Gæst Sidsel53 Skrevet September 3, 2012 Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Hej med jer! Jeg er en pige på 20 år, der længes efter at flytte for mig selv. Derfor leder jeg efter en lejlighed. Jeg skal leve på SU, derfor bliver den ikke særligt stor (mellem 40- 55 km2, regner jeg med). Dvs. skal nok betale omkring 3000 højest til lejligheden med forbrug i. Jeg har altid godt kunne tænke mig en hund, men har aldrig haft en da min mors mand ikke kan tåle dyr. Derfor ønsker jeg mig virkelig en hund når jeg flytter. Så man har noget at komme hjem til også. Jeg går på hf og de længste dage er jeg væk i 8 timer (den korteste 5 timer). Jeg overvejer dog at jeg lige skal gå hjem i spisepausen, afhængig af hvor tæt på jeg bor og lige "lukke hunden ud". Jeg har ikke så meget forstand på alle racerne, men går meget op i det skal være den rigtige hund og den skal have dækket sine behov. Derfor vil jeg spørge jer hvilken race i mener der passer til mig. Jeg vil spare op til dyrelægeregning, så jeg altid er forberedt. Har allerede en lille opsparing, der også skal gå til sele osv. Den skal ikke være for aktiv. Jeg går selvfølgelig med den hver morgen inden skole. Og når jeg kommer hjem fra skole igen. Igen om aftenen vil jeg give den en lille tur, afhængig af hvor meget tid jeg har. Derfor ikke en for aktiv hund! Den skal ikke med transport (måske lige med mindre jeg skal besøge mine forældre, men finder jeg ud af), så den behøver egentlig ikke var bitte lille, men leder ikke efter en stor hund. Jeg ved der ligger en skov et stykke væk, hvor jeg kan gå hen med den i weekenderne, hvis hunden har brug for det. Forresten har jeg alligevel lidt erfaring med hund. Går med min mormors hund ofte. Er klar på at den skal trænes i starten og min søster ved meget om hunde. Overvejer også at min søster (der pt. ikke går i skole), kan være og passe den i starten, hvis den har brug for det. Regner med højst 2-300 kr. på den om måneden, er det realistisk?? Kan det lade sig gøre og hvilken hund ville passe til mig? Den vil blive så elsket! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 3, 2012 Rapporter Share Besvaret September 3, 2012 Det er ikke realistisk for dig at få hund nu ( sorry ) , alene fodereret vil være dyrere , hertil kommer forsikring ( lovpligtig ), sygekasse ( en god ide ) , træning og evt transport til træning, det er også alt for lang tid for en hund at være alene op til 8 timer , hvad med alle de aftner hvor du gerne vil ud med vennerne ? er du parat til at opgive det for at blive hjemme og træne hund ? selve anskaffelsen af en hvalp er heller ikke billig - en hvalp i " min " race koster omkring 11 - 12.000. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts