Hop til indhold

hund knurre af andre hunde.


Gæst Nordahl
 Share

Recommended Posts

Gæst Nordahl

Hej alle.

Jeg har fået mig den sødeste, dejligste dansk/svensk gårdhund tæve på 2 år. vi har haft hende en uge nu, og der har ikke været nogle problemer. indtil igår.. min kæreste og jeg, blev enige om at tage en tur på stranden med min søster, hendes kæreste og deres lille vovse. da vi så mødes med dem ude på stranden, springer kiki (min hund) lige i hovedet på deres uden advarsel. det skal lige siges at de har mødt hianden før, hvor der ingen problemer var, der legede og tumlede rundt sammen. lidt senere tøede hun lidt op igen og de begyndte at lege, men... så kom der en stor hund forbi og ville hilse på, den knurrede hun af og snappede ud efter. o.O nogen der har oplevet det samme, jeg er lidt forvirret og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om din hund måske bliver utryg ved fremmede hunde. Og så har jeg hørt at det kan tage op til 3 uger før hunden falder til et nyt sted (nogen som kan bekræfte det?)

 

1. giv hende lidt mere tid til at falde ordentlig til ved jer.

 

2. find et sted at gå til træning med hende så du kan få lige netop den hjælp du har brug for. Der er kyndige trænere som kan hjælpe dig godt igang. Hvis træneren ikke har mulighed for at give dig hjælp nok har DcH en gratis konsulent tjeneste hvor man gratis kan få en adfærdsbehandler ud. Man skal bare betale kørepenge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund lyder utryg og det lyder som om du skal lære at læse hende, så du kan se hendes forvarsler, for de er der helt sikkert;)

 

Jeg kan anbefale bogen "de dæmpende signaler" af turid Rugaas. den kan lånes på biblioteket eller de kan bestille den hjem til dig.

Også bøger af Irene Jarnved og Lone Greva kan anbefales.

 

Nu ved jeg ikke om din hund var løs i situationerne, men prøv at give hende tid til at se på den anden hund inden hun får lov at hilse. Dvs at i står lidt på afstand og ser på den hund i skal hilse på og først når du kan se at din hund tydeligt logrer med store sving af halen (ikke stift) lægger ørene ned (som når hun hilser på jer) og evt virker ivrig efter at komme derhen kan du lade hende hilse.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...