Hop til indhold

Første løbetid


Gæst MortilKIA
 Share

Recommended Posts

Gæst MortilKIA

Puha... Min lille baby bliver hurtigt voksen.

 

Hun er lige gået i sin første løbetid i en alder af 7 måneder.

 

Men hun er min første hund, og har ingen erfaringer med løbetid. Har fundet oplysninger på google, men der er mest omkring tidsperioden osv.

 

men hvad er bedst at gøre når man har en hanhundehvalp vedsiden af (16-17 uger gammel) og når man går en del ture med hende.

 

Hvad kan jeg gøre for at sikre min hund får en behagelig periode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpen skal være ualmindelig dygtig for at kunne parre sig med din tæve, men aldrig sig aldrig.

Før en løbetid kan nogen tæver godt føle sig lidt utilpas, men det er som det bedres lidt når først de er midt i det.

Ellers er det mere det praktiske med at undgå drypperi, og andres hanhunde. Din tæve kan godt blive lidt mere skarp i tiden efter en løbetid, oftest frem til det tidspunkt hvor de ville have fået hvalpe, dvs ca 2 mdr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MortilKIA

Tak for svar. Fandt dog ud af at det var falsk alarm. Tror hun eventuelt er kommet lidt til skade mens de legede i haverne (hende og min nabos hund) men fik min mor til at tjekke og der intet. men ved da hvad jeg skal være forberedt på når det er. hun er jo 7 måneder så der kan ikke gå ret lang tid før hendes første løbetid kommer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver ikke være falsk alarm. Den første løbetid kan godt variere lidt fra normale løbetider. Sometider kan man helt overse den. Det er heller ikke unormalt at der kommer lidt blod, og så går der en dag eller to før der kommer noget igen.

Var blodet meget mørkrødt eller mere lyst?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hvalpen skal være ualmindelig dygtig for at kunne parre sig med din tæve, men aldrig sig aldrig.

Før en løbetid kan nogen tæver godt føle sig lidt utilpas, men det er som det bedres lidt når først de er midt i det.

Ellers er det mere det praktiske med at undgå drypperi, og andres hanhunde. Din tæve kan godt blive lidt mere skarp i tiden efter en løbetid, oftest frem til det tidspunkt hvor de ville have fået hvalpe, dvs ca 2 mdr..

 

Hej Kim,

Håber at det er ok, at jeg lige stjæler tråden et øjeblik, men blev lige nysgerrig. Hvad mener du med, at hun bliver skarp i tiden efter?

 

Jeg har en lille dame på 9 måneder, som vi netop har overtaget. Hun er i løbetid nu, og hvis ikke det er den første, så er det max. den anden :) Vi har fået hende i fredags, og med undtagelse af hendes reaktion på hanhunde, så er hun sød og mild :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kim,

Håber at det er ok, at jeg lige stjæler tråden et øjeblik, men blev lige nysgerrig. Hvad mener du med, at hun bliver skarp i tiden efter?

 

Jeg har en lille dame på 9 måneder, som vi netop har overtaget. Hun er i løbetid nu, og hvis ikke det er den første, så er det max. den anden :) Vi har fået hende i fredags, og med undtagelse af hendes reaktion på hanhunde, så er hun sød og mild :)

 

Skarp=lidt mere bestemt, hysterisk, siger mere/hårdere fra over for andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...