Hop til indhold

Forsikring og dækning.


Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Har på Facebook set en mindre debat, hvor et forsikringsselsskab ikke dækker hele dyrlægeregningen, hvis der skulle ske uheld i en hundeskov.

 

Jeg troede, at en alm ansvarsforsikring dækkede, hvis fx Siku bed en anden hund i en hundeskov?! Eller hvis det var omvendt, at modpartens forsikring dækkede omkostningerne, hvis det var nødvendigt, at Siku skulle syes/lappes sammen.

 

Jeg har den udvidet forsikring, da vi går til hvalpetræning. Hmm som jeg har forstået debatten på FB, mener forsikringsselsskaberne at løse hunde(i en hundeskov)er skaderne selvforskyld. De dækker minimalt, 1/4 af beløbet, hvis der skulle se fx bidskader.

 

Til hvalpetræning eller bare træning generelt, hvor hundene har frikvarter, er de løse sammen. Gad vide om det så heller ikke bliver dækket?

 

Jeg er nok bare naiv, jeg troede forsikringsselsskaberne dækkede ALLE omkostningerne, ikke bare 1/4...

 

Nu ved jeg, der er forskel på div selsskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på de konkrete omstændigheder, og bør vurderes fra sag til sag. Dog regnes egen skyld i brøkerne 1/3, 1/2, 2/3.

 

Umiddelbart er det nok rigtig nok at der vurderes en vis egen skyld hvis hunden er løs. Dette beror på, at det typisk fremgår af betingelserne, at ansvarsforsikringen kun dækker hvis hunden er i snor og/eller fuld kontrol.

 

Står man som skadelidt selv med en del af regningen, skal denne difference betales personligt af hundens besidder. Dette følger af det objektive ansvar. Dog skal der fortsat tages hensyn til egen skyld.

 

Den udvidede forsikring dækker så vidt jeg ved kun skader på personer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...