Hop til indhold

Hvor langt er for langt?


HNP
 Share

Recommended Posts

Vi går meget i vores familie. Dog med hensyn til børnene altså :slem: Mit spørgsmål går på hvornår man ikke længere behøver tænke på om det er for langt for hunden? Vi er nemlig overrasket over hvor langt vi faktisk har gået, idag havde vi endomondo på og vi gik 7 km. Det føles slet ikke sådan, det var bare en hygsom gåtur :-D

 

Vi har fx. 5½ km til en "strand", men det har vi ikke gjort endnu. Tænker når hun er 1½ måske :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker også lange ture, og hunden kunne ikke få nok indtil hendes poter begyndte at revne og sprække. :(

Vi gik dagligt ud og handle, det er lige over 7km frem og tilbage - og så tre gange i ugen rundt om Nordborg Sø - ca. 12km.

Kan virkeligt mærke på Nikkis energiniveau at hun ikke får sine gåture/løbeture mere for tiden, men skal sgu ikke nyde noget af dybe flænger, så hendes hundesko må lige komme før hun kan få raset helt af igen. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker også lange ture, og hunden kunne ikke få nok indtil hendes poter begyndte at revne og sprække. :(

Vi gik dagligt ud og handle, det er lige over 7km frem og tilbage - og så tre gange i ugen rundt om Nordborg Sø - ca. 12km.

Kan virkeligt mærke på Nikkis energiniveau at hun ikke får sine gåture/løbeture mere for tiden, men skal sgu ikke nyde noget af dybe flænger, så hendes hundesko må lige komme før hun kan få raset helt af igen. :P

 

AvAv. Min går primært på græs, så tror ikke det sker ved hende. Vi går slet ikke lange ture hver dag, bare sådan 1-2 gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også min uvidenhed har været mere skade end gavn. :S Cykelstiers sorte asfalt er noget af det værste, især i den stand det stykke jeg gik med Nikki på. Jeg har i næsten 2år gået dagligt 2km på en lorte cykelsti, sten/grus og evt. glaskår. On/off har jeg behandlet med potevoks/helosan/diafarm... Men det er ikke nok, med sarte poter og daglige skader, stort set.

 

Bor lidt dumt... Og søen er da fin, men skal gå ihvertfald 1.5km før stien dernede er fri for grus(idiotisk at ligge grus-sti hvor folk selvfølgelig vil lufte hund).. :S

 

Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg været en naiv "dyreplager", og hvis jeg kendte en som behandlede sin hund sådan ville jeg nok tænke han/hun var en nar. LOL.. Man bliver klogere, og ikke helt let jo som nybegynder.. Jeg er opvokset med at hunde skal ikke have sko på koste hvad det vil, det er unaturligt. Det vil jeg skide på langt om længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

man skal vel gøre det der er bedst for hunden , men det er s¤¤ svært ! i maj måned havde vi en terriertur fra Åmarken til Hvidovrehavn og retur - en skøn tur , men sammenlagt med transport - gå til toget og hjem igen - ALT for langt for 12 - årige Racer der trods hans gigtpiller tydeligvis havde ondt - DET gentager vi IKKE , vores næste travetur som bliver på Amager fælled i sept . bliver uden Racer - det ville simpelthen være synd for ham.

Normalt viser Racer at det er ved at være nok , ved at sætte farten ned eller dreje ned af en af de sidegader han ved ( tror jeg ) fører hjemad, Men det er svært - man må vel have det lidt på fornemmelsen hvad ens hund kan klare og så går det altså galt indimellem desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...