Hop til indhold

? ang udstilings information


 Share

Recommended Posts

Det var da mystisk. På vores står vi som nr. 82 i ringen, hvis alle møder op, hvilket passer med at vi er sidste race i ringen. Gaab!

 

Hvad er det man regner med - en 20 hunde i timen cirka?

 

 

mener de plejer at skrive ca 15 - men det kommer vel an på dommeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men aspiranten dømmer jo mens dommeren dømmer, og alt efter antal er det end ikke alle hunde der skal over til aspiranten.

Så det behøver ikke komme til at gå ret meget langsommere fordi der er aspirant på.

 

 

Min tanke er at vis det tog længere tid, ville det så ikke være bedst for udstillerne at de tog dem som de sidste? :genert:

Det håber jeg på :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke er at vis det tog længere tid, ville det så ikke være bedst for udstillerne at de tog dem som de sidste? :genert:

Det håber jeg på :x:

 

Hvornår afhænger jo af om aspiranten evt. selv dømmer en anden race i en anden ring samme dag, men er du i tvivl kan du lisså godt først som sidst få ringet til udstillingskontoret og få svar. Som oftest dømmes racerne med færrest deltagere først, men igen, så afhænger rækkefølgen af hvordan de forskellige dommere skal kunne fordeles i løbet af en dag.

 

Personligt beskæftiger jeg mig ikke med hvornår jeg skal i ringen, min race er normalt alene om vores ring og jeg kommer tidligt så jeg kan få parkering og teltplads :-)

 

Måske ville det endda være en fordel for dig som er så ny, at komme i god tid så der er tid til at lure nogle dygtige udstillere af....

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal der ikke uddeles en CK for at hunden kan gå videre?

Hunde uden CK går jo ikke videre til BIK klasserne og kan derfor ikke blive BIR/BIM

 

Jeg ved det ikke da jeg aldrig har stillet hunde i små racer.

 

Jo jeg tror da ikke antal i racen ændrer på at hunden skal have excellent med ck for at kunne blive bedste han/tæve og derefter BIR eller BIM...

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ikke afskrækket - det bliver jo vores 4 gang, 2x skue og 1x international :5up:

 

Vi tager gerne en very good - da vi ikke har planer om at blive til slutningen :oops:

 

Kan huske vores første skue, det var fame en lang dag, blev BIG og skulle med i bis.

Gravid i 6 eller 7 mdr med skavanker, og jeg håbede vitterligt vi kunne gå hjem efter han var blevet bedømt :lol:

Nå, men vi var der fra kl 10 til kl 18, fuck det var den længste dag i mit liv, selv fødslen var kortere :sjov:

(for ikke at nævne at da vi stod til bis, lagde Aslan sig demonstrativt ned, for NU gad han sqette længere :sjov::klap:)

 

ikke fordi jeg er utaknemmelig, det var bare virkelig en lang dag første gang man skulle udstille :mrgreen:

 

Gå nu efter excellent med ck... Så bliver han bedste han og du får et cert med hjem. Det er da federe end bare at få very good :blink:

 

Altså - det giver da en større chance for at blive DKCH :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke er at vis det tog længere tid, ville det så ikke være bedst for udstillerne at de tog dem som de sidste? :genert:

Det håber jeg på :x:

 

De gange vi har haft aspirant hos beaglerne har det kørt sideløbende. Dommeren ser alle hundene og starter så med den første (på bord som det er hos os) og aspiranten starter med den sidste. Der er et bestemt antal aspiranten skal igennem pr udstilling, og da der "kun" er 25 boxere så tror jeg de alle skal omkring Bystrup. Aspiranter skriver altid meget udførlige kritikker, og hvis ikke de har en frivillig sekretær med står de selv for at skrive. Så det kan godt tage lidt længere tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

De gange vi har haft aspirant hos beaglerne har det kørt sideløbende. Dommeren ser alle hundene og starter så med den første (på bord som det er hos os) og aspiranten starter med den sidste. Der er et bestemt antal aspiranten skal igennem pr udstilling, og da der "kun" er 25 boxere så tror jeg de alle skal omkring Bystrup. Aspiranter skriver altid meget udførlige kritikker, og hvis ikke de har en frivillig sekretær med står de selv for at skrive. Så det kan godt tage lidt længere tid...
Når vi har haft aspirant har det været vildt kaos.. Fordi det altid er mig der ejer 98 % af de udstillede løver.. Og jeg nødigt går i ringen med andet end babyer og hvalpe.. Til gengæld er aspiranterne/dkk blevet gode til at kontakte mig og spørge om jeg evt gider slæbe lidt forskellige typer/farver med som der så kan kigges på bagefter..

Men når vi har haft aspirant på kører det samtidig..Så må dommeren vente på at aspiranten er færdig før næste hund kommer ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Gå nu efter excellent med ck... Så bliver han bedste han og du får et cert med hjem. Det er da federe end bare at få very good :blink:

 

Altså - det giver da en større chance for at blive DKCH :mrgreen:

 

 

Hahah, tror bare vi satser på VG og er tilfredse - det andet er sådan lidt ud over vores kompetancer :lol:

 

Nå, jeg fik først mailen i går aftes :roll:

 

Til alle udstillere

 

Der er desværre sket en fejl i forbindelse med udsendelse af PM.

DKK genererer hvor mange hunde de er i ringen før din. Det tal er IKKE KORREKT for alle hunde.

I ringoversigten er der for nogle racer en fejl i de numre der er anført for den enkelte race.

Det nummer der er gældende er det nummerskilt der udsendt med PM

 

Bedømmelsesrækkefølgen er som anført i den medsendte ringliste

 

Se DKK - Kreds 6

 

Med venlig hilsen

Freddie Klindrup

 

Men det betyder så at vi er efter boxerne ja?

 

Ja som i kan læse blev jeg jo ikke klogere!!

For PM er vel den hvor der står hvilke racer der i hvilke ringe ja?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahah, tror bare vi satser på VG og er tilfredse - det andet er sådan lidt ud over vores kompetancer :lol:

 

Nå, jeg fik først mailen i går aftes :roll:

 

 

 

Men det betyder så at vi er efter boxerne ja?

 

Ja som i kan læse blev jeg jo ikke klogere!!

For PM er vel den hvor der står hvilke racer der i hvilke ringe ja?

Nej hvis du går ind på deres hjemmeside og ser på ringene så skal Aslan på som den første. Boxerne skal til allersidst.
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvis du går ind på deres hjemmeside og ser på ringene så skal Aslan på som den første. Boxerne skal til allersidst.

 

Hvor ser du den henne? Jeg kan hverken finde noget på kredsens hjemmeside eller på DKK's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser du den henne? Jeg kan hverken finde noget på kredsens hjemmeside eller på DKK's
N har de fjernet det på hjemmesiden...I går havde de lagt et stort link derinde.. Øverst på forsiden. Hvor de startede ca sådan her: Der er fejl i det udsendte fra hundeweb..Ringlisterne ser således ud..bla bla..

MEn jeg kan godt se de nu har fjernet link og tekst..Det bliver mere og mere besynderligt..

Men her er den jeg åbnede via deres hjemmeside igår http://dkk-kreds6.dk/dokumenter/Mappe1.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal på efter boxerene... men jeg skal lige forstå?

Hvad er grunden til at det er så stort et problem at møde op inden du skal i ringen?

 

 

Vi har en 3,5 mdrs baby med, så hvis v skal igang på slaget 10, skal jeg gøre os parate kl 7 (der sker ALTID uheld lige inden man skal ud af døren) og kører kl 9, men hvis vi skal på omkring kl 11:30...... så vil jeg ikke panikke :mrgreen:

Så det er såmænd bare et spørgsmål om sindstilstand på dagen.

 

Men altså, men løwchens link, så skal vi på først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en 3,5 mdrs baby med, så hvis v skal igang på slaget 10, skal jeg gøre os parate kl 7 (der sker ALTID uheld lige inden man skal ud af døren) og kører kl 9, men hvis vi skal på omkring kl 11:30...... så vil jeg ikke panikke :mrgreen:

Så det er såmænd bare et spørgsmål om sindstilstand på dagen.

 

Men altså, men løwchens link, så skal vi på først.

Aarh på den måde, kunne ikke forstå det var så vigtigt, jeg ville jo bare komme afsted så jeg med garanti ikke kom for sent. Men ingen baby her i huset ;-)

 

Næ, ifølge den derinde er jeg på efter boxerne :mrgreen:

 

http://dkk-kreds6.dk/dokumenter/Revideret%20ringliste.pdf

 

Det var jo det jeg skrev :slem::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dem der ikke har set det, så er mit svar (formuleret som spørgsmål, man er vel høflig) vedr. CK og BIR en respons til anne-lise der skrev "den skal have mindst excellent for at vinde racen" ;-)

jeg skrev at den skal have excellent for at gå videre i konkurencen , idet very good og good jo ikke går videre - men jeg skrev ikke noget om at blive BIR / BIM

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skrev at den skal have excellent for at gå videre i konkurencen , idet very good og good jo ikke går videre - men jeg skrev ikke noget om at blive BIR / BIM

 

Det er muligt det var det du mente, men det var ikke det du skrev.....

 

selv om der kun er en hund i racen på en udstilling er det ikke sikkert at den vinder sin race og dermed kommer i Store ring om eftemiddagen - det kommer helt an på den kritik den får af dommeren , den skal have mindst excellent for at vinde racen - det svarer til en 1, pr

 

 

Hunden skal have excellent med CK for at gå videre i konkurrence, hvilket så giver mulighed for at vinde racen.

En hund med excellent uden ck vinder sin klasse hvis der ikke er andre i klassen, men det gør den osse hvis den har fået very good. Selv hvis der står 10 hunde i en klasse kan det bliver aktuelt for hundene med very good at komme i ringen igen, hvis ikke der er uddelt 4 excellent i klassen. Men ingen af hundene går videre til BIK hvis de ikke har modtaget CK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...