Hop til indhold

Jubiiii


Novah
 Share

Recommended Posts

Så er der født franske hvalpe :banan:1 brindle tæve, 1 rød han med maske og 1 fawn han med de sjoveste aftegninger :hjerte: Hannerne er kæmpe store, de vejer 330 g stykket så det er nogle ordentlige basser :lol:

 

Nu skal der bare vælges en lille dreng til os :lun:

Er bare SÅ glad, har jo ventet siden tæven blev parret for flere måneder siden og nu kom de endelig :blink:

 

Mor har det godt - det endte i et kejsersnit, men det forstår jeg egentlig godt med de basser der var gemt derinde :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med dem, hvor er det bare fedt, jeg havde også reserveret min hvalp før morhund blev parret, og ventetiden er heldigvis lidt nemmere når hvalpene er kommet for så er det noget mere håndterbart :banan:men glæder mig til at se billeder af dit kommende lille vidunder :lun:ved i hvornår i skal vælge ham eller vælger opdrætter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke - kan godt forstå du glæder dig. Så må tiden jo godt gå stærkt nu :mrgreen:

 

Min seneste "hvalp" som nu er 2 år blev også født ved kejsersnit

 

Tak og hold da op, hvor kan man føle sig "fjollet" over at glæde sig sådan over en fødsel, men hva', det er jo MIN hund der lige er blevet født :mrgreen:

Er der egentlig nogen "bivirkninger" ved at de er taget ved kejsersnit eller er det det samme som alm. fødsel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med dem, hvor er det bare fedt, jeg havde også reserveret min hvalp før morhund blev parret, og ventetiden er heldigvis lidt nemmere når hvalpene er kommet for så er det noget mere håndterbart :banan:men glæder mig til at se billeder af dit kommende lille vidunder :lun:ved i hvornår i skal vælge ham eller vælger opdrætter?

 

Ja, der er jo også den lange tid mellem parring og til man kan sige om der rent faktisk kommer noget ud af det... Det har næsten været det værste :genert:

Jeg ved ikke helt hvornår vi skal vælge ham - vi er "førstevælgere" på en han, så vi skal lige møde dem før jeg tager et endeligt valg :hmm:

Vi skal ud og rejse, så de når at blive ca. 3 uger gamle inden vi ser dem live og jeg håber, at opdrætter kan hjælpe os lidt med at vælge ham der passer bedst til os... Men indtil videre lyder den lyse fawn med aftegninger spændende... Vi havde ellers troet at vi helst ville have brindle, men nu er der jo ikke sådan én :blink:

 

Har forresten ingen billeder af dem endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, hvor dejligt at der er to drenge at vælge imellem :-)

At hvalpene er tre uger før I kan se dem live er ikke et problem. Hos de fleste opdrættere jeg kender er der alligevel først åbent for fremmede når hvalpene er den alder. Så kan hvalpene både høre, se og bevæge sig bare en smule. Kejsersnittet ville ikke bekymre mig ift. jeres hvalp, hvis ellers tæven er upåvirket af det og passer sine hvalpe godt.

 

Hvis det kun handlede om farve, så nappede jeg klart den røde med maske, jeg kan klart bedst lide udtrykket i de mørke hoveder. Jeg var på bulldogudstilling i går og så både voksne og hvalpe i alle farver :-)

Men der er jo heldigvis meget andet end farver at tage hensyn til, temperament som det første det er klart, men osse stillingtagen til om I har udstillingsplaner og derved de to hvalpes eksteriør. Mit råd er at man venter så længe som muligt med at vælge sin hvalp, og hvis alle ellers er enige om at vente, så er det jo ikke et problem at hvalpene bliver 7 uger inden I beslutter hvilken der skal med jer hjem.

 

Rigtig god fornøjelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, hvor dejligt at der er to drenge at vælge imellem :-)

At hvalpene er tre uger før I kan se dem live er ikke et problem. Hos de fleste opdrættere jeg kender er der alligevel først åbent for fremmede når hvalpene er den alder. Så kan hvalpene både høre, se og bevæge sig bare en smule. Kejsersnittet ville ikke bekymre mig ift. jeres hvalp, hvis ellers tæven er upåvirket af det og passer sine hvalpe godt.

 

Hvis det kun handlede om farve, så nappede jeg klart den røde med maske, jeg kan klart bedst lide udtrykket i de mørke hoveder. Jeg var på bulldogudstilling i går og så både voksne og hvalpe i alle farver :-)

Men der er jo heldigvis meget andet end farver at tage hensyn til, temperament som det første det er klart, men osse stillingtagen til om I har udstillingsplaner og derved de to hvalpes eksteriør. Mit råd er at man venter så længe som muligt med at vælge sin hvalp, og hvis alle ellers er enige om at vente, så er det jo ikke et problem at hvalpene bliver 7 uger inden I beslutter hvilken der skal med jer hjem.

 

Rigtig god fornøjelse!

 

Tak, ja det er rigtig dejligt at der er lidt at vælge imellem :-D

 

Ja jeg er godt nok også lidt luren på den røde med maske, vi kan nemlig også rigtig godt lide udtrykket i de mørke hoveder... Derfor ville vi også gerne have haft en brindle, meeen når der nu ikke er én, så må vi jo se hvad der ellers er - selvom manden min ikke er helt glad ved tanken om en lys - What to do :hmm:

 

Jeg ved faktisk ikke om de resterende vil vente, tæven skal vist til Australien som det ser ud på nuværende tidspunkt, så vi er jo reelt kun 2 andre der skal være enige :genert:

 

Men nu må vi se, vi rejser jo som sagt på ferie og kan først se basserne, når vi kommer hjem igen...

 

Vi skal ikke udstille, så lige på det punkt er der ikke noget der holder os tilbage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke:-D

 

Ja jeg måtte heller ikke komme på besøg hos Luna og søskende før de var 3 uger, og det er også det jeg hører generelt. Så de alle lige når at falde til og udvikle lidt sanser

 

Tak :-D

 

Her har opdrætter sagt minimum 14 dage og med ret til at afvise besøg, hvis ikke tæve og hvalpe er faldet ordentlig til... Det er helt ok selvfølgelig!

 

Vi er jo heller ikke interesserede i at stresse hverken tæve eller hvalpe unødigt... Og de er jo også lidt hyggeligere at nusse med, når de er lidt større :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Tak og hold da op, hvor kan man føle sig "fjollet" over at glæde sig sådan over en fødsel, men hva', det er jo MIN hund der lige er blevet født :mrgreen:

Er der egentlig nogen "bivirkninger" ved at de er taget ved kejsersnit eller er det det samme som alm. fødsel?

 

 

Jeg har ikke oplevet bivirkninger ved at få en kejsersnithund - snarere tværtom. Der var "kun" 3 hvalpe i mit kuld og det kunne være forklaringen på kejsersnittet. En lille kuld har en stor fordel efter min mening - da de ikke skal kæmpe så meget om deres mor - desuden giver det også opdrætter mere overskud og indsigt i de enkle hvalpe (det er bare min mening) - I hver fald er min Darwin jordens største kælepotte - han er super meget på os hele tiden - meget mere end mine andre to beagler - så det har bestemt været en positiv oplevelse. Både hvalpemor og hvalpene udviklede og opførte sig som ved en almindelig fødsel.

 

I begge de tilfælde jeg har fået hvalp, har vi været på besøg hos den fra 1 uges alderen - og frem til vi hentede dem 8 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke oplevet bivirkninger ved at få en kejsersnithund - snarere tværtom. Der var "kun" 3 hvalpe i mit kuld og det kunne være forklaringen på kejsersnittet. En lille kuld har en stor fordel efter min mening - da de ikke skal kæmpe så meget om deres mor - desuden giver det også opdrætter mere overskud og indsigt i de enkle hvalpe (det er bare min mening) - I hver fald er min Darwin jordens største kælepotte - han er super meget på os hele tiden - meget mere end mine andre to beagler - så det har bestemt været en positiv oplevelse. Både hvalpemor og hvalpene udviklede og opførte sig som ved en almindelig fødsel.

 

I begge de tilfælde jeg har fået hvalp, har vi været på besøg hos den fra 1 uges alderen - og frem til vi hentede dem 8 uger

 

Tak, det er rigtig rart at høre at der ikke umiddelbart skulle være problemer med en kejsersnithund :-) Og det ville da bare være ekstra bonus, hvis det blev en rigtig kælepotte... Uhh jeg savner at nusse og kæle hund, vores tidligere hund var også en rigtig kæledægge... :hjerte:

Det er vist meget godt jeg er alene hjemme, min mand var da blevet tosset i hovedet af al min snak om hvalpe og fødsler lige nu :mrgreen: Han var også ved at gå ud af sit gode skind, da vi ventede vores piger... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...