Hop til indhold

Piveri.


Gæst Mullah
 Share

Recommended Posts

Kan simpelthen ikke lide når hunden piver når han får skæld ud af de andre :cry: Puh jeg får ondt i hjertet ..

Men han piver self. kun sådan når man lige hiver i selen eller når han får skæld ud ..

 

men det er vel bare lige noget man skal vænne sig til? :-)

.. vi mener jo ikke noget ondt med det ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan simpelthen ikke lide når hunden piver når han får skæld ud af de andre :cry: Puh jeg får ondt i hjertet ..

Men han piver self. kun sådan når man lige hiver i selen eller når han får skæld ud ..

 

men det er vel bare lige noget man skal vænne sig til? :-)

.. vi mener jo ikke noget ondt med det ...

 

Nej det skal man bestemt ikke!

 

Hvis han piber fordi I hiver i selen - og det gør man altså ikke - så er det for hård behandling.

 

Skælder I en hundeBABY ud?

 

For hvad?

 

En hvalps piben fortæller at den bliver for hårdt behandlet og andre hunde stopper straks hvalpen piber!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Som jeg forstår det, er du meget interesseret i at lære mere om hunde....ligesom jeg...ja vist os alle herinde ;-)

 

Måske du kan forklare lidt mere om hvordan i håndterer forskellige situationer, hvor i har konflikter?

 

En hund er egentligt et meget tålmodigt væsen, og guider frem for at irrettesætte, synes jeg. Du kan komme langt med at guide din hvalp. Når først du fanger ideen med det, vil du blive overrasket over, hvor langt man kommer på denne måde.

 

Efter hvad jeg har læst du har skrevet, har du allerede fundet mange gode fremgangsmåder, hvor du viser Congo hvordan menneskeverdenen fungerer, og hvor du ikke vælger at irrettesætte. Det kommer du langt med og han kan derved bygge et forhold op med dig, hvor du er en han kan stole på.

 

Kan du forklare lidt mere, om hvilke konflikter det er i har og hvad der sker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gør jeg det ikke , fordi jeg siiiimpelthen ikke kan klare det :blink:

... men jeg ved ikke hvad der gik af ham igår , han skulle bare bide rigtig hårdt . Hive duge ned osv.

men han blev god igen , og når han får en lille ''skider'' så søger han hen til én nærmest for at sige undskyld .. ååårh :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Nu gør jeg det ikke , fordi jeg siiiimpelthen ikke kan klare det :blink:

... men jeg ved ikke hvad der gik af ham igår , han skulle bare bide rigtig hårdt . Hive duge ned osv.

men han blev god igen , og når han får en lille ''skider'' så søger han hen til én nærmest for at sige undskyld .. ååårh :hjerte:

 

 

Han siger ikke undskyld. Det er hundens kropssprog du ser, hvor han forsøger at gøre jer mere rolige fordi det er for meget det som i gør. Mener jeg.

 

Kan du fortælle lidt om hvordan i arbejder med ham? Kunne du bruge nogle af de råd som Ninjamor skrev om i 'hvalpen bider'?

 

Her skriver hun en del om hvalpen og hvordan han oplever verdenen, og giver nogle gode tips til hvordan man kan fortælle hvalpen hvad han ikke skal - uden at skælde ham ud. Du vil virkelig komme langt, hvis du slet ikke skælder ham ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke prøve at tænke mere sådan "han skal have det at vide 10000000 gange. Han gør ikke noget galt for at være strid, men i leg eller fordi du måske ikke forstår hans signaler." I stedet for at skælde ud når han gør noget forkert, så giv ham noget andet at lave som er ok. Jeg har selv hvalp nu her jo, min første, og hun gør da hele tiden noget som man måske ikke synes er så godt, men så giver jeg hende en lille tyggepind, hendes legetøj eller flytter hende. Jeg siger ikke noget, bare distraherer hende. Det er smadder nemt, og meget mere rart at være sammen med sin hvalp på en glad og positiv måde. Og det kan ikke siges nok, hunden siger altså ikke undskyld, den bruger sit kropssprog (dæmper)til at få det ubehagelige skæld ud til at holde op og få dig til at være glad igen så i kan have det sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gør jeg det ikke , fordi jeg siiiimpelthen ikke kan klare det :blink:

... men jeg ved ikke hvad der gik af ham igår , han skulle bare bide rigtig hårdt . Hive duge ned osv.

men han blev god igen , og når han får en lille ''skider'' så søger han hen til én nærmest for at sige undskyld .. ååårh :hjerte:

 

Nej... Som Snevinter skriver, så søger han til jer for at formilde jer fordi han oplever jer som alt for hårde. Ikke for at sige undskyld, hvad skulle han undskylde? At han opfører sig som en hvalp?

Det er det eneste han kan :-D

 

Som hvalp skal han nærmest bide og ødelægge, det er en del af en hvalps "jobbeskrivelse" - bid og destruer! Hærg og lemlæst!

Det er hans måde at undersøge sin verden på.

 

"Vildskaben" kan være enten fordi han er blevet overopkørt af forkert aktivitet f.eks. bold/pindeleg, bide/trækleg mv. eller som et led i at komme af med frustrationer fordi han oplever jer som for strenge.

 

Forsøg at lade være med at menneskeliggøre hans opførsel det gør du ham ikke nogen tjeneste ved - tværtimod!

 

Han er en lile hundebaby som har brug for ro og venlig guiding ikke for at blive skældt ud.

Udskæld skaber bare mistillid til jer og det er vel ike hvad I ønsker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mullah, hvalpe (og hunde) har det ligesom mennesker, alle lærer bedst vha. det positive. Hvis du konstant får skældud for at tage initiativ til noget så vil du til sidst give op, blive ulykkelig og få følelsen af at du ikke kan finde ud af noget somhelst. Hvis du derimod får ros når du gør noget godt og en venlig irettesættelse når du gøre noget uhensigtsmæssigt (læs: bliver vist en anden måde at gøre tingene på eller afledt til noget andet) så vil du bibeholde din interesse for selv at tage initiativ og "vokse" pga. rosen. Det er samme indfaldsvinkel du skal have til din hvalp. Giver det mening? :-D

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...