Hop til indhold

Hjælp til afledning


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Futte er normalt en meget omgængelig hund som kan med stort set alle hunde, selv de der "aldrig gider andre", som deres ejere udtrykker det.

Der er dog én hund som Futte ikke så godt kan lide, for nu at udtrykke det diplomatisk :blink:

Jeg forstår dybest set godt at Futte rejser børster og gør af denne hund da den ofte har sendt signaler om at ville hilse, og med accept af ejer har de fået lov at prøve. De par gange de har forsøgt har resultatet hver gang været at når de er ca. en halv meter fra hinanden, gør, knurrer og viser den anden hund tænder.

Nu er det blevet sådan at hvis jeg står med Futte inde i opgangen og den anden hund går forbi udenfor bliver han ophidset og rejser børster. Endnu værre er det hvis de skal passere hinanden på stien i den park hvor de begge bliver luftet.

Jeg vil gerne aflede Futte for at han ikke oplever at blive så ophidset. Men i situationen hjælper intet. Jeg prøver normalt at få fokus flyttet ved at få ham i sit og rose ham for at holde fokus, men som regel kan han først dette når den anden hund er mindst 10 meter væk igen.

 

Alle råd modtages med kyshånd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...