Hop til indhold

Operation i albue - erfaringer?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Undskyld for at spamme den her tråd men nu viser det sig at kræet har en mus ved højre albue ca 1 cm fra knoglen - dyrlægen mener at det er efter en skade på benet - rigtigt øv efter at have fået at vide at hofter, albuer og knæ var fine men hun valgte at checke en skygge på billedet med ken lindeblad og det var så dommen :-(

Basso haltede søndag- tirsdag men der har ikke været noget siden og jeg er i tvivl om en operation er aktuel. Han får smertestillende indtil på søndag så jeg ved heller ikke om det er det der har stoppet hans halten... Ifølge dyrlægen har musen nok generet en sene

Har nogen nogle erfaringer med ikke at operere for det/ resultat efter operation?

Det er ikke gratis da forsikring ikke dækker på hund under 2 år så overvejer lige om det er den eneste/ rigtige løsning

 

Jeg har "heldigvis" ingen erfaringer. Men Ken lindeblad bliver anset som en af de dygtigste dyrlæger til hunde med ledproblemer i DK, så tror meget roligt JEG ville rette mig efter hans anvisninger. Vi har en i klubben som er blevet opereret for en mus og den er blevet meget bedre bagefter. Men den var også halt fra den var 4 mdr. til den var over 1 år.

 

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe dig :-/ men tænker at en mus jo er et stykke fejludviklet brusk, og at det nok med tiden vil genere. Man kan rimelig nemt fjerne det med en kikkertoperation (hvad jeg ved af), hvilket skulle være forholdsvis nemt og have en god effekt. Det er hamrende dyrt, men jeg kan fortælle dig at jeg (på SU) i sensommeren kørte Barney til århus for at blive opereret i begge albuer (velvidende at ingen forsikring dækkede og at det ville blive dyrt fordi det er begge albuer, og at han aldrig vil blive helt normalt fungerende igen, selvom han fik operationen). Så JEG havde gjort det, hvis prognosen var god og der ikke vil opstå voldsomme bivirkninger.

Det skal så lige siges at Barney slap uden om operation og er idag fuldstændig rask, men han havde heller ingen mus.

 

Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre eller ikke skal gøre. Jeg kan kun fortælle hvad jeg selv valgte at gøre. I sidste ende er det din beslutning og dig der skal beslutte om du vil lade din hund operere. Jeg forstår ikke at forsikringen ikke dækker, hvis dyrlægen skriver under på at det er en skade? Er du helt sikker på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - har nærlæst betingelserne men vil lige bede ken l om at besvare mine ca 45 spørgsmål - det er den modsatte albue af den halte som er museinficeret så vil også være sikker på at det løser halteproblemet. Han halter heldigvis stadig ikke

Tak for dit svar og pengene finder vi nok hvis det bliver nødvendigt at operere for det -kræet skal ikke halte resten af livet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...