Hop til indhold

Vognkørsel


Gæst pictus
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt en meget smuk hvid schæfer hvalp og kunne godt tænke mig at få hende kørt til, så hun kan lære at trække en lille vogn.

Er her nogen der har forstand på det og som ved noget om udstyret?

 

Hilsen Anni

pv_3.Chiquita_037.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt en meget smuk hvid schæfer hvalp og kunne godt tænke mig at få hende kørt til, så hun kan lære at trække en lille vogn.

Er her nogen der har forstand på det og som ved noget om udstyret?

 

Hilsen Anni

pv_3.Chiquita_037.jpg

 

Du ved forhåbentlig godt, at hun ikke må trække en vogn før hun er fuldt udvokset, hvilket vil sige, når hun er to til tre år. Starter du for tidligt risikerer du at ødelægge hendes krop...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor ser hun skøn ud på billedet:-).

 

Vi vil også gerne prøve vognkørsel med vores Berner, når han er blevet gammel nok. Jeg kan dog se at de fleste lokalkredse under Berner sennen klubben beskæftiger sig med vognkørsel, så de kan jo øse af deres erfaring. Jeg vil dog følge denne tråd, for der må da være nogen herinde der har erfaring med vognkørsel med hunde:cool:

 

Mange hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg har været inde og søge lidt og det er nemlig mest din hunderace, der mest bliver brugt og så nogle af slædehundene.

Det er lidt sært man ikke gør mere i det.

 

Hilsen Anni

 

Det synes jeg egentlig ikke det er.

Sennenhundene har historisk set været brugt i landbruget, deriblandt som trækhunde, og har fysikken til at trække.

 

Hyrdehundene og jagthundene har ikke været brugt til det og hvad skal de med det?

 

Hvis de får brugt deres evner indenfor deres arbejdsgrene bliver de fuldt stimuleret og motioneret, så hvorfor lige gå for vogn?

 

Hvordan kan det være du lige er faldet for dette? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi den så kan hjælpe mig med at transpotere mine vare hjem, når jeg har handlet. Jeg har nemlig dårlige arme og kan ikke bære så meget.

 

Har fundet en ikke så langt fra mig, der køre en del med hunde og som har vundet en masse, som har lovet at hjælpe mig.

 

Skal lige sige, at vi da også skal gå til alm. lydighedstræning hos DCH, men går jo ikke noget man kan flere ting. :blink:

 

Hilsen Anni

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi den så kan hjælpe mig med at transpotere mine vare hjem, når jeg har handlet. Jeg har nemlig dårlige arme og kan ikke bære så meget.

 

Har fundet en ikke så langt fra mig, der køre en del med hunde og som har vundet en masse, som har lovet at hjælpe mig.

 

Skal lige sige, at vi da også skal gå til alm. lydighedstræning hos DCH, men går jo ikke noget man kan flere ting. :blink:

 

Hilsen Anni

 

Nej det går jo ikke med flere ting;-)

Håber du venter til hunden er min. to år, ind til da må du få andre til at hjælpe dig med indkøb:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...