Hop til indhold

? ang udstilings information


 Share

Recommended Posts

Vi skal udstille Aslan i Århus.

 

På vores katalognummer er der ude i siden den rubrik med informationer.

Hvilken dommer.

Aslans nummer osv

 

Lidt nede står der

Hvis ALLE hunde møder op, skal du på som nr 1 i denne ring.

 

Men når jeg går ind og ser hvilke racer der er i ringen, står boxerne øverst.

 

Og ned 25 boksere.....gider jeg altså ikke skynde mig - hvis jeg kan undgå det :lol:

 

Der er så godt nok dommer under oplæring i boxerne men det skulle da ikke have noget at sige?

 

Ring: 6 Jørgen Hindse Ringsekretær: Birgit BrandtRingsteward: Lissi Højris

Dommeraspirant for Boxer: Annette Bystrup

25 Boxer

1 Broholmer

11 Grand Danois, Blå

25 Grand Danois, Gul/Tigret

19 Grand Danois, Harlekin/Sort

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

og o PM står det her så

 

Dansk Kennel Klub Kreds 6 byder velkommen til Kredsens nationale udstilling og hermed fremsendes følgende: katalognummer og ringliste, der angiver ringnummer, antal hunde og i hvilken rækkefølge racerne bedømmes. Alle ringene er udendørs, dog foregår gruppefinalerne indendørs i hallen

 

Men syntes nu stadig de så burde skrive hvis alle hundene i din race møder op :fornaermet:

 

Nå, men med 25 boksere møder vi op ved 11 tiden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi hi Aslan, jeg tror du har en god chance for at vinde din gruppe og blive bedst i racen :sjov:

 

 

Erj og jeg er bare såååå skuffet :megaked:

Jeg havde jo faktisk forventet, når det var en international udstilling, at der i det mindste ville være et par andre :megaked:

(altså der er sq også broholmere i jylland!)

Det er jo total kedeligt at udstille uden konkurrence.

Så kommer konkurrencen først i storering, og det gider jeg ikke vente på - for der har broholmeren - og slet ikke uerfarene Aslan -ikke en chance!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu har jeg skrevet inde på DDK på fjæsen, så må vi håbe der dukker nogle erfarene udstillere op som kan svare - ellers må jeg jo skrive til kreds 6 :mrgreen:

Håber det er DKK's væg du har skrevet på:engel::mrgreen:

 

Jeg kan se andre har problemer også, der er noget rod. Så jeg ville ikke først møde kl 11, hvis du ikke får besked fra DKK selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se du skal dele ringe med granderne, så det er måske fornuftigt at komme i god tid så du er sikker på i det hele taget at kunne komme frem til ringen ;-)

Selvom vi er mange der ikke har tilmeldt, så fylder dem der er der sikkert ret godt alligevel. Og vi kommer normalt inden udstillingen starter, underordnet hvornår vi skal i ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må altså lige være lidt lyseslukker - for selv om der kun er en hund i racen på en udstilling er det ikke sikkert at den vinder sin race og dermed kommer i Store ring om eftemiddagen - det kommer helt an på den kritik den får af dommeren , den skal have mindst excellent for at vinde racen - det svarer til en 1, pr , men dommeren kan godt nøjes med at give et very good ( 2 pr ) eller kun good ( 3.Pr ) , det dommeren dømmer er hvordan hun mener hunden ser ud i forhold til racestandarten . Hvis der så er fks 2 hunde i racen der har fået excellent vil dommeren så sætte den hund hun synes er bedst / mest korrekt bygget iforhold til standarten som 1. vinder , nr 2 som andenvinder osv.men det er kun racevinderen der går videre til Store ring.

Det er lidt svært at forklare , men er i det store og hele sådan det foregår . Jeg har oplevet på nogle dobbeltudstillinger med samme hund om lørdagen at få et very good og så farvel og tak og om søndagen excellent og så går man videre i konkurencen

Man kan godt regne med at det tager længere tid at dømme en race når der er dommeraspirant på - alle hundene bliver dømt 2 gange først af dommeren og så af aspiranten.

Håber ikke du er blevet afskrækket for at udstille Aslan . Held & Lykke

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt regne med at det tager længere tid at dømme en race når der er dommeraspirant på - alle hundene bliver dømt 2 gange først af dommeren og så af aspiranten.

 

Men aspiranten dømmer jo mens dommeren dømmer, og alt efter antal er det end ikke alle hunde der skal over til aspiranten.

Så det behøver ikke komme til at gå ret meget langsommere fordi der er aspirant på.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må altså lige være lidt lyseslukker - for selv om der kun er en hund i racen på en udstilling er det ikke sikkert at den vinder sin race og dermed kommer i Store ring om eftemiddagen - det kommer helt an på den kritik den får af dommeren , den skal have mindst excellent for at vinde racen - det svarer til en 1, pr , men dommeren kan godt nøjes med at give et very good ( 2 pr ) eller kun good ( 3.Pr ) , det dommeren dømmer er hvordan hun mener hunden ser ud i forhold til racestandarten . Hvis der så er fks 2 hunde i racen der har fået excellent vil dommeren så sætte den hund hun synes er bedst / mest korrekt bygget iforhold til standarten som 1. vinder , nr 2 som andenvinder osv.men det er kun racevinderen der går videre til Store ring.

Det er lidt svært at forklare , men er i det store og hele sådan det foregår . Jeg har oplevet på nogle dobbeltudstillinger med samme hund om lørdagen at få et very good og så farvel og tak og om søndagen excellent og så går man videre i konkurencen

Man kan godt regne med at det tager længere tid at dømme en race når der er dommeraspirant på - alle hundene bliver dømt 2 gange først af dommeren og så af aspiranten.

Håber ikke du er blevet afskrækket for at udstille Aslan . Held & Lykke

 

 

Slet ikke afskrækket - det bliver jo vores 4 gang, 2x skue og 1x international :5up:

 

Vi tager gerne en very good - da vi ikke har planer om at blive til slutningen :oops:

 

Kan huske vores første skue, det var fame en lang dag, blev BIG og skulle med i bis.

Gravid i 6 eller 7 mdr med skavanker, og jeg håbede vitterligt vi kunne gå hjem efter han var blevet bedømt :lol:

Nå, men vi var der fra kl 10 til kl 18, fuck det var den længste dag i mit liv, selv fødslen var kortere :sjov:

(for ikke at nævne at da vi stod til bis, lagde Aslan sig demonstrativt ned, for NU gad han sqette længere :sjov::klap:)

 

ikke fordi jeg er utaknemmelig, det var bare virkelig en lang dag første gang man skulle udstille :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...