom på at dette foder indeholder hvede. Og det samme gør Acana

 

Som CAS er inde på er Wolfsblut en mulighed - og det ville jeg selv foretrække som foder til min hvalp.

 

Tak, nu har jeg kigget lidt nærmere på wolfsblut og er helt bims efterhånden :blink: Det er jo meget forskelligt hvad de forskellige varianter indeholder af protein og fedt :hmm:

Jeg er kommet frem til at vi skal fodre kornfrit for at mindske risikoen for allergi, men hold nu op det er virkelig en jungle... Selv indenfor de kornfrie fodertyper :vedikke:

 

Indtil videre har jeg snævret mig ind på disse:

 

Acana puppy small breed - Denne vil være det nemme valg, fordi vi har en forhandler i nærheden...

Wolfsblut - Her er jeg lidt lost på, hvilken vil være den bedste til hvalp? Er det et såkaldt all-stage foder?

 

Ja, jeg beklager alle mine spørgsmål, men jeg vil altså have det bedste til vores vaps :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Darwin fik Bozita robur med fra opdrætter og det fik han de første 2 måneder til han var omkring 4 mdr. Her stoppede jeg med det fordi han voksede ret kraftig og det virkede som om hans krop ikke kunne følge med - så af hensyn til at han ikke fik vokse skader kom han over på et all stage foder.

 

Der er meget protein og fedt i robur 30 % og 20 %

Purina ser nogenlunde lige sådan ud - så vær opmærksom på at dette foder indeholder hvede. Og det samme gør Acana

 

Som CAS er inde på er Wolfsblut en mulighed - og det ville jeg selv foretrække som foder til min hvalp.

 

Aaarh mon dog ikke der lissom i alt andet er forskel på varianterne?

Nu går verden jo ikke under af et højt proteinindhold, ikke alle hunde er jo ens. Mine grander ville jeg ikke give den type foder i væksten, men de ligner altså heller ikke en fransk bulldog. Den hvalp min mor har, kommer fra et opdræt der laver grander, de er top hysteriske med benstilling og vækst og har på deres franske hvalpe forsøgt sig med lidt forskelligt og har kunne konstatere at det bedste resultat fik de på Bozita Robur Breeder & Puppy.

Hvalpen er lige blevet 4 måneder, den vokser super harmonisk og står flot på ben og poter. Grunden til at hun osse får en anden variant er udelukkende fordi hun her i varmen ikke har ret stor appetit, så der skal lidt afveksling til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, nu har jeg kigget lidt nærmere på wolfsblut og er helt bims efterhånden :blink: Det er jo meget forskelligt hvad de forskellige varianter indeholder af protein og fedt :hmm:

Jeg er kommet frem til at vi skal fodre kornfrit for at mindske risikoen for allergi, men hold nu op det er virkelig en jungle... Selv indenfor de kornfrie fodertyper :vedikke:

 

Indtil videre har jeg snævret mig ind på disse:

 

Acana puppy small breed - Denne vil være det nemme valg, fordi vi har en forhandler i nærheden...

Wolfsblut - Her er jeg lidt lost på, hvilken vil være den bedste til hvalp? Er det et såkaldt all-stage foder?

 

Ja, jeg beklager alle mine spørgsmål, men jeg vil altså have det bedste til vores vaps :hjerte:

 

Jeg fodrede et hvalpekuld op på wolfsblut for et par år siden. Startede med Wild Pacific men deres afføring blev ved at være enten tynd eller blød, så jeg måtte overgive mig og vælge en variant med ris, den hedder Alaska Salmon og foderpillerne er en størrelse en fransk sagtens kan tygge. Det fungerede sådan set fint, men da hvalpene blev en 4-6 måneder fik halvdelen af dem på skift problemer som jeg aldrig tidligere har set. En form for akut hold i nakken.

Jeg havde 2 år forinden lavet præcis den samme kombination, dette kuld voksede op på RC German Shepherd og voksede snor lige uden nogen problemer, så jeg er ganske tilbøjelig til at give foderet skylden for de senere problemer.

 

Under alle omstændigheder er jeg tilbage på "traditionelt" tørfoder når jeg har hvalpe, jeg skal absolut ikke risikere noget ved at være stædig og blive ved med wolfsblut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrede et hvalpekuld op på wolfsblut for et par år siden. Startede med Wild Pacific men deres afføring blev ved at være enten tynd eller blød, så jeg måtte overgive mig og vælge en variant med ris, den hedder Alaska Salmon og foderpillerne er en størrelse en fransk sagtens kan tygge. Det fungerede sådan set fint, men da hvalpene blev en 4-6 måneder fik halvdelen af dem på skift problemer som jeg aldrig tidligere har set. En form for akut hold i nakken.

Jeg havde 2 år forinden lavet præcis den samme kombination, dette kuld voksede op på RC German Shepherd og voksede snor lige uden nogen problemer, så jeg er ganske tilbøjelig til at give foderet skylden for de senere problemer.

 

Under alle omstændigheder er jeg tilbage på "traditionelt" tørfoder når jeg har hvalpe, jeg skal absolut ikke risikere noget ved at være stædig og blive ved med wolfsblut.

 

Hmm, det er jo en rimelig seriøs faktor at indregne :hmm:

Ville jeg eventuelt kunne fodre med RC bulldog foder + Acana som tilskud?

 

Argh, jeg er da glad for at vi ikke står og skal beslutte os LIGE NU :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...