Hop til indhold

Foderskift en selvfølge?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Det giver ingen mening i mit hoved :vedikke: så når jeg har to gårdhundeblandinger, så kan jeg godt give dem "ford vinterdæk"? Hvorfor skulle det være specielt vigtigt at en shiba ikke fik billig mad? :hmm:

 

Alle hunde skal have god mad. Men det giver ikke mening at betale 11½ k for en hund og så blive mega nærig når det kommer til maden. Det handler ikke om at nogen hunde er finere eller bedre end andre, men jeg kan bedre forstå hvis nogen mennesker er nærige generelt og derfor sparer på foderet (og måske også prisen på hunden) end hvis nogen kan spendere alverdens på en dyr hund og så bliver nærige når det kommer til maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder mig om én jeg kender, som brugte 10.000 kroner på en dyr computer og så købte earphones på tilbud i Kvickly, hvorefter han brokkede sig over lydkvaliteten.

 

Jeg oplever også at folk der fodrer på billigfoder, kan brokke sig over pelsen på hunden, som om pelsens udseende er en permanent statisk ting, der intet har med foder eller lign. at gøre.

Det er det, der menes med at fodre med billigmad ikke giver mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Alle hunde skal have god mad. Men det giver ikke mening at betale 11½ k for en hund og så blive mega nærig når det kommer til maden. Det handler ikke om at nogen hunde er finere eller bedre end andre, men jeg kan bedre forstå hvis nogen mennesker er nærige generelt og derfor sparer på foderet (og måske også prisen på hunden) end hvis nogen kan spendere alverdens på en dyr hund og så bliver nærige når det kommer til maden.

 

Tror egentlig bare det er fordi, at mange ikke tror det betyder alverden.

Hundefoder er jo hundefoder, for rigtig mange - Tror ikke det har så meget med prisen på hunden eller foderet at gøre.

Man behøver jo ikke havde den mindste forstand på ernæring, for at forelske sig i og købe en dyr race. :hmm:

 

Tilgengæld ser jeg en stor tendens til, at dem der bruger deres hunde indenfor hundesport tænker meget over foder, uanset hvad race de har og hvad hunden har kostet.

Det er ofte en nødvendighed når de rykker op i de højere klasser, for at hunden kan præstere optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her skiftede den lille foder meget kort tid efter hun kom hjem, opdrætter fodrede med RC hvilket også var fint nok, bortset fra min ikke trives superfantastisk på det, hun tog fint på og pelsen var fin fin, men hun sked helt enormt meget, hvilket også resulterede i at hun skulle have rigtigt meget at spise før det satte sig på hende.

 

Nu er hun røget på hils, hvilket for hende er det rigtige. Den gamle spiser stadig RC med stor lyst og har fin afføring 1 gang dagligt, så hun skal ikke skifte.

 

For mig er det ikke vigtigt hvad mærkerne hedder men kun at hunden stor trives, også må det koste det det koster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Alle hunde skal have god mad. Men det giver ikke mening at betale 11½ k for en hund og så blive mega nærig når det kommer til maden. Det handler ikke om at nogen hunde er finere eller bedre end andre, men jeg kan bedre forstå hvis nogen mennesker er nærige generelt og derfor sparer på foderet (og måske også prisen på hunden) end hvis nogen kan spendere alverdens på en dyr hund og så bliver nærige når det kommer til maden.

 

Det er jo ikke hvad du giver for hunden der er det afgørende - det er hvad du giver hele hundens liv igennem inklusiv alt og her løber prisen altså noget højere op end anskaffelses prisen på hunden.

 

Jeg syntes det er skidt at man tænker man har givet et stort beløb for sin hund - ergo skal den bare have det allerbedste - det giver ikke mening for mig.

 

Jeg har aldrig tænkt på at fordi jeg har for 25000 kr. hunde rendende i mit hus - så skal de have dit eller dat at spise når de nu er så "fine" - i stedet tænker jeg at mine hunde skal spise det de trives på og ikke det som jeg måske ville syntes egnede sig til dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det første gang vi har hund, så foder kender jeg ikke meget til udover det der står på nettet. Der må siges at være mange forskellige meninger!

 

Da vi hentede vores fik han Acana Puppy Large Breed.

Det har vi bare fortsat med, da vi/dyrelægen syntes at han har det godt og vi har ikke haft problemer med maven.

Om folk så mener det er godt foder ved jeg ikke, men så længe min hund har det godt ser jeg ingen grund til at skifte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...