Hop til indhold

Bellas første ferie


kharder
 Share

Recommended Posts

Onsdag aften blev bilen pakket og vi kørte mod Hässleholm i det nordlige Skåne. Vi skulle op og besøge svigerfamilien, og det er samtidig Bellas første ferie sammen med os.

Svigerfamilien mistede deres hund for ikke så længe siden. De har siden adopteret en noget forsigtig og underdanig blanding.

 

Vi var utroligt spænde på Bellas reaktion, både på rejsen, men også på svigerfamiliens nye hund. Bella er meget frembrusende og er vant til at være ene hund.

 

Da vi ankommer ville Bella utrolig gerne snakke med Tingeling, men hun gemte sig og gik på førstesalen. Hun kom først ned om morgnen, dagen efter, og de fik hilst. Herefter bløde Tingeling stille og roligt op overfor Bella. Hele torsdagen var der nogle diskussioner i mellem dem, hvor Bella knurrede af Tingeling. Vi regner med, at der har været noget jalousi i det, da Bella ikke er vant til at dele os. For når vi kælede med Bella og Tingeling kom for tæt på, så rejste Bella sig og knurrede en smule. Det sjove er, at 99 % af tiden, kunne de gå omkring hinanden uden problemer. Vi sagde stille og roligt "nej" til Bella og det var overstået. Dog er der en episode, som jeg stadig sparker mig selv i røven over.

 

Da vi skulle lave mad om torsdagen, løber begge hunde ud i køkkenet. Her knurrer og gør Bella noget højere end hun nogensinde har gjort før. Jeg troede hun var ved at springe på Tingeling og forsøger at få fat i Bellas halsbånd, samtidig med at jeg noget mere bestemt siger "NEJ". Jeg fik fat i Bellas nakkeskind, med det resultat at hun ligger sig ned og kigger meget overrasket på mig. Jeg må have set lige så overrasket ud, for vi har aldrig skældt Bella ud på anden måde end med vores stemme eller kropssprog. Da vi gik ind i stuen var hun stadig meget ydmyg og jeg satte mig ned til hende og nussede og roste hende. Hun satte sig helt op af mig og lagde sit hoved i mit skød.

 

Vi opdagede, at Bella ikke reagerede på Tingeling, men på de to katte som også er i huset. Når de var ude, så var der ingen problemer og de kunne begge lege sammen.

 

Dog har jeg oplevet Bella stresset. Det lille hundehoved har været fyldt op med oplevelser i de tre dage vi var afsted. Alle de oplevelser har gjort, at Bella ikke havde tid til at spise alt sin mad. Hun lavede samtidig også parrebevægelser på Tingeling, hvilket også hurtigt blev stoppet.

 

Fra vi kom hjem i går, har Bella ligget og sovet. Hun spiste en smule i går aftes, men har endnu ikke spist noget i dag, men nu skal hun lige have lov til at få stresset ned og bearbejde oplevelserne. Så der er dømt afslapning de næste dage.

 

Heldigvis gik det så godt, at Tingeling allerede har lært at sige fra overfor Bella, noget som hun ellers aldrig har gjort før, og det ser ud til, at hun også har lært et par unoder. :)

 

Det er ikke sidste gang vi har Bella med på tur. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...