Hop til indhold

Vejen 15 og 16 Sept


Recommended Posts

Du beholder bare kortet. Så burde FCI selv finde ud af resten. Og gør de ikke det, så er det ikke dit problem.

 

Det er jo ikke engang sikkert at næste hund i rækken kan bruge det

 

Du kan beholde kortet..Han har jo fået det..

Et CACIB går ikke videre som certet gør.. Der bliver uddelt CACIB og Res CACIB..Hvis den der får CACIB allerede er Int Champ så går res CACIB ind og blvier til et CACIB.. Men eftersom Aslan ikke kan blive Int ch er CACIBet bare tabt den dag..Ingen fik glæde af det..

Det var hvertfald det svar jeg fik i foråret da jeg spurgte DKK:

1. Om CACIB kan vandre ligesom CERT? og hvar langt de så kan vandre..

2. Om hvad man så gør hvis begge de hunde som stod forrest er int ch, eller mangler anerne i stambogen..

 

 

Men kan man så sige til dommeren at man grundet manglende generationer ikke kan bruge cicabet? UDEN at miste sin 1. vinder plads :mrgreen:

Det er jo lidt synd hvis vinder nr 2 kan bruge det?

 

Altså - jeg gider jo ikke være en af dem folk hader forbi jeg ikke kan brug caciberne :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Janni privat
Men kan man så sige til dommeren at man grundet manglende generationer ikke kan bruge cicabet? UDEN at miste sin 1. vinder plads :mrgreen:

Det er jo lidt synd hvis vinder nr 2 kan bruge det?

 

Altså - jeg gider jo ikke være en af dem folk hader forbi jeg ikke kan brug caciberne :vedikke:

Jamen du er en af dem folk hader fordi du ikke kan bruge dem... Når Aslan stiller op (og vinder) er hanhunde- CACIBet ubrugeligt.. res CACIB duer først når han er blevet Int ch og det bliver han jo aldrig..

Det ændrer intet at du siger det til dommeren..Står Aslan først er han 1 vinder og får CACIBet, men kan ikke bruge det

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man så sige til dommeren at man grundet manglende generationer ikke kan bruge cicabet? UDEN at miste sin 1. vinder plads :mrgreen:

Det er jo lidt synd hvis vinder nr 2 kan bruge det?

 

Altså - jeg gider jo ikke være en af dem folk hader forbi jeg ikke kan brug caciberne :vedikke:

 

Du er lidt sød - men nej, det kan man ikke, cacib skal gå til den bedste i kønnet og det var altså Aslan i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo dumt!

 

hmm så må jeg jo forberede mig på at være hende den trælse, hvis aslan vinder igen en gang.

 

 

forrsten, hvem dømte gruppe 2 søndag?

 

Og dem har alle racer..

 

Vi har et par stykker, der har rigtig mange CACIB'er i DK. De kommer bare aldrig ud over landegrænsen og henter resten.

 

Sådan er livet bare. Så må vi andre bare finde nogle bedre hunde næste gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dem har alle racer..

 

Vi har et par stykker, der har rigtig mange CACIB'er i DK. De kommer bare aldrig ud over landegrænsen og henter resten.

 

Sådan er livet bare. Så må vi andre bare finde nogle bedre hunde næste gang

 

:ae:

 

 

Men i har da været ude og snuppe nogle championer?

 

Skal man starte med at få en cacib i eget land? Eller kan man hente alle 4 i udlandet?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

 

Men i har da været ude og snuppe nogle championer?

 

Skal man starte med at få en cacib i eget land? Eller kan man hente alle 4 i udlandet?

 

Vi har været meget rundt..

Men i DK har han "kun" stået bedste hanhund 2 gange.

Om det så er forskellen på dommere, eller vi har højere kvalitet i Danmark: Det er spørgsmålet

Link til indlæg
Del på andre sites

Har undret mig lidt, og nu er jeg så nysgerrig, at jeg spørger:mrgreen:

 

På Dorte's billede står Maggie med bagbenene lidt langt bagud, skal de det? Synes bare hun kommer til at se meget lang ud i forhold til, hvad hun er:genert:

 

Lab-lover kan sikkert komme med et bedre svar end mig, men Maggie er stadig en lille bitte smule højere bag til, så ved at trække hende lidt frem og få vægten frem på forbenene, kan vi skjule det lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lab-lover kan sikkert komme med et bedre svar end mig, men Maggie er stadig en lille bitte smule højere bag til, så ved at trække hende lidt frem og få vægten frem på forbenene, kan vi skjule det lidt.

 

Jeg kan godt se at det er det I ønsker der skal ske, men i realiteten får I to andre 'fejl' frem i forsøget på at skjule en enkelt - en blød overlinje og en lang ryg.

Vægten er i øvrigt ikke fremme på fronten, ikke på billedet ihvertfald, hvis vægten lå rigtigt ville forbenene stå i en 90 graders vinkel på underlaget, men det gør de ikke.

 

Jeg ville til en hver tid foretrække en baghøj unghund, det er der intet unormalt i, men en lang og blød ryg bliver normalt ikke kortere med alderen.

Så jeg ville få placeret de forben rigtigt under brystet og når bagbenene placeres, så løfte langsomt op lige under knæet, bøje knæet sammen og placere poten rigtigt under hunden. På den måde kan der indimellem manipuleres lidt mere vinkel frem som vil få bagparten lidt længere ned. Man kan så osse vælge at placere bagbenene lidt forskudt for hinanden, så bagbenet ind mod dommeren er korrekt vinklet om bagbenet væk fra dommeren er overvinklet, det vil osse få bagparten til at virke lavere.

 

I øvrigt er underlaget ofte lidt ujævnt, så det vil være smart at se om der kan findes en lille forhøjning man kan placere fronten på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se at det er det I ønsker der skal ske, men i realiteten får I to andre 'fejl' frem i forsøget på at skjule en enkelt - en blød overlinje og en lang ryg.

Vægten er i øvrigt ikke fremme på fronten, ikke på billedet ihvertfald, hvis vægten lå rigtigt ville forbenene stå i en 90 graders vinkel på underlaget, men det gør de ikke.

 

Jeg ville til en hver tid foretrække en baghøj unghund, det er der intet unormalt i, men en lang og blød ryg bliver normalt ikke kortere med alderen.

Så jeg ville få placeret de forben rigtigt under brystet og når bagbenene placeres, så løfte langsomt op lige under knæet, bøje knæet sammen og placere poten rigtigt under hunden. På den måde kan der indimellem manipuleres lidt mere vinkel frem som vil få bagparten lidt længere ned. Man kan så osse vælge at placere bagbenene lidt forskudt for hinanden, så bagbenet ind mod dommeren er korrekt vinklet om bagbenet væk fra dommeren er overvinklet, det vil osse få bagparten til at virke lavere.

 

I øvrigt er underlaget ofte lidt ujævnt, så det vil være smart at se om der kan findes en lille forhøjning man kan placere fronten på.

 

Kun et lille bitte problem i det - der er ikke ro nok i Maggie til at lade sig pille ved på den måde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun et lille bitte problem i det - der er ikke ro nok i Maggie til at lade sig pille ved på den måde :genert:

 

Det er sådan noget man træner..... fat i hunden og pil og flyt på alle 4 ben hver dag, så holder det op med at være interessant.

Kan en hund lære at tisse på kommando og komme når man kalder, kan den selvfølgelig osse lære at blive håndteret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lab-lover kan sikkert komme med et bedre svar end mig, men Maggie er stadig en lille bitte smule højere bag til, så ved at trække hende lidt frem og få vægten frem på forbenene, kan vi skjule det lidt.

 

Hun kommer til at svaje lidt i ryggen.

Som udgangspunkt skal de stå så haserne er lodrette..

Men hold op, det kan være svært at ramme rigtig.

Jeg "trak" også Cody frem, da vi var junior. Det rettede lidt ud på hans kryds, men fik så at vide at resten af vinklerne røg helt hen i :skraek:

Nu er han så fin udvokset at der sker ikke så meget, hvis han for overstrukket lidt

 

 

Men det kræver at man har nogen til at hjælpe med stå hele tiden, så de kan sige hvornår hunden står rigtig vinklet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kommer til at svaje lidt i ryggen.

Som udgangspunkt skal de stå så haserne er lodrette..

Men hold op, det kan være svært at ramme rigtig.

Jeg "trak" også Cody frem, da vi var junior. Det rettede lidt ud på hans kryds, men fik så at vide at resten af vinklerne røg helt hen i :skraek:

Nu er han så fin udvokset at der sker ikke så meget, hvis han for overstrukket lidt

 

 

Men det kræver at man har nogen til at hjælpe med stå hele tiden, så de kan sige hvornår hunden står rigtig vinklet.

 

Det er skutte nemt - synes, at det er lidt "hit or miss", om hun lige rammer den.

 

Jeg prøvede lige at kigge billederne igennem og der er godt nok mange forskellige stillinger. Her er hun lidt mere samlet, men forbenene er lidt "ulige"

94696-023.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skutte nemt - synes, at det er lidt "hit or miss", om hun lige rammer den.

 

Jeg prøvede lige at kigge billederne igennem og der er godt nok mange forskellige stillinger. Her er hun lidt mere samlet, men forbenene er lidt "ulige"

94696-023.jpg

 

Jeg håber du selv kan se forskellen det gør at hun står med forbenene under sig og ikke er overvinklet bag til?

Jeg synes ikke hun er så baghøj at det er værd at overstille som du gør på det første billede, hun er en langt bedre hund at se på når hun står rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber du selv kan se forskellen det gør at hun står med forbenene under sig og ikke er overvinklet bag til?

Jeg synes ikke hun er så baghøj at det er værd at overstille som du gør på det første billede, hun er en langt bedre hund at se på når hun står rigtigt.

 

Jeg kan godt se forskellen, når jeg sidder her i fred og ro i min sofa og kigger på billederne.

 

Endnu har jeg ikke erfaringen til at kunne se det, når jeg står der i ringen. Det var jo vores første officielle udstilling og hun er min første udstillingshund :oops:

Men det kommer, som vi får erfaring

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se forskellen, når jeg sidder her i fred og ro i min sofa og kigger på billederne.

 

Endnu har jeg ikke erfaringen til at kunne se det, når jeg står der i ringen. Det var jo vores første officielle udstilling og hun er min første udstillingshund :oops:

Men det kommer, som vi får erfaring

 

Selvfølgelig kommer det, hvis interessen er der :-)

Og når du kan se forskellen på billeder, så ved du at der er noget der er rigtigt og noget der er forkert, og så er du allerede på rette vej ;-)

Jeg håber du kan bruge nogle af de råd jeg kom med tidligere, det handler bare om træning og det er altid en god ide at hunden kan stilles manuelt, selvom man har en race der oftest freestackes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kommer det, hvis interessen er der :-)

Og når du kan se forskellen på billeder, så ved du at der er noget der er rigtigt og noget der er forkert, og så er du allerede på rette vej ;-)

Jeg håber du kan bruge nogle af de råd jeg kom med tidligere, det handler bare om træning og det er altid en god ide at hunden kan stilles manuelt, selvom man har en race der oftest freestackes.

 

Jeg suger til mig fra alle sider, afprøver og finder ud af, hvad jeg kan bruge.

 

Sådan gør jeg nu med alle aspekter af vores træning - både med Liva og Maggie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hun kommer til at svaje lidt i ryggen.

Som udgangspunkt skal de stå så haserne er lodrette..

Men hold op, det kan være svært at ramme rigtig.

Jeg "trak" også Cody frem, da vi var junior. Det rettede lidt ud på hans kryds, men fik så at vide at resten af vinklerne røg helt hen i :skraek:

Nu er han så fin udvokset at der sker ikke så meget, hvis han for overstrukket lidt

 

 

Men det kræver at man har nogen til at hjælpe med stå hele tiden, så de kan sige hvornår hunden står rigtig vinklet.

 

Eller at du bruger et stort spejl..Og når hunden står rigtig så ser hvordan det ser ud oppe fra (det er jo der du ser hunden mest fra i ringen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...